Tråden om SC Kent Norberg

Alle man till medlemsmötet.

4 gillningar

Kan man på något sätt ta reda på hur mycket det skulle kosta att bryta Nubbens kontrakt, sen kan de som känner sig manade bidra med en Swish-peng tills vi uppnår målet? Sen ger vi Nubben en stor blombukett fylld med hopknycklade tjugokronorssedlar som uppgår i just den summan.

Jag skulle kunna avvara en femhundring utan att tveka.

12 gillningar

Vilken klockren idé!

Hade gärna bidragit med 1500kr.
Tar det från årets aktieutdelning.
Nubben måste bort.
Köpa ut Nubben för X pengar eller låta Nubben förstöra ytterligare 1 år och bränna mycket mera pengar.

Valet borde vara väldigt enkelt.

4 gillningar

Strålande idé. Skulle mer än gärna bidra med en generös donation till ett sådant ändamål

1 gillning

En idé är ju att swisha HV direkt om det finns något nummer. 71 kronor. Underteckna #NubbenOut.

6 gillningar

Skulle nog ge eko i hockeysverige och vara svårt för HV att behålla Nubben och definitivt att förlänga hans kontrakt.

Vänta in så kvalet är klart innan bara.

Är väl två insamlingar som borde vara aktuella då, minst

3 gillningar

Jag är lätt på!
Frågan är hur vi praktiskt ska gå till väga?
Maila allt och alla inom organisationen?
Alla mailbomar endast AD?
Nylin?
Nubben ska ut.
Om folk kan samla ihop miljonen till fansens värvning som andra klubbar haft varför skulle inte vi kunna samla ihop ett belopp för att betala utköp av Nubben :man_shrugging:

3 gillningar

Varför ge honom mer pengar? Ska vi belöna dåligt arbete ännu mer? Samla ihop pengarna och skänk dem till Sanni Hakala i stället.

2 gillningar

Det är sant. Men jag tror inte HV skulle röra pengarna för att göra sig av med Nubben. Däremot. Vetskapen och symbolvärdet i att de fått in några hundra tusen för att fans vill sparka Nubben skulle dock kunna få någon att dra i handbromsen…

4 gillningar

Avgå

God idé. Ponera att möjligheten ges till att swisha för en sådan sak hur länge dröjer det innan HV stänger ner Swishkontot när dem ser syftet med bidragen? Jag är bara rädd att HV inte är öppna för sådan typ av sak och ser det mer som kritik och stötande än att faktiskt se det som positivt. Att vi bryr oss och ser till föreningens bättre.

Exakt, man kan dra igång en insamling för att få bort Nubben (signalvärdet) men sedan låta pengarna gå till något vettigt istället.

HV kan ju inte gå sysslolösa så självklart måste Nubben jobba på tillsvidare.
Men jag hoppas ju att när kvalserien är över att HV tackar både Nubben och Lindbom för deras insatser, men här tar det stopp. Ingen är skicklig nog för föra HV framåt det har vi sett rätt länge nu.

2 gillningar

Efter vad jag fick till mig ikväll så är Nubbens dagar räknade. Hoppas det stämmer.

17 gillningar

De får se på det hur fan de vill. Budskapet blir tydligt, det blir en grej i media och vi stöttar samtidigt laget. Är en klockren ide.

Sen vilken kolumn ekonomerna sätter i pengarna i är ju strunt samma.

3 gillningar

Det här var det bästa ryktet jag hört på hela säsongen. Har man nån tilltänkt ersättare då? Det är ju minst lika viktigt så vi inte får in nån ännu sämre (om det nu är möjligt)

Inget händer förrän kvalet är klart.

3 gillningar

TF AD har bekräftat att det inte blir några kortsiktiga lösningar / eller nyheter förens kvalspelet är klart.

3 gillningar

Också rätt löjligt, det är väl bara att säga att han är sparkad så man får tyst på alla spekulationer? Vad är problemet liksom, att spelarna ska bli ledsna ochsluta spela för att den urusla sportchefen är borta? Pajasförening