Jag vet inte om det är värt att lägga någon vikt alls till ett sådant uttalande i detta läge. Innan HV officiellt går ut med besked hade det varit otroligt oprofessionellt av Nubben att påstå något annat.
Precis som när alla tränare “känner 100% förtroende”, sen en kvart senare har de fått kicken.
Ja han har ju faktiskt svängt om lite under säsongen och uttrycker sig lite mer i linje med officiella kanalerna, dvs inte lika frispråkigt. Det får man ha med sig. Vi får se sen, när han lämnat.
Föredrar ju Nubben före Lindbom alla dagar i veckan. Klubben måste inse att det är Lindbom som är finnen i röven.
Han hade makten och anställde Nubben. Lindbom är ansvarig över vårt sätt att spela.
Låt oss sänka tonfallet något. Att skriva att någon är finne i röfven, ja det kanske må vara hänt i en matchtråd, i något uppskruvat läge, men just nu räcker det med att påpeka att någon är kass/dålig/inte bra/ på sin uppgift. Vi har haft en alldeles för liberal inställning till tillmälen en längre tid nu. Men den tiden är över.
jag ser vad du skriver.
vi har alla skruvat upp retoriken de senaste dagarna. det var naturligt. lika naturligt är det att skruva ner retoriken nu. kritiken skall vara kvar, men retoriken behöver ta steget till post season.
Vänd på Nubbens agerande. Hur mycket skit hade han fått om han hade firat en kvalvinst i en avgörande match not seriens sämsta lag?
Sen tycker jag att de är värda att fira en vunnen viktig match, men vet samtidigt att det sticker i ögonen på en del som tolkar det som att man firar hela säsongens resultat.
Laget vann. Mot förväntan. De var sämre men kom ihop och gjorde bästa matchen när det gällde. Det skall laget ha en eloge för. Att laget inte var bättre, det skall kent ha skit för.
Men killarna kämpade och häll oss kvar. De gjorde det sista som krävdes. Det uppskattar jag. Många som höjde sig i kvalet. Det uppskattar jag. Jag vill inte ha kvar dem, men de är alla värda att fira att de såg till att det lag kent satt på banan inte åkte ur.
Att kent inte skall se det som ett fall framåt är uppenbart. Det är ett megafiasko. Så han är inte värd att få fira något.
Otroligt. Sparkar inte HV Nubben så är det som att be om fler banderoller och burop redan till ispremiären.
Ska jag försöka sätta mig in i Nubbens situation så kan ju ett uttalande som detta enkom handla om att han inte är beredd att ge upp en massa pengar. Han är gammal i gemet, lär inte få ett sportchefsjobb med samma lön, så förstår om han ser över sitt hus. Ska han lämna så ska det också kosta HV.
Jag förstår att man ser om sitt eget. Det ligger många människor nära. Men denna ev följetång är ju så oprofessionell att det stinker. Ingen vill ge sig eller komma vilja ge sig utan att den ena får lida är min känsla.
Läser man mellan raderna så är det som ovanstående säger.
Håller med om att det inte varit en bra säsong.
Samt finns potential i laget samtidigt som mycket att göra.
Typ och sammanfattning av ChatGPT
”Efter att ha säkrat en plats i SHL och återvänt till Jönköping reflekterar HV71:s sportchef Kent ”Nubben” Norberg över den utmanande säsongen. Trots kritik och krav på hans avgång är han bestämd att fortsätta och ser fram emot att utveckla laget inför nästa säsong.”