Tråden om SC Kent Norberg

Inget sm gulds beteende iallafall. Vi får väl verkligen hoppas på att han får kicken nu kommande vecka.

Så här säger Skuggan till Aftonbladet:

Vad händer för din del nu?

– Jag har inte hunnit planera någonting. Men jag har döttrar som bor i södra Sverige, så nu kommer jag väl ha tid att åka och besöka dem här närmsta tiden. Men först ska jag slicka såren lite grann här.

Oj då. Här kom en stekt sparv flygande mot Andreas Davidsson. Bara öppna käften och sparka Nubben.

7 gillningar

Absolut NEJ på Skuggan!
Har ingångar runt Luleå och han är ingen populär figur på något sätt!

1 gillning

Det är väl bara att skifta rakt av tänker jag.:stuck_out_tongue:

Trust me vi ska inte ha Skuggan!!

Kan inte argumentera emot för jag har ingen vidare koll utöver att han varit aktiv i Luleå på olika sätt.

Säger inte att du har fel ang. skuggan. Men jag tar faktiskt hellre en illa omtyckt Skuggan som levererat toppresultat än en Nubben som är mästare på att sätta ihop kvallag.

7 gillningar

Vill inte gå in på personen Skuggan mer än så men sportsligt dom två senaste säsongerna har Luleå och Skuggan gått in med målsättningen att vinna SM-guld, det har renderat i en 10:e och en 7:e plats och ut i kvarten.
Luleås tidigare framgångar handlar mer om att man har en av ligans bästa tränare än Skuggans kvalité.
Min poäng vi ska inte byta ligans sämsta sportchef mot en mindre dålig, vi behöver en bra sportchef!

3 gillningar

Är det inte ganska ointressant om en sportchef är illa omtyckt så länge han kan få ihop ett slagkraftigt lag varje säsong? Hans jobb är väl inte att vara en cheerleader?

3 gillningar

Utan att veta vad som har hänt eller inte hänt i fallet med Skuggan så är det oerhört starkt att inte vara mätt, vilja ha mer. Behålla en hög kontinuitet som förening. Precis det HV saknar.

hahahaha lite kul nu i efterhand när man ser resultatet

1 gillning

Och nu får vi påminna om att detta är tråden om Nubben. Kom igen gott folk! OT plockas bort.

1 gillning

Vår sportchef har dessutom levererat mycket, mycket sämre resultat med en mycket högre spelarbudget.

Luleå sparkar sin sportchef som med HVmått lyckats utomordentligt bra, succeresultat jämfört med Nubben.

Johan Lindbom som KD - Jättenöjd med Nubbens jobb. Aldrig aktuellt med ett byte. Ser Nubben som en bra rekrytering han gjort.

Andreas Davidsson tf ordförande - Nöjd med Nubbens jobb, ingen anledning att ändra på något där. Leker själv GM på fritiden.

Anders Wilander- Fd ordförande tycker Nubben gjort sitt bästa och ett bra jobb. Tycker att Nubben satt ihop ett riktigt bra lag. Lågvattenmärke att kritisera Nubben enligt honom.

Resultatet 11e och 13e plats med SHLs dyraste spelarbudget två säsonger i rad.

Säger en hel del, det gör det verkligen om de styrande och bestämmande inom HV71.

Man kan verkligen se saker på olika sätt och ha olika måttstockar när man är nöjd med någons arbete eller inte.

Jag tror att dessa tre hade tyckt Nubben gjort ett bra jobb även om vi hamnat i Allsvenskan.

Sorgligt men sant tyvärr.

6 gillningar

#Nubbenout
Ingenting har ändrats till det bättre sen han tog över. Skapar kaos runt sig.
Bottenlagsbeteende art ens överväga att behålla honom.
Bottenlagsbeteende att han inte är sparkad för länge sedan.

1 gillning

När man ser karaktärerna beskrivna så här låter det som figurer i en Lasse-Maja-bok. :laughing:

Ni vet hur kockar som gör praktik på världens bästa restauranger får “skituppgifter” som att göra små blombuketter med pincett av örter?
Nubben kanske kan få göra praktik hos Växjö och lära sig lite om slutspel? Tänker att han kan få jobba i korvkiosken och träna på att använda resurser rätt. När ska man byta ketchupflaska? Hur många korvar ska värmas åt gången? Han kan också få följa inköp och hur det finns en balans mellan korv, bröd och pålägg. Finns så klart en risk med detta då Nubben kanske drar lärdomen “om de bara köpt bröd och skippat korv och pålägg så kunde de fått större mängdrabatt på brödet” men ändå.

3 gillningar

Det har man fått äta upp med råge! Tänka va fel man hade. Men jag trodde verkligen på Nubben då.

Men nu måste han bort innan hela föreningen går i konkurs! Vi kan inte spotta ut pengar på spelare som inte är scoutade på riktigt. Nubben kan inte ha scoutat några av nyförvärven denna säsong.

Vad jag hört så stämmer det rätt bra… så om ifall att, mot all förmodan, Nubben blir kvar så är det av yttersta vikt att vi stärker upp scoutingen. Låt AB, Stille och ny scout vara de som sköter den sportsliga utvärderingen av potentiella spelare så får Nubben sköta det praktiska.

Det enda praktiska jag kan tänka mig är att han får köra ismaskinen…men vore kanske inte snällt att ta bort Örnskog därifrån…

2 gillningar

Känns som om Nubben kör med en spikpistol i kistan.
Tyvärr!
Ser det som pippis skattkista.
Men förr eller senare tar pengarna slut.

2 gillningar