Tråden om SC Kent Norberg

är vi inte lite OT nu?

1 gillning

Förklara gärna vad som är Off topic är du snäll.

Man får heller inte glömma att Ferguson kommer från ECHL och AHL vilket gör att han troligen ändå tjänar mycket mer i Rögle än vad han gjorde innan. I ECHL ligger lönerna på hälften av det.

Att diskutera spelare och deras löner i en tråd om Nubben är OT. Sen kanske diskussionen härstammar från synpunkter ang Nubben. Men om du kollar de senaste inläggen så befinner sig Nubben i periferin. Klassiskt exempel på OT.

4 gillningar

Fast hela diskussion grundar sig i nubbens kontrakt skrivningar. Vilket ligger på hans bord. Om det är of topic i en tråd som handlar om våran sportchef, då är det lika mycket of topic att diskutera spelare som inte tillhör våra klubb i lagbygget

Allt grundar sig i nåt. Men en diskussion kan ju ta en riktning och plötsligt handla om något helt annat än ämnet. Och nu diskuterar ni ju mer Fergusons (av alla spelare man kan välja mellan) lön än något annat. Om du inte tycker att det är OT, ja, då vet jag inte hur jag ska förklara vad OT är.

Eller ja. Det vi diskuterar nu. Det är också OT.

4 gillningar

Förstår din frustration :wink:

Har upplevt liknande situationer - det är inte lätt att diskutera mot normen.

Men hey - jag tycker precis som du i detta fall…

1 gillning

Vi diskuterar alltså spelarlöner, i andra lag, i en tråd som skall handla om Kent?
Den diskussion som pågår ovan är bättre lämpad i andra trådar.

3 gillningar

Går ju starta en ny tråd @Paris1975 , kan finnas behov för egen tråd för löner :smiley:

Det finns redan.

Tydligen tog banderollen hårt på Nubben enligt senaste intervjun i JP.
Vore ok tydligen att köra en sån omgång 40. Men inte i sista matchen inför tv publiken.
Vilket jag personligen tycker att det låter underligt.
Det är inte personen Nubben utan sportchefen man tycker till om.
Sammanfattning av ChapGPT
HV71 genomled en tuff säsong och klarade sig knappt kvar i SHL. Kent Norberg, sportchefen, har stått i centrum för massiv kritik, något han tycker är påfrestande och ogynnsamt. Trots detta fortsätter han att arbeta med att bygga upp laget inför nästa säsong, även om det finns spekulationer om hans egen framtid. Norberg är medveten om risken att få lämna, men han fortsätter att kämpa och förstår att detta är en del av den krävande idrottsbranschen.

“Jag har inte Sveriges säkraste sportchefsjobb i alla fall.”

Skulle vilja säga att det är exakt det han verkar ha…

6 gillningar

Det sista var väl vetskapen när poletten trillade ned?

Jag försöker ju göra det men det är klart att jag funderar en del. Det som stod sista kvällen när vi klarade oss kvar, att jag ska avgå. Det är inte kul, det är inte kul att bli uthängd offentligt inför 8 000 åskådare och tv-publiken att man är komplett oduglig.

Ibland måste det fram tuffa budskap för man verkligen ska fatta allvaret! Alla har fått nog så är det.

1 gillning

Precis. Det är ett uttryck för den oerhörda frustration som alla som följer laget känner när ALLA ser alla fel, men klåparna själva bara tragglar på och låtsas som det regnar. Nåt behövde göras. Nåt som skulle ge effekt. Mission accomplished.

HV och nubben är ju helt j@vla tondöva om det kom som en överraskning.

7 gillningar

Nu ska man kanske inte överanalysera varenda stavelse. Vad Nubben visar i intervjun är att han bara är en människa, och som människa tog han illa vid sig. Det är väl inte så jävla konstigt? Det skulle vem som helst göra om man ser sitt namn tillsammans med “inkompetent” på en banderoll. Ingen av er hade tyckt det var speciellt roligt.

Det betyder varken att han är tondöv eller att han inte fattar.

11 gillningar

Får bara hoppas det var en rejält väckarklocka för honom. För inkompetent tycker jag han är när det gäller bygga lag. Sen är han säkert duktig på mkt annat. Det han gjort både i Hv och Fhc är genomuselt.

2 gillningar

Jag har inte sagt att INTE är det. Jag bara säger att jag förstår hans reaktion.

1 gillning

Förstår också hans reaktion och förstår folks reaktion som reagerar med ilska på allt nubben gör nuförtiden. Han med flera var nära att begrava något som vi älskar.

1 gillning

Kent ”Nubben” Norberg beredd på att tvingas lämna HV71 efter kritiken (aftonbladet.se)

Här är artikeln ej plus låst.