Tråden om SC Kent Norberg

Kanske, det är ju hur jag tolkar det. Och här tolkade jag som att jag tänkte att det blir en sjujäkla scen. Stökigt är bara förnamnet.

Men tror precis som du att 0-8 scenariot kan upprepa sig mer.

1 gillning

Det enda vi som supportrar kan göra för att få till en förändring är att sluta gå på matcherna. Bojkotta första 10 omgångarna nästa säsong så kanske de fattar

1 gillning

Stackars man. Han är skyldig, det är han men inte ensam. Man kommer vid ett ev uttåg slänga honom till vargarna. Medlemsmötet senast va bara en teaser på vad AD går och väntar på.

1 gillning

Lite sent dock.

Och vad hjälper det menar du att slänga honom till vargarna 2 år försent? Som att det skulle vara någon ursäkt eller bevis till handlingskraft?

Har sagt det innan och verkar vara läge igen. Ni som känner agg mot Nubben, han gör garanterat sitt bästa. Det är inte honom ni ska vara arga på, snarare de som ansåg att han var rätt person för det.

8 gillningar

Helt rätt!

Nubben gör sitt bästa till han blir sparkad.

De skyldiga är Lindbom som tog in honom, och Davidsson, och AD som låtit clownerna coacha vidare och dessutom förlängt med Lindbom.

2 gillningar

Att man kan låta Nubben stå där. Ensam, helt utlämnad. Låta han ta alla frågor. Varken ursäkt eller någon form av handlingskraft. Bara ett sätt att ducka.

1 gillning

Det är hans jobb. Så vad är problemet? Han är Sveriges sämsta sportchef. Ska han inte behöva stå till svars? Ska nån hålla honom i handen? Varför?

2 gillningar

Inget problem. Han ska stå där. Absolut. Men han kan komma få ta det ensam. Inte för att någon ska hålla honom i handen. Utan för att ex AD kan komma att rymma fältet.

1 gillning

Jaa tre korvar från Timrå är mitt bud… :crazy_face:

Lindbom ska stå bredvid Nubben!

1 gillning

Nubben snickesnackar alltså med Oskarshamns bästa spelare inför match.

Skitsamma att alla är människor. Skitsamma att man är vänner utanför isen. Det här är så jävla oprofessionellt så jag vet inte vad.

Skvallrar ju en del om att Nubben inte heller har hjärtat på rätta stället. Då föredrar jag fan Hult som brinner så jävla mycket att han inte pallar stanna kvar för att se en övertid. Men för Nubben är allt lek och skoj. Snacka lite med polaren som råkar vara den som är motståndarnas absolut viktigaste spelare istället för att foka på sitt eget. Det är väl helt naturligt, tänker Nubben. Kan han inte ens låtsas att han bryr sig om hur det här går?

Jag tror helt ärligt att Nubben gör mer skada än nytta även när han är runt laget.

Avgå. Stick från stan.

11 gillningar

Alla ser det. Till och med hans “vänner”.

Han är usel. En av tidernas sämsta sportchefer, av de som har gjort det till en karriär, det finns säkert gott om folk som insett att de inte borde vara där, och bytt karriär fort. All heder till dem, all skam till bluffen Kent. En charlatan.

7 gillningar

Håller med i allt.

De som tog in honom ska bannas från alla poster inom HV71 på livstid.

Han kopierar det han gjorde i Frölunda. De sparkade honom i tid dock.

Lindbom och AD behöll honom och hade nog planerat att han skulle vara kvar över nästa säsong.

Nu har han lön ett år till och kan flytta hem. Frågan är hur mycket han och Lindbom förstört för nästa säsong.

Åker vi ur så är det inget problem i alla fall, inga kontrakt gäller.

Det tragikomiska är ju att de få saker han tänkte göra bra förstörde Lindbom.

Lindbom tog in Davidsson istället för Challe som Nubben ville.

Tog in Tedenby mot Nubbens vilja.

Lindbom / Nubben är verkligen en tragisk kombo. Lägg AD på det så är det en oslagbar trio. Fullständigt toksämst är de.

6 gillningar

Vill lyfta fram en ersättare igen. En bra och klok man med extremt stora hockeykunskaper. Moget och nytänkande nämligen Per Kenttä. Där har vi en person som kan ställa krav och hade agerat direkt om han upptäckte att ledarna i båset inte gör sitt jobb.

Jag vet att det kanske är långsökt då han är kvar i Björklöven men det har gått tungt för laget och kanske kanske kan det gå. Att jämföra honom med Nubben kan jag lova är som dag och natt.

Per kommer aldrig att lämna Norrland igen tyvärr, det har han själv sagt. Men det är en jävligt vass sportchef, tack vare honom som IKO är i SHL

Han kan jobba på distans tänkte jag säga men gissar vi behöver en närvarande SC :laughing:

Avgå nu ikväll tack!

Enough is enough. Capisce ?