Tråden om SC Kent Norberg

Andas in Anders ut​:crazy_face::+1::wink:

Såklart man ska vänta till efter kvalet att gå ut med nåt. Blir bara ett störningsmoment annars. Men man undrar ju om de har nån ersättare utifrån eller om man bara roterar gubbarna som vanligt.

Bra nyheter! Då hoppas jag att Hanzl inte kommer och att eventuellt överbud på Nyberg stryks. Nyberg ok men i så fall till rimligt pris.

1 gillning

Ja den köper jag till fullo. Det är upp till mottagaren att bestämma det. Min poäng va bara att dem stänger ner kontot för att det blir obekvämt för dem och att dem inte vill ha följderna på det.

1 gillning

Även om han försvinner efter säsongen så kommer hans värvningar vara kvar. Gjorda ihop med Lindbom och godkända av AD. Så påverkas nog inte.

Så att han kommer att lämna påverkar nog inte det som är klart vilket tydligen är det mesta av lagbygget.

Så nästa säsongs lag lär hur som helst vara till 90% Nubbens och Lindboms lag oavsett.

1 gillning

Kan ju förklara varför han är kvar för att man väntar tills säsongen är över, för det är den naturliga gången för sportschefer. Därav är AD iblandad.

Bättre sent än aldrig. Det är ju smällen vi får ta av den här soppan. Tyvärr.

Nä inte om vi åker ut :joy:

8klrgj
1

1 gillning

Säg upp dig…

70 mille, sa du ?

Nä, det var ju inte så dyrt.
Laget var ju så värdelöst att bonusarna inte behövde betalas ut så laget kom aldrig upp i 70 millar.

1 gillning

Skicka Nubben innan fredag. Jag vill inte se hans tryne när spelarna står och lipar och han står och säger ett det är hans ansvar.

Om inte annat för att det inte ska bli en repris som mot Malmö när vi torskade med 0-8.

Jag har nämligen en känsla av att vi inte vi kommer få se stöttande supportrar på plats om vi åker ur på fredag. Det kan nog spåra. I synnerhet om Nubben dyker upp mellan båsen för att förklara i TV4 att han minsann ska ställa ett topplag på isen lagom till HA-premiären.

2 gillningar

Det kommer spåra om vi åker ur. Reaktionen som man såg i 0-8 torsken hemma mot malmö kommer framstå som en piss i havet jämfört om vi skulle åka ur på fredag.

2 gillningar

Finns inte en chans att jag stannar kvar och ser eländet om det rinner iväg. Som många redan varit inne på kommer det vara en befrielse efter den här säsongen. Mitt intresse är tvärdött för HV71. Enbart pga Johan Lindbom och Kent Norberg.

5 gillningar

Det spårar aldrig. Tycker det är bra att vi inte går till attack mot ledare och deras familjer även om det skadar föreningen att vi inte skrämmer bort packet.
Hade det funnits en enda kompetent människa med makt inom föreningen hade inte detta hänt tre gånger om.

Det är svenskar vi pratar om och heller inte Firman Boys. Någon/några kan säkerligen ställa till en scen som i 0-8 matchen. Majoriteten kan kanske bua. Sen gå hem. Inget mer.

3 gillningar

Kan det vara så att vi bevittnar Sveriges absolut sämsta hockeylag genom alla tider utefter ekonomiska förutsättningar, jag tror faktiskt inte alls att det är omöjligt. :joy: Motbud?

5 gillningar

Kanske dåligt formulerat av mig. Med spåra ur menade jag som det gjorde mot Malmö.

Och helt ärligt. Tror inte Nubben vill vara centre of attention i en sån situation.

2 gillningar