Är det bara jag som kommer ihåg all skit Challe fick förra säsongen? Från i princip alla på detta forum. Folk verkar glömma fort…
Eller så har man fått en annan uppfattning, alternativt mer fakta?
Mycket av missnöjet kom väl i början, vid ryktena och offentliggörandet av Challe.
Men vi kanske hade fel? Det är skillnad mot att glömma.
Jag var kritisk mot Challe och helt fel ute visade det sig.
Välja Johan Davidsson före Challe är inget annat än vansinne.
Synd inte Nubben fick bestämma.
Jag var också kritisk till Challe. Däremot så var jag minst lika skeptisk till Davidsson.
Det märkligaste i det här är hur budskapet i banderollen verkar ha kommit som en total överraskning. Har inget av kritiken som framförts överallt av supportrar kommit fram? Har de medvetet levt i en bubbla för att slippa höra något negativt?
Tack till de som fixade banderollen så det äntligen kan gå upp för dessa herrar att supportrar finns som tycker saker när man har varit nära att åka ur 2 gånger på 2 år.
Nubben och Lindbom vet mycket väl vad fansen tycker om dom. Nubben vågar ju knappt visa sig i Husqvarna Garden. Och deras mailkorgar är fulla av mail från arga supportrar.
Jag kan ändå tänka mig att de, tillsammans med AD, viftat bort kritiken med att den kommit från arga “nättroll”. Blev plötsligt på riktigt när en av SHL:s kanske mest trogna klackar skickar samma budskap. Ni är inte önskvärda. Tror deras världsbild ändras en aning i och med gårdagen.
Tror nubben vet om att han är körd, mer rädd för Lindbom har inte den insikten han är för självgod för att inse de
Jag tror de inbillade sig att de gjort ett bra jobb eftersom hv inte trillade ur. Så kul med AD som talar om krav när han har noll krav själv. Du kan göra vad som helst som ledare i hv.
Nubben kände sig säkert som en kung när han gick in i arenan, sedan stod han där och insåg att han inte ens var välkommen.
Om de inte behandlade spelare så illa och var otacksamma gentemot supportrar hade det varit synd om dem.
Ja Nubben lämnade ju arenan och drog hem till Sundsvall i stället.
Flykt beteende. Tragiskt att föreningen har hamnat in denna situation. Anställda vill inte umgås. Det här ska ligga på ansvariga.
Jag tycker att vi och media pratar alldeles för lite om att Nubben drog till Sundsvall efter matchen och vilka signaler det sänder ut. Vi har alltså haft en av våra sämsta säsonger någonsin (där vi bla slagit bottenrekord i poäng på bortaplan). Truppen var den dyraste som någonsin har ställts på en SHL is. I princip allt har grinat emot. Ledare har inte velat ta ansvar och utan skyller på häxjakt etc. Trots allt detta sluter fansen upp och garden är utsålt match efter match. I den sista avgörande matchen tar sig laget mirakulöst samman. När laget sedan ska fira väljer den ytterst ansvariga för herrlagets säsong att hellre sätta sig och köra 70 mil ”hem”. Pga att han får kritik av fansen. Det är så fruktansvärt oprofessionellt och verkligen att pissa på laget, staden och fansen. Betyder det inte mer för nubben vilken serietillhörighet vi har? Bör man inte tacka av sina spelare efter säsongens sista match? Enligt mig är det nu helt kört för honom att komma tillbaka (det var det innan också) men nu måste han avsluta kontraktet på eget bevåg. Det är ett enormt svek mot precis allt och alla som har med HV att göra.
Jag skiter högaktningsfullt vad kent gör efter matchen. Ingen diss till dig @Esa16. Jag känner bara annorlunda.
Jag känner att han inte ens skulle varit i HG i fredags. Vad skall han där och göra? Han har inget att fira. Han har skämt ut sig och oss. Hans närvaro gör inte laget bättre på isen. Han vet att han inte kommer vara kvar. Antar jag. Om inte så har det försiggått något väldigt underligt i ledningen i HV.
Efter den massiva kritik som framkommit detta år, och som kulminerade under matchens avslutning och eftersnack, så kan inte han vara kvar. Jag skulle säga att det var rätt av honom att åka. Han har ingen del i det efterspel som skedde på kvällen efter match. Det var till för spelarna. Vad de nu än gjorde. Kents närvaro där hade varit smolk i lättnadsbägaren.
Jag vet inte vad som hållit kent kvar i föreningen så här länge. Han är uthängd av den egna ledningen. Han är oönskad av i stort sett alla fans och han har blivit totalsågad av media. De diskussioner som hafts mellan honom och föreningen måste vara helt otherwordly. Man utsätter inte en medarbetare för detta. Man hittar en lösning. Såvida inte alla inblandade (och detta kan mycket väl vara nära sanningen) är helt fartblinda och high on their own supply.
Attityden “vi skall ställa detta tillrätta” kan mycket väl ha smugit sig in som en cancersvulst och utvecklats till en “endast vi kan lösa detta” metastas.
Men at tkent åkte hem. Nej. Det är en av de minst uppseendeväckande sakerna detta år. Att han var där överhuvudtaget skrämmer och shockar mig mer.
Nu tycker jag Nubben gjorde rätt som drog hem efter banderollen. Han hade tänkt gå ut och fira men ville inte då det kan sticka folk i ögonen om han är ute och tar en öl när alla ogillar honom.
Eftersom det säkert var en hel del fylla och fest för att fira segern skulle inta jag heller vilja röra mig i stan efter den banderollen. Folk kan ju inte bete sig det vet vi.
Nubben är en människa och kan förstå att han inte vill träffa på fulla hv fans i jönköpingsnatten efter denna sågning. Glöm inte vi måste skilja på sportchefen Nubben och människan Nubben
Ingen person med sunt förnuft HATAR Nubben. Han har bara gjort ett dåligt jobb, och är bevisligen kass på det han jobbar med.
Att kräva någons avgång och att rentav hata någon är stor skillnad ![]()
Väljer han att stanna kvar efter dessa två fiaskosäsonger däremot istället för att lyssna på fansen, då kan nog ett visst hat väckas ![]()
Tyvärr finns det enormt många supportrar som saknar sunt förnuft.
Jag ändra till “ogillar” för jag vet hata brukar väcka känslor. Men är rätt säkert att massa folk hatar Nubben för det han presterat som sportchef.
Ogilla är alltid ett bättre ord än hata.
Jag ogillar kent so SC i vår förening.
har inte hockeynews plus så kan inte läsa deras artiklar med där uttalar sig nubben om nu de inte vart något annat snack än att han ska fortsätta