Som tur var inte lika högljudd…
Såg först nu på Insta att Folin gjorde en Trygg. I ett slutspel också. Den e inte kul.
FBK
ZAIK
LHC
Lakers
RBK
Leksand
Luleå
Rögle
Timrå
Hv
Malmö
Brynäs/dif
Modo
Örebro
Frölundas tom Nilsson missar dagens match.
Visst blev de ingen anmälan mot Lindberg?
Tycker de är helt galet. För er som sett situationen , vad tycker ni?
Att det är utvisning/matchstraff pga av att situationen är över och såldes behöver inte tacklingen genomföras. Lindberg vinner inget på att trycka till en försvarslös Tom Nilsson. Här tycker jag att man får frångå att mottagare har ett ansvarar. Vad ska Tom Nilsson ta vägen? Nu har det ju inte blivit en diskussion kring just det vitt jag vet. Men ville bara nämna det.
Var kan man se den tacklingen?
Svampen med ett ganska viktigt mål minst sagt ![]()
Frölunda gör att klassiskt HV-tapp. Trodde HV hade patent på det.
Men sen tar de det i sudden. Jag tänkte att ”nu blir det mål” när jag såg hur ZAIK sjönk ihop runt eget mål och blev passiva, ingen gick på utan stod och markerade var sin spelare. Kan i och för sig vara bra men med tanke på att Linus inte haft sin bästa kväll kändes det inte som rätt taktik just ikväll. Men jävlar vad de ger bort matchen här, när de dominerar övertiden så. Lite igenkänning på den.
Spännande med en match 7.
Match 6 först.
Ja sorry! De sa match 6 och sen istället match 7. Blev lite förvirrad ![]()
“– Det var ingen bra 40 minutare, de minuterna är inte bra. Vi kommer inte in i det rätt från början och jag känner inte igen oss. Jag är jävligt missnöjd med det och mig själv som inte fått min grupp att förstå vad som krävs, men vi är ett helt annat lag efter det från tredje och framåt, berättar Skelleftråtränaren.”
Läser Robert Ohlssons kommentar efter kvällens match mot FHC. Såg man någonsin en tillstymmelse till sådan självkritik från Lindbom i hans intervjuer? Han klagade väl alltid bara på spelarna, utan att se sin egen roll i någonting.
Sen förstår jag också att det måste varit sjukt frustrerande att coacha årets upplaga av Hv, men det är ändå lite talande att Ohlsson riktar kritiken både mot spelarna och sig själv.
Karlkvist presenterad av Örebro på ett 3-årskontrakt.
Silfverberg klar för Allsvenskan då får vi hoppas ![]()
Att han är lika taggad vilken serie det än blir känns ju lite klyschigt kan jag tycka. Klart han vill spela i SHL
Sicket otroligt tamt intro/tifo frölunda bjuder på ikväll ![]()
Håller verkligen med!
Över min döda kropp att Frölunda vinner guld. Får inte ske!
Håller på frölunda över skellefteå.