Tråden om SC Kent Norberg

Nä det känns mer som att Hv vill att han ska säga upp sig själv.

Som sagt inget ont om Nubben som person men det sportsliga i Hv ska han inte ha att göra med mer.

1 gillning

Avgå!

1 gillning

Lugn han får säker vara kvar o få förlängt. Resultat inget som hv bryr sig om

Har han avgått än, Nubbis?

Känns det inte lite som att Nubben redan lämnat i praktiken? Om så är fallet, varför vill eller vågar inte föreningen bara skicka iväg han även i teorin?

Sorry du menar praktiken😉

1 gillning

Det där har vi ju redan diskuterat. Nubben sitter på ett kontrakt som är dyrt. HV vill inte köpa ut. Än. Väntar ut att Nubben ska gå av egen maskin. Något bättre för hans CV att gå själv än att få foten officiellt.

Vi söker efter ny SC och möjligen har vi någon klar som inte kan hoppa på tåget ännu eller så har vi ingen ersättare klar och behöver ha det klart innan förändring kan ske.

Typ så. Eller så tycker man bara Nubben är en suverän sportchef som kommer få ordning på skutan. Skojar bara.

2 gillningar

Enligt Sanny & Svensson så har Nubben inget inflytande alls om kommande värvningar.

3 gillningar

Välkommen Konrad. Jag hoppas ditt intåg här har en positiv inverkan på HVs spel. Får man hoppas sådant?

6 gillningar

Tack!
Jag kan trolla med knäna, inte få en elefant att flyga.
Men vi kan ju alltid hoppas.

3 gillningar

I ett sånt läge är det bara att klippa navelstängen direkt. Enda anledningen jag kan se är att man vill ha ersättare klar innan man avpolletterar Nubben. Det kan vara lättare sagt än gjort när vi inte har en aning om vilken serie vi ska spela i nästa säsong, toppat av turbulensen i förningen de senaste säsongerna. Nä, HV står nog inte speciellt högt i kurs bland de etablerade sportcheferna, eller de som är på väg uppåt.

1 gillning

Hoppas de har hittat någon vettig arbetsuppgift åt honom sålänge då. Han kan ju alltid vara assisterande materialare eller nått

Igår kunde han gott stanna kvar i Jönköping. Varför åka med upp och ta en plats på planet om han inte har något inflytande? Är det bara för att det ska se bra ut eller tog han snålskjuts upp till Timrå för nyårsfirande? Fattar inte va problemet är, bara bort med karln!!!

1 gillning

Tänkte precis att Davidssons nya roll ska vara vaktmästarlärling. Han gillar ju att assistera och har gjort det hela sin hockeykarriär.

Kan inte du bara avgå? Eller har du inte tickat i samtliga boxar som du gjorde i Frölunda? Vad är det du väntar på?

Hejdå!

Stämmer det verkligen att Nubben inte har något mandat/inflytande längre eller har det blivit en forumsanning? (Jag vet att Sanny och Svensson har tagit upp det också, men de läser bevisligen valda delar av vårt forum samt snappar upp vad som skrivs på twitter)

Nubben uttalar sig inte lika ofta som tidigare, men nog citeras han i media gällande spelare lite då och då? Han syns med laget och på matcherna.

Med tanke på klubbens insikt om alla åsikter som finns om föreningen och dess ledning, i kombination med att man ansåg att Montén utsattes för “häxjakt”, så kanske det är ett medvetet val att tona ned Nubbens funktion utåt?

Ja så kan det också vara. Jag m fl efterfrågade just detta, men samtidigt ska man ju höras som SC, om man är tänkt att va kvar, men i första hand i officiella kanalerna, samsynkat med HV:s allmänna syn

Av ren nyfikenhet. Hur ställer sig forumet till Nubbens vara eller icke vara i föreningen. Han har kontrakt till och med säsongen 24/25.

Tycker du att Nubben ska vara sportchef i HV säsongen 2024/25?

• Ja
  • Nej
  • Kanske
0 röster

Och så en fråga till de som tycker att Nubben ska sparkas.

Tycker du att Nubben ska sparkas nu?

• Ja
  • Nej, avvakta
0 röster

Han kan säkert hålla oss flytande utifrån att han får andra ramar att jobba utifrån, men han är nog redan körd.

Nubben tog egen bil upp.

1 gillning