Tråden om SC Kent Norberg

Vet inte om det finns så mycket att tycka synd om, han sätter ord på det ganska bra själv. Har man tagit på sig den rollen han har så får man vara beredd att kritiseras och möta banderoller som ikväll.

Med det sagt, inget renodlat hat mot nubben. Han ska bort och kan öppna sin spelbutik igen så blir alla nöjda (även TIK då dom isåfall slippe hans hymlingar nästa säsong) :slight_smile:

Man ska alltid skilja på jobb och person =) Nubben är jätte trevlig man han suger på sitt jobb.

2 gillningar

:joy: :joy: :joy:

Fan vad jag unnar Nubben en tjänst i Timrå!

9 gillningar

Helst med så mycket inflytande som möjligt!

3 gillningar

Hejdå!

Nubben såg inte budskapet! Någon som tror på det?

Verkar vara en go gubbe som kan lalla runt och kränga bilar. Men hockey är nog inte hans grej!

Kan inte finnas på kartan att han får “En chans till” det vore självskadebeteende rakt igenom. Kent är SHL:s genom tiderna sämsta sportchef. Han må vara “go” och “mysig” enligt beskrivning, men enda sättet att mäta kvalitet på en sportchef är
in → och ut → .
Vad har vi då in?

• Ligans FETASTE budget och hockeystad.

Vad har vi ut?

• Mög, rent jäfvla mög…

Jag get nubben 0/5 toasters… ut bara ut och kom aldrig mer igen… enough is enough.

3 gillningar

Tycker ändå Nubben gör en bra intervju. Det är nog inte lätt att komma in som SC i detta ryggdunkargäng.

3 gillningar

Är inte lätt att ha en gudsallsmäktig som bestämmer före Nubben.

Säger inte att Nubben ska vara kvar. Men som
många sagt så är Lindbom finnen i röven som måste bort först.

5 gillningar

Nubben kliver fram som den som hymlar minst i ledningen efter avgörandet.

Man hoppas ju att han får tala ut om hur säsongen har skötts, men risken är väl att HV bakar in en överenskommelse om att hålla tyst om han får gå.

2 gillningar

Ja, önskar att han lämnat ett underskrivet papper i Garden innan han åkte hem till Sundsvall bara.
Känns som att det nu är en förhandlingsfråga eftersom han inte har ryggrad nog att avgå.

Men det är ju sånt vi inte vet. Låter HV honom gå? Han har ju kontrakt så jag antar att HV måste godkänna att han lämnar. Han kan ju som flera varit inne på inte mått bra på två år.

Nubben känns ju ändå har någorlunda sunt förnuft i jämförelse med Lindbom och AD.

3 gillningar

Bra att han tar åt sig av den väldigt välförtjänta kritiken.

Vi kan inte heller ha en sportchef som är lika mycket i Sundsvall som i Jönköping :man_shrugging:
Har ju förstått att han är i Sundsvall väldigt ofta.

1 gillning

I den konkurrensen så är nog alla grymma gällande sunt förnuft.

AD är ju en man inte vill ha runt omkring sig på något sätt. Otroligt osympatisk och självgod.

Nubben är nog helt OK som person, bara kass på att vara sportchef.

Får intrycket av att Nubben är en riktigt mysgubbe, han verkar väldigt trevlig, så är helt på din sida.
Hoppas han har självinsikt nog att avgå som sportchef nu, jag vill inte ha honom kvar på den positionen och jag tror inte heller att Nubben själv bör sitta kvar för sitt eget välmående. På något sätt så har man ändå lite medlidande.

1 gillning

Men inte fan kommer det blir bra med Lindbom som sportchef heller.
Är ju helt otroligt att man hyllar Lindbom.

Nubben verkar ju ha varit bakbunden från dag 1 sen han kom till Hv!

Är det en forum sanning eller vet vi att så är fallet?

1 gillning

Jag har hört från riktigt tillförlitlig källa att Lindbom petat i väldigt mycket.

Jag skulle utan tvekan säga att han är mer skyldig än Nubben.

Därav den milda kritiken mot Nubben.

När de varit oense så vet man vem som bestämmer.

Lex Challe Berglund / Johan Davidsson.

2 gillningar