En så kallad kränklimang. Du är snäll, men
Eller så att Lindboms envishet (personlig reflektion) gör att inputs inte värderas nämnvärt
Gäller o skilja på person och tjänsteman
Nubbens ord innan säsongen och förväntningar var sky höga. Vilken flopp alltså
Med tanke på ABs artikel och spekulationer om att nån i båset får gå så kanske du har din anledning till nubbens kryptiska svar.
Va? Jag hade noll förväntningar. Dels för att nubben är och alltid varit helt underkänd, så hans ord är värt lika mycket som en bajskorv när du inte druckit vatten på tre dagar i öknen.
Samt att det var ju bara att titta på truppen och lagledningen. Det finns och har aldrig funnits förutsättningar för att det skulle bli bättre än det är.
Inte för att vara elak eller konfrontativ, men om man tar nubben på orden så kommer man bli besviken.
Nubbens track record:
Säsong 1: Westerlund, Bengtsson och Big Sam som spela 2:a center i början och blev tillslut 3-4:e center.
Säsong 2: Stakkestad, Strandell och Tikka som spela 2:a center i början och sjunkit till 3-4 center.
Säsong 3: Åkerström, Nilsson Ignberg och “valfri misslyskad centervärvning” börjar som 2:a slutar som 4:e.
Kent säger gilla läget tre gånger. Vägrar kommentera vad han skulle gjort annorlunda. Säger att han är den siste som ska lämna och överge hoppet.
Antar att han inte fått kicken för att kontraktet inte gäller i HA och vi behöver pengarna.
Samtidigt. Vad ska han göra. Säg att han tjänar 100 papp i månaden. Säg någon som lämnat det jobbet frivilligt. Som jag sagt flera gånger. Nubben är nog minst lika chockad som du och jag att han har jobbet kvar.
Den stora härdsmältan, den hittar du ett snäpp över Nubben och Lindbom. De där som har låtit fel man på fel plats fortsätta köra HV ner i avgrunden.
Om man ödelägger ett lag och påverkar tusentals supportrar är det knappast värt 100 00 i månaden, blir ändå bara 58 000 efter skatt.
Skulle betala för att slippa skammen och att göra så mycket skada.
Haha. Ja, så kan man se det också. Nubben har ju samtidigt tidigare förklarat att han absolut aldrig blivit sparkad i sin karriär. Trots fiaskon och misslyckanden (hint, hint. Han lämnade innan någon kunde sparka honom - både i Frölunda och Timrå). Så han kanske helt enkelt vill hålla sitt obefläckade cv vid liv så länge han kan. Alternativt. De där 50 000 spännen är inte kattpiss, inte ens för Nubben.
Jo men han kan säkert förhandla med HV och han skulle inte tjäna 0 kronor på ett annat jobb. Han borde kunna få 3-6 månadslöner av de han har kvar.
Nu har Nubben kanske ingen vidare anställningsbarhet men jag vet mängder av människor som gått ner i lön för att förbättra sin livskvalitet.
Han borde kunna få jobb som materialare i tyska andraligan eller nå’t.
Många som prioriterar sin hälsa över en lönecheck, hade förmodligen lämnat frivilligt.
Nubben mår ju uppenbarligen inte bra i den här situationen han/vi är i.
Har gått från att vara frustrerad till att tycka synd om honom.
Klubben borde låta honom gå så han kan andas ut.
Inte ett dugg synd om Kent. Han visste EXAKT vad han gav sig in på och skulle aldrig ha hoppat på detta tåget.
Jag kan ändå tycka synd om Lindbom och Nubben. De vet ju innerst inne, någonstans, att de inte är kapabla. Men får höra gång på gång att det är de visst det. Det är ett utdraget lidande de utsätts för där slutmålet kommer bli skoningslöst om det vill sig illa.
Han har helt klart tagit sig vatten över huvudet och är inte bra på sitt jobb.
Men jag kan ändå känna empati med människan Kent, för så som situationen är nu.
Viktigt att skilja på personen och hans arbetsroll.
Vi är av olika åsikter. Kent är en böld i föreningen, den sämsta rekryteringen någonsin. Han hade fått min respekt om han självmant lämnat sitt jobb.
Bästa med att åka ur är att vi kanske slutligen blir av med Nubben.
Och Nubben själv har en stor del i det så det ska han ha en eloge för.
Deras lidande är inget mot hur vi fans lider av deras agerande, kan bli både mångårigt och kroniskt.
Jag hoppas att de lider. Och att de lider rejält. För det förtjänar dom verkligen.