Tråden om SC Kent Norberg

Frågan är om det hjälper att åka ur… om det blir krav från sponsorer på att se över allt ordentligt denna gång. De bidrar ju rätt mycket med pengar o lär väl ha en del att säga till om. Oavsett ryggdunk så behövs ju snart resultat annars kommer folk bry sig mindre och intresset att sponsra försvinner… Kanske bara det som händer, om företagen nu inte själva har ett genuint intresse i att HV ska gå bra.

Jag tror att det behövs ytterligare en degradering för att vi skall få bort alla ur föreningen, lyckas vi hålla oss kvar så kommer utfallet bli likadant nästa säsong, det är som en ond spiral som bara kör ”cycle repeat”

Vi fick en chans att starta om föreningen på riktigt, och då tog man in ännu värre personer på de ledande posterna och utfallet ser vi ju nu.

Risken är stor att vi inom 2 år är ett mittenlag i allsvenskan där publiksnittet ligger på 2500 per match om ingenting görs. Det som föreningen håller på med nu skadar varumärket HV71 nåt kopiöst!

Det viktigaste är att alla skall väck!

1 gillning

Oavsett vilket sätt, så behövs en rejäl utrensning och ombyggnad, faktabaserat och UTAN nepotism.

1 gillning

Det har dom nog. Det är bara det att de litar på att de som vet vad som är rätt och bäst för HV är HV själva. Och det är de ju bevisligen inte.

Man behöver byta ut hela ledningen till folk som:

1. vill något med HV
  2. har realistiska förväntningar
  3. har tillräckliga hockeykunskaper
  4. har en realistisk tidsplan för att återetablera HV i SHL (5år?) och bli ett etablerat topplag (10år?).

Nubben sa på medlemsmötet att någon egentlig tidsplan saknas både vad gäller återetablering och att bli ett topplag. Man trodde, eller snarare hoppades, att man skulle vara ett topplag igen senast nästa säsong.

Alltså saknar det mesta HV håller på med helt grund och förankring i verkligheten. Och det sträcker sig långt bortom nubben.

4 gillningar

Herregud. Bortom hopp.
Det är så man funderar på om det är värt att följa detta som under flera år nu känts mer som en dramaserie som inte verkar sluta väl… Man följer det mer för dramat än hockeyn. Typ.

Varför har du inte avgått Kent!?

Nubben har ju ”stärkt” upp målvaktssidan nu med Tex Williamsson :joy: Vad är planen med det? Är Ortio på glid? Bort från Hv? Har han tröttnat? Kan förstå honom isf med det försvaret framför honom. Samtidigt har han inte spelat bra själv.

Jag kan ta rollen. Forumet kan ju trots allt döma mig stenhårt på det jag skrivit om spelare jag sett i verkligheten i andra lag som sedan hamnat i SHL :sunglasses:

Oliwer Kaski spelar redan i HV

Luleå

Oskari Laaksonen

Frölunda

Jere Innala
Jayden Halbgewachs

Örebro

Hannes Björninen

Menar inte att sticka ut hakan på något sätt men jag tror att med dessa i laget istället för stjärnvärvningar som Tikka så hade det gått lite bättre.

Nubben har ju bara gjort chansvärvningar denna säsong. Man kan inte förvänta sig att dessa spelare som nubben plockar helt plötsligt ska bli stjärnor och ledande spelare. Egentligen är det bara OSL som har varit riktigt bra. Resten underpresterar.

Det kommer inte komma in ngn riktig frälsare eller stjärna heller då marknaden är helt död.

Jag uppfattade det lite tvärtom faktiskt. Nubben stod för sig själv och var oerhört skadeskjuten. Medan Andreas Davidsson gång på gång pikade honom och förlöjligad honom. Jag fick känslan av att nubben redan är borta från föreningen, och endast är kvar pga att vi inte har nån annan, eller att det inte är rätt läge att skicka honom. Jag fick lite “dead man walking” känsla över det hela.

Hoppa verkligen att det är din känsla som är rätt.

Han har inte ens chansat. En chansning kan gå hem. Vi hade på förhand varken två shl-målvakter eller en shl-center. Det fanns ingen uppsida.

Vi har just nu ett slags best-case scenario där OFM blommat ut, vi lyckades få tillbaka Shore och Borgström lyckas åtminstone vara halvdan trots att han tilldelats rollen som center.
Jag förväntade mig att Nättinen skulle vara sjuk och skadad, tror alla satt det som ett troligt utfall.

Tikka visste jag själv inget om före värvningen men det hade väl räckt med att kolla på en uppvärmning så hade man kunnat konstatera att skridskoåkningen inte håller för en shl-center…

Nubben har haft ett jäkla flyt med sina chansvärvningar, det här är ett positivt utfall utifrån hans arbetsinsats.

Jag har inte alltid valt rätt ord när det gäller Nubben men att frysa ut eller förminska någon gör man bara inte på en arbetsplats. En bra tumregel är att aldrig skämta på någon annans bekostnad. Spelar ingen roll hur jargongen är.
Jag pallade inte att titta på filmen från medlemsmötet. Tyckte det var för jobbigt.

Kan de inte göra det rätta för alla inblandade och sparka honom? Eller åtminstone tydliggöra vad hans nya roll är (admin)?
Även om man hoppas att han avgår självmant måste msn behandla honom schysst eller ta den ekonomiska smällen.

10 gillningar

Jag får seriöst ont i magen när man läser; ”Nubben” agerar”.

Ja att kasta honom under bussen sådär offentligt är faktiskt skandalöst oprofessionellt. Jag har inga problem att nubben får höra ett och annat bakom kulisserna från sina chefer, men för fasen inte i försök att vara rolig på ett filmat medlemsmöte…

4 gillningar

Det där med att se spelare live är nog inte Nubbens starka sida. Han sitter väl och kollar best of ”namn” på Youtube och tycker den är skit bra.

Var finns filmen från medlemsmötet? Hittar inte den längre…

Precis, fattar inte varför man inte tog Björninen. Särskilt eftersom man valde Tikka ”istället”.

1 gillning

Ligger i tråden om HV71. Nånstans runt inlägg 6900-7100.

1 gillning