Nä att lära hästar sitta är nog sjukt svårt. Något lättare med hundar tror jag😂
Hästar definitivt svårare, nästan omöjligt!
Ja precis. Speciellt om man ska få flera hästar att sitta samtidigt. Helvete va svårt.
Ska vi göra en aktiv push från forumet där vi så många som möjligt mailar Nubben och Lindbom och uttrycker vår oro för vart laget är påväg? Försöka sätta den lilla press vi kan som enskilda supportrar?
Tycker det skulle vara intressant att få reda på hur rekryteringen av Åkerman gick till.
Att Nubben nu kommer på att det behövs en ”glädjespridare” i båset då S&S inte är några muntergökar låter inte så troligt.
Har Nubben helt själv tagit in Åkerman då är det dåligt gjort av honom. Hela grejen med personligheter, backar i båset, tidigare resultat mm.
Jag lutar nog åt att det var i princip klart tidigare via Lindbom och att det bara var formalia när Nubben började.
Jag hoppas det var så att Lindbom klantade till det och att Nubben är ”oskyldig”.
Blir orolig och även lite förvånad annars då det skulle vara riktigt dåligt i så fall.
Kicka en ass är ju magstarkt och lägger ju i princip all skuld på honom, lex Arto Ruotanen, speciellt om det skulle vända och vi lyfter till slutspel med bästa special teams i SHL från och med nu.
Han säger blankt ”nej” till kval.
Någon med premium som vet vad han säger om nyförvärv?
"Är då dörren fortsatt stängd för att röra om i truppen?
– Den närmsta tiden får utvisa, svarar ”Nubben”.
– Så är det. Sedan måste det finnas spelare på marknaden och jag måste också se var laget tar vägen. Vi har spelat rätt bra på slutet, men alldeles för ofta hitta vi vägar att förlora ändå. "
Malmö ville norpa Daniel Glad, men nubben sa nej.
Billins till Zug verkar ha varit väldigt nära.
Hammers fortsättning är helt o håller Hammers beslut.
Måns kontrakt är inte “påskrivit” men enligt nubben kan man “vara överens ändå”
Foppa o nubben är inte så långt ifrån att vara överens.
Lämna klubben frivilligt redan ikväll. Du har förstört tillräckligt och såren du lämnar efter dig kommer ta många års harvande i HA att reparera. En skam att du ens fick sätta foten innanför dörren på HG från första början.
Misslyckad igen i en förening med stora ekonomiska muskler.
Jag var en av dem som initialt inte gav så mycket för argumentet “frölunda”. Jag ångrar inte att jag var skeptisk till det argumentet (jag kan fortfarande se logiken bakom min skepsis) idag, men erkänner att jag hade fel.
I vanlig mänsklig ordning så ser nog inte Kent samma sak som vi ser, men “någonstansch” kanske även han funderar över “varsch” det gick fel.
Man hade en medkänsla med Hult. Hult har ett gediget HV-hjärta, även om han inte kunde se förbi sina egna usla beslut och avsäga sig uppdraget, så kunde man se att Hult är en bra människa, ville föreningen väl och skall ha cred för detta. Jag kommer aldrig tycka illa om Hult som människa eller misstro hans önskan om HVs bästa. Kent har jag inte samma tålamod med och hans legacy, hos mig, kommer inte ha samma reservationer som jag har för Hults. Han är bara en snubbe med en spelbutik som suger ut vår förening på pengar för att någon tillfälligt tappade sansen och anställde honom.
Att han lärt sig något från att ta Timrå till SHL, ja den bluffen är avslöjad nu. Just de uttalandena ligger honom gravt i fatet och gör att man med rätta kan anklaga honom för att vara usel.
Schas!
Allt pekar ju på att Nubben ryker och det ganska snart. Då han saknar styrelsens förtroende så borde det inte finnas något som gör att han skulle vara kvar förutom kostnaden att sparka honom.
Enda som kan rädda honom ifrån att ha kvar jobbet 16 februari är om man tror att Challe i så fall också måste bytas ut. Att dessa två sitter ihop helt enkelt.
Nu har vi alltså en tränarstab som sportchefen inte ville ha och en situation där han inte får uttala sig om läget.
Det mest skrämmande i allt detta tycker jag är att Nubben tyckte vi hade bästa möjliga coachstab och att det inte borde göras förändringar där.
Det är ju i sig det absolut värsta kan jag tycka att inte kunna se det uppenbara utan att en styrelse ska behöva konstatera detta och göra en förändring.
För mig är detta tillräckligt för att tycka att Nubben borde få sparken 16 februari. Fram till dess kan han få i uppgift att skaffa fram två, tre nya spelare.
Japp, det är lika bra att kicka Nubben ASAP. Han har bränt alla broar. Värsta sportchefen vi någonsin har haft. Helt klart en av HV:s sämsta rekryteringar någonsin. Känns som sagt också som att styrelsen verkar känna likadant äntligen. Hoppas och tror att hans dagar här snart är räknade.
Säger det igen. Har en känsla att Nubben ryker vilken dag som helst. Hans vara eller icke vara går att läsa i vilken blaska som helst. Det börjar bli mer uppenbart att laget är felbyggt precis som vi medlemmar skrivit i månader. Styrelsens troliga ursäkt till att Nubben sticker är just den anledningen, laget är felbyggt. Återigen har vi fått rätt och det tog månader för föreningen att inse detta. Klubben har agerat alldeles för sent igen, typ för 100e ggn.
Hoppas man tar in Kalle Sahlstedt om Nubben ryker vilket säkert kommer hända efter allt stök.
Ordförande går in och kör över Nubben vilket iofs va ett måste men frågan är hur Nubbens känsla är efter detta och om han vill vara kvar.
Ett stökigt år helt klart och med tanke på hans tid i Frölunda så verkar han bara kunna jobba i Timrå.
Det slog mig innan när jag läste Nubbens kommentarer om hur fina människor Tommy och Stille var… Att han uttrycker sig som vilken privatperson eller vän som helst. Att han inte har en tydlig distinktion mellan en privat sida och en professionell sida. Klart det är bra att någon gång visa sin privata sida men det blir lite mycket. Man bör kunna agera professionellt i merparten av situationerna. Även här kan jag tycka. Vid särskilda händelser som när Liv gick bort osv är det en annan sak.
Att Krökens avgång kommer meddelas inom kort kan vi vara säkra på. Annars hade styrelsen aldrig tagit beslut över Krökens huvud och utan att ens informera honom. Styrelsen kallade till ett litet privat möte där beslutet togs att man skulle gå skilda vägar med Samuelsson och Stillman, ett beslut som, som sagt togs utan Krökens vetskap. De visste givetvis att Kröken inte skulle instämma och att läget var akut. Hade de vart nöjda och beslutat sig för att satsa vidare på Kröken som sportchef så hade de givetvis informerat honom före mötet eller låtit honom medverka.
Nu fick han istället bli budbärare och den som fick informera Samuelsson och Stillman om styrelsens beslut. Och där nånstans tror jag även Kröken själv insåg att hans korta karriär i HV71 snart är ett minne blott. Han vet vad som komma skall.
Förtroendet mellan styrelsen och Kröken är idag kallare än en isbit. Tror t o m att Kröken själv kommer be om sitt entledigande om styrelsen dröjer allt för länge.
Att ta hit Kröken var givetvis ett felaktigt beslut redan från början. Men desperationen i ledningen var stor och man tog det som närmast fanns till hands.
Dock börjar ju dessa “felaktiga misstag” höra till mer vanliga än ovanliga när det gäller HV71. Men det har också med att göra att HV71 är ingen stormakt längre där ledare, spelare söker sig till oss, som förr. Idag får istället HV71 jaga, truga och be. De få som vill ställa upp och spela för föreningen gör det inte längre för att de ser en chans att vinna nått stort. Enda anledningen heter pengar. De har via sina agenter förhandlat fram ett så pass bra lönekuvert att de inte kan tacka nej. Därav finns det heller inget hjärta och kärlek för klubbmärket längre.
Visst, det finns ett fåtal spelare med hjärtat på rätt plats. Men på dessa spelare har bäst före datum passerat. Ta spelare som t.ex Önerud, Tedenby och Hjalmarsson. 3 otroligt duktiga hockeyspelare var för sig när det begav sig. Idag är det endast ett “känt namn” som folk minns för deras spel. Att vara så naiv så man tror att de är lika bra idag som för 10 år sen … Ja, där ligger HV71´s stora svaghet. De vägrar inse att även spelare från bygden har ett bäst före datum.
Börja bygg långsiktigt och försök ta fram 3 nya spelare med samma egenskaper så har vi inom ett par år en ny “trollkarl, backgigant och stålman”. Det kommer ta ett par säsonger och vi kommer inte att vara ett av de lagen som slåss om guldet (Visst, allt kan hända … 95,17) men i alla fall. Ta ett par hundår och bygg långsiktigt. Och av bara farten så har ett par säsonger passerat och vi är snart ett topplag igen. Men vägen dit måste göras den ärliga och långa vägen. Det går inte att fuska och tro att det finns genvägar. Det straffar sig. HV71 är ett alldeles för bra exempel på det.
Vem är kröken?
Dessutom, du orerar som om du vet hur saker gått till, vad folk tänker och tycker. Det är naturligtvis inte sant. Du gissar, antar och spekulerar hej vilt. Precis som de flesta andra utan insyn.
Vad du behöver göra är att skriva så det reflekteras i de ord du använder, det sätt du skriver på, annars begränsar vi din möjlighet att skriva. Du har texvis ännu inte svarat på det PM du fått av mig, angående ditt tidigare olämpliga inlägg.
Gissar på
jahaja.
Känns ju relevant
Målet med resan var att specialstudera AIK:s juniorlandslagsman Yared Hagos, som är aktuell för Timrå nästa säsong.
huvva
Har du på fötterna att Nubben har problem med alkoholen?
Ge honom Öknamnet “Kröken” är ju lågt, lågt som fan.