För mig är Nubben inte det största problemet. Han är som han är och gör sitt bästa. Jag förstår att hsn inte vill säga upp sig själv och tappa en massa pengar.
Problemet är den som tillsatte honom och sen också lagt sig i Nubbens jobb, där är grundproblemet i HV. Nubben är bara en av följdproblemen.
Att kicka Nubben och behålla JL löser ingenting, viktigare att JL ryker först. Har du varit KD och nu är HC i en förening som saknar en riktig KD och har en minst sagt inkompetent ordförande så är det ju lätt att fortsatt få bestämma mer än man borde.
Är inte värdigt en klubb som HV att ha en sportchef som agerar så fullständigt konstigt i en TV intervju.
- Nubben sparkar Lindbom
- AD sparkar Nubben
- AD slutar i april ich.
Löst.
Eller så slår alla storsponsorer näven i bordet och kräver att alla avgår.
Ja det hade varit något. Vore på tiden.
Verkar som du snöar in på anti-lindbom spåret lite. Jag håller med om din kritik men det är trots allt nubben som stått för de sportsliga besluten gällande det här laget de senaste två säsongerna.
Lindbom ska absolut ha kritik för att ha varit med och anställt nubbben men om det nu var ett misstag så varför inte rätta till det misstaget?
Jag ser det som helt nödvändigt att vi tar in både en ny sportchef och en ny tränare. Lindbom brinner för föreningen och får gärna vara kvar, men ska inte vara i en position att ta sportsliga beslut efter det här fiaskot.
Vi fans brinner också för föreningen, men det gör oss ju automatiskt inte till bra klubbdirektörer.
Tycker det är helt uppenbart att varken Lindbom eller Nubben ska vara kvar i föreningen. Vi kan inte förväntas bygga om och ha kvar stora delar av roten till problemen vi har nu, då tar vi inget omtag på riktigt.
Ta in Mr Madhawk som sportchef. Han har koll på spelare den killen. Samt en jävla massa kontakter.
Det hade fan varit något
Lindbom har blandat sig i det mesta tyvärr. Båda ska bort men Lindbom är viktigast att få bort.
Han klarar varken det sportsliga eller det som gäller KD rollen.
Vill inte ha inkompetenta hjärtan som JL och JD.
Kompetens först och främst.
Jag kan ju tycka att Lindbom gjort sitt i klubben nu. Han har ju fått sina chanser om man säger så i rätt många olika roller. Mer behöver han inte bevisa.
Aldrig i lvet!
Han gillar dessutom inte HV.
Om Nubben sparkar Lindbom så återgår väl han till sin tidigare tjänst som KD.
Det innebär att Lindbom som chef sparkar Nubben.
AD lämnar därmed rollen som TF.
M a o…
Vem ska sparka Lindbom?
Det roligaste förra matchen var Nubbens intervju. Hoppas han gör en ny ikväll.
Tips på frågor:
- Hur motiverar ni spelarna till att hålla HV71 i SHL?
- Finns det några bonusar för fortsatt shl-spel?
- Hur tror du spelarna som bara är tre matcher från semester och att ladda inför tiden i sina nya klubbar känner?
- Varför väljer du att vara kvar som sportchef? Är det bara pengarna? När kan du tänka dig att ge någon annan chansen?
Gör väl inte Nubben heller! Han gillar ju Timrå.
Helt rätt, och han ska ju heller inte vara här.
Ja om det nu inte ska in en ny person på KD rollen.
Finns det något sportchefsämne som gillar HV71?
Då blir det ju en inavlad gammal spelare. Jag vill ha en som har kontakter och kunskap om hockey. Madhawk har allt. Men tror inte han vill.
Där är vi nog helt överens men det förändrar ju inte tågordningen som gäller idag
Jag har ju sagt åtminstone en gång att jag kan ta det för stunden så hallåååååååååå