Tråden om SC Kent Norberg

Det var det jag reagerade på med efter medlemsmötet. Fruktansvärt att behandla honom så. Jävla dagisnivå.

1 gillning

Intervju med TF idag, saxat ett citat:

Agenter som tom klagar på Nubben…

– Sen vet jag att många är extremt skeptiska mot ”Nubbens” jobb. Det ringer en del agenter och har synpunkter bland annat, men om de nu är så duktiga så kan väl de ta fram en duktig back. Men jag har inte riktigt fått något svar på den frågan

Klart de gör. Kent välter ju marknaden. Skämmer ut skrået, omöjliggör för agenter att agera på bud från Kent då ingen spelare med självrespekt vill till detta laghaveri.

2 gillningar

Herre. Jävla. Gud. Nubben och Davidsson ska inte ha något mer med HV att göra. Vilka amatörer.

1 gillning

Dynamiska duon…

1 gillning

Jag försökte oxå innan, gick inte googla fram eller youtuba…

Videon är unlisted därför den inte hittas när man söker men den går nå med direktlänk som delats tidigare.

Tråden om HV71 Här är den

Läste också det. Varför ställdes det ingen följdfråga?

Varför bryr sig agenter om hur Nubben jobbar. Eller är det att han går direkt till spelaren istället för dem?
Men nästa sats i meningen tyder ju på att de tycker att han är dålig på att få fram rätt spelare, men det är väl inte deras problem? Vad är det som gör att de lyfter luren och ringer?

1 gillning

Sådan sportchef sådan ordförande.

Känns tryggt när dessa två är ute och åker för att signa spelare och coacher.

Vilken magisk duo!

Det är en mycket bra fråga. De pratar om kontinuitet. Även Stillmans ledord känns det som. Men för att få kontinuitet så måste det ju vara kontinuitet på något som man tror på och som visar sig kunna fungera…. Man blir less på allt!

1 gillning

En bra och smart sportchef hade definitivt utnyttjat kaoset som har uppstått i Örebro med spelarnas uteblivna pensionsinsättningar. Se till att det händer något nu, Nubben.

3 gillningar

Om vi utgår ifrån att Kent nu kraftfullt slagit näven i bordet en gång för alla och konstaterat att HV måste ha en ny fystränare så får vi ge honom cred för det.

Alldeles för sent givetvis men bättre sent än aldrig. Kent får så mycket grymt välförtjänt kritik så då kan han också få cred när han agerar, ställer krav och förändrar.

Kul att se detta kraftfulla agerande från Kent som sen dessutom lyckas hitta en ersättare. Nu råkar ersättaren också vara en före detta spelare i HV71, damm som Kent gillar att fiska i, men Kent agerar minsann i alla fall.

Har ingen aning om Björn Melin är rätt man för jobbet men tycker hur som helst att det är bra att Kent agerar med full kraft och visar att han menar allvar med sitt energiska och noggranna arbete att få tillbaka HV till toppskiktet i SHL.

3 gillningar

Vet vi att detta är en åtgärd som Kent dragit igång och är ansvarig för?

2 gillningar

Ingen aning.

Kent som uttalar sig om detta så vi får väl utgå från det till något annat kommer fram.

Vi har ju ingen riktig officiell ledning alls, många tf och en och annan vingklippt i sin roll, så blir ju bara gissningar vem som driver alla förändringar. Lär ju inte vara tf KD som styr med järnhand är känslan.

Är ju allt från företagsekonomi till fystränare inblandat och däremellan attack på agenter.

Vi är nog ingen role model för hur en förening ska skötas, är känslan i alla fall.

1 gillning

Jag är mest bestört över att Nubben får fronta beslut.

3 gillningar

Med all respekt @CROHB, men säger syn på att det såväl är Nubben som rott Melin i hamn som att det är något som kan liknas ett kraftfullt agerande.

1 gillning

Jag var ironisk men det kanske inte kom fram, my bad.

Är ju ett problem att ingen vet vem som som tar vilka beslut och vem som bestämmer i vår stackars förening.

Extremt amatörmässigt skött förening tyvärr.

De ledande förstår verkligen ingenting om grundproblemet och ryggdunkarmentaliteten är så påtaglig.

Vi borde ha en struts som klubbsymbol. Hade varit så extremt mitt i prick.

HV71 Ostriches, där har vi det!

Kan bli ett grymt klubbmärke av det.

4 gillningar

Kenth måste BORT!

12 gillningar

Får Nubben mandat att fortsätta värva allsvenska medelmåttor? Varför är han kvar, så oseriöst…