Han lär säkerligen sitta kvar en säsong till. Tar denna mardrömmen någonsin slut?
Det motsätter ju eventuellt det någon skrev igår att han packat ihop kontoret.
Nubben måste ju ryka all världens väg rimligtvis.
Eller så har han fått beskedet men tar alla exit samtal först sen drar.
Kan ju vara så att han fått besked om att han fått sparken och är glad över det. Full lön i 14 månader ytterligare utan att behöva göra något. Väntar bara in fredagen innan man offentliggör detta.
Mardrömmen över helt enkelt för Nubben och han kan äntligen flytta hem…
Se finns ju risken att det är precis tvärtom och att mardrömmen fortsätter för oss supportrar.
Nubben kanske fått besked om att han kör på som sportchef även över nästa säsong, kanske t o m varit en förlängning av hans kontrakt med två år ytterligare.
Lindbom ersätter nuvarande GM Andreas Davidsson på den posten och blir på nytt Nubbens chef. Så nu har de varit varandras chefer fram och tillbaka under två säsonger. Stabilt.
AIK snubben blir ny analytiker och ska hjälpa Nubben att bedöma spelare. AB tar över som headcoach med Johan Davidsson och Pelle G som ass.
Vad tror vi, vaför är Nubben glad och harmonisk igen efter två år av tunga misslyckanden?
Tror faktiskt inte nubben skulle bli glad av att få sparken. Han gör ofta en poäng av att han varit sportchef i alla dessa år utan att få sparken.
Så att få sparken, även under dessa omständigheter, tror jag han skulle bli nedstämd av snarare än tvärtom.
Frågan är om han skulle bli överraskad.
Det där är ju bara löjligt av honom.
Var ju inte så att Frölunda bönade och bad om att han inte skulle lämna Göteborg när han var på god väg att försätta dem i konkurs.
Går ju att göra en likadan lösning nu så han blir glad och lycklig.
Det viktiga är ju ATT han lämnar, HUR spelar ingen roll så han kan få göra det på sitt sätt.
Kanske det. Men jag såg honom idag i HV71-väst och glad som en speleman. Jag har mycket svårt att koppla ihop det med att han skulle ha fått lämna HV, även om det skulle ske i samförstånd.
Struntar vi i att bryta kontrakt kan vi öka spelarbudgeten till 75 miljoner. Kanske därför han var så glad?
Naturligtvis måste kenta bort så fort som det bara går nu, om inte lär han snart ge ett par allsvenska medelmåttor eller nån utlänning vars karriär är kraftigt på nedåtgående kontrakt med jättelöner och därmed stänga alla förutsättningar att förstärka laget till nästa säsong, hanzl värvningen sprack som tur var, sådan tur kanske vi inte har nästa gång han letat upp nån att kasta miljoner över.
Min känsla är att Nubben själv är förvånad över att han är kvar. Han må va dålig på att bygga lag men han är ju inte dum. Minns att han redan efter förra säsongen pratade om att han nog inte skulle hade råd med en lika dålig säsong. Nu blev den ännu sämre.
Känslan ju är att ledningen precis som vissa fans oxå vill ha en ersättare klar innan han får gå men att man inte lyckats lösa det. Därför är vi där vi är… med en tf. Ordförande som inte ska vara kvar + Lindbom som ska styra upp den här shitshowen och det verkar ju gå ungefär så bra som man kan förvänta sig…
AD är inte GM.
Har för mig att AD sagt att han ansvarar för de sportsliga frågorna samtidigt som Nubben inte får besluta själv.
De åker ju runt ihop dessutom.
Så för mig har han en GM funktion utan att det är uttalat.
En enda röra!
Tf styrelseordförande AD verkar hela tiden ducka frågan om Nubbens framtid i HV. Och så undrar man ju om samme AD missade, att även styrelsen nämdes på banderollerna!?
Uttrycket ‘patienten saknar sjukdomsinsikt’ dyker osökt upp…
Nja. Han kan inte säga så mycket annat. Det där tar man först internt, sen kan man gå ut i media. Inget konstigt, bara så det funkar. Finns bara två lägen utåt: “vi har fullt förtroende” eller sparken. Och “fullt förtroende” betyder i sig ingenting… och trust me, jag jobbar bl.a med medieträning ![]()
Hur kommer det sig att du kommit ut i ljuset @dekman ?
Du har väl inte varit så aktiv på ett tag?
Välkommen in
Du som är utbildad och har spetskompetens inom området vad säger du vad AD säger i media?
Han svingar rätt rejält upplever jag.
Välkommen tillbaks förresten.
Ännu värre - ingen förste målvakt.
Vi har sett Rögle och Luleå fimpa sina nubbar men HV drar ut på tiden. Börjar bli nervös för att det ännu en gång ska skitas i det HV-blå skåpet.
Rätt sjukt.
Med Skuggan har Luleå gått till slutspel varje år. Man har tre topp 4-placeringar, en serieseger och spelat SM-final.
Med Abbotts har Rögle gått till slutspel varje år. Man har tre topp 4-placeringar, en serieseger, spelat SM-final och vunnit CHL.
Men Luleå och Rögle är inte nöjda. Så kallat topplagsbeteende.
Att behålla Nubben som levererat en 11:e plats, följt av kvalspel är bottenlagsbeteende.