Visst, fönstret är stängt. Men om HV menade allvar så hade han ju fått gå för längesen och jobbet med hitta en ny påbörjats. Även om fönstret är stängt så ju längre tiden går ju mer patetiska och handlingsförlamade framstår ju bara ledningen.
Det ser inte bra ut när hela hockeysverige dömer ut oss och pekar på alla våra brister. Medans klubben inte gör ett skit. Nubben själv verkar mest springa runt och inte veta vad hans roll är numera, eller vad han ska göra. TF Davidsson förödmjukar honom, likt en mobbare på skolgården, på årsmötet för skojs skull. YOLO!
Att sparka Nubben med omedelbar verkan skulle inte påverka spelet eller säsongen. Men det skulle vara det första steget mot att återta någon form av värdighet och att visa att man vill vara en seriös och satsande föreningen. Varje dag han är kvar så glider man längre och längre ut på fisens mosse. Man kommer längre och längre bort från att vara en ansedd, respekterad och seriös förening.
Att sparka Nubben nu har ju ingen koppling till utfallet av pågående säsong. Däremot är det livsviktigt att sparka honom nu, omedelbart, pronto för att inte förstöra kommande säsong(er). Livrädd för villa kontrakt som förlängs och med uttalande som ingen kan förstå eller hålla med om.
Vi har flera spelare på kontrakt över nästa år som inte borde vara kvar. Vi kan omöjligt bryta alla. Ekonomiskt omöjligt. Då är det sjukt viktigt att de kontrakt som faktiskt löper ut ersätts med RÄTT spelartyp som förstärker och passar ihop med det material vi redan har. Där litar jag inte på nubben överhuvudtaget.
Varför är han kvar? Vad är det man ser i honom som ingen utanför HV’s innersta kärna ser?
Nubben har ingen heder. Ställer inga krav på sig själv och mår säkert hur bra som helst medan han plågar tusentals personer med sitt dåliga jobb. Finns amöbor med lika mycket ryggrad.
Ingen ska behöva gå runt och må dåligt på sitt arbete 2024 i Sverige. Då söker man annat jobb och säger upp sig! Är inte ett dugg synd om Nubben och han har med allt rätt skapat sitt egna magont.
Säger inte på något sätt att det är synd om honom. Jag anmärker på att vi klistrar egenkomponerade åsikter, epitet och personligheter på folk utan att ha bäring.
Återigen. Tänket ”gå på möten och gör din röst hörd” är det tröttaste någonsin.
I en normal verksamhet så finns det två alternativ när man missköter sitt jobb så fruktansvärt som Kenth har gjort.
Alternativ 1. Du säger upp dig självmant.
Alternativ 2. Du får sparken.
En normal ledning med kravställan hade tagit slag i saken för längesen. Istället springer det runt folk uppe på kansliet med huvudet så långt upp i arslet att de inte ser solen när den går upp.
Han kan avgå och befria oss alla från eländet. Behövs inte mer info än att han sitter kvar och sprider förruttnelse. Nästa sportchef kommer behöva gå in med bensåg om vi inte spelar i HA…
Jag har inte sociala medier men hur ser det ut där? Är det bara vi här som entydigt skriker efter hans avgång? Hur mycket press utifrån behövs det för att bli av med honom?
Folk är trötta på situationen även på Instagram. Mycket frustration.
På varje post som kommer nu så står det i princip bara att folk ska avgå (både Nubben, Lindbom och ledningen) och vi bör förbereda oss för kvalet.
Mailade Nubben igår med lite frågor hur han ser på rollfördelningen på ledarsidan dvs TF, SC, HC och ass. vem som bestämmer, fattar beslut, vem som är vems chef, om han är 100% ansvarig och tagit alla vörvningsbeslut själv, om Johan Lindbom sitter på dubbla stolar osv. Nämnde ingen konstruktiv kritik till varken honom eller om övriga, utan frågor som jag var noga med att poängtera att det är en känsla jag personligen har.
Svaret jag fick förbryllar mig lite. Han svarar att han läst men han vill vänta med att svara till efter säsongen, och att hans enda fokus är att HV ska spela i SHL nästa säsong. Kunde han inte bara förnekat min känsla och sagt att den är felaktig eller bara skitit i att svara.
Nu börjar man ju undra ännu mer hur det står till, för som jag personligen tolkar det utifrån mina frågor är att jag är nåt på spåren eller lite satte huvudet på spiken, dvs att det är en enda röra i hela HV.
Eller är detta någon typ av standardsvar denna tidpunkt och i det läget vi befinner oss i.
Detta laget och coachsammansättningen är inte bara Nubbens. Delvis ja och han är inte bra som sportchef, absolut inte.
Jag är ganska säker på att Lindbom är minst lika skyldig och ligger bakom många av de stora viktiga felbesluten. Lindbom var ju säker på att “hans” lag skulle bli riktigt bra.
Det är nog också ett av skälen till att Nubben inte fått sparken ännu men har nu inget att säga till om överhuvudtaget gällande beslut om laget.
Jag tror att Nubben skulle kunna avslöja en hel del nämligen. Det vill nog inte Lindbom, speciellt under säsongen.
Lindbom vill ju till varje pris vara kvar och jag är ganska säker på att han kommer att försöka se till att han hamnar som GM i en framtida organisation med ett längre kontrakt.
Jag tror att man kommer att gömma sig bakom det uttjatade argumentet om kontinuitet.
Så Lindbom är minst lika skyldig till lagbygget och dessutom tillsatt Nubben, bara det är tillräckligt för att inte få vara kvar.
Vi glömmer faktiskt bort två mycket viktiga roller i båset. Nämligen dubbla assisterande tränare Pelle och Johan. Vad har dom gjort för nytta? För dom kan knappast bidragit med något eller hjälpt Lindbom under säsongen. Nu är det väldigt nära att Davidsson spelar ner HV71 till Allsvenskan igen. Jag citerar Wikegård från matchen i torsdags; HV71 har inte lärt sig ett skvatt sedan sist det begav sig. Ibland undrar jag om hela styret i föreningen är helt tappade och allmänt dumma i huvudet.