Tråden om: SHL

Det också.

Den här finalen är nog den tråkigaste på många många år. Färre mål än i fotboll och chansfattig i stora delar. Lagen blixtrar till då och då, men annars är det ju bara ett enda långt tragglande. Ingen kommer komma ihåg den här skiten om 5 år.

7 gillningar

“Det trycket i Skellefteå kraft arena”, vilket tryck?

Jaha, då var det slut…

Stängd. Svampen fira sen åk söder ut

3 gillningar

Efter man sett detta, firande, publik, etc. inget kommer i närheten av 2017

Linus Söderström du är så otroligt saknad!

1 gillning

Välförtjänt Skellefteå! Men jäklar vilken lam inramning. Usch.

2 gillningar

Kvällens firande sker på kennets grill på torget i Skellefteå! Stängning vid 01… Imorgon är allt som vanligt

4 gillningar

Vimmerbys hade bättre tryck än detta…

Både Falk och Söderström borde ju kunnat varit i HV om vi bara velat ha in dem.

Istället har vi haft Johan Davidsson och Joni Ortio.

Säger mycket om hur saker och ting skötts.

Heikkinen istället för Stakkestad / Hansson hade ju också funkat.

Sandberg får vi nog tillbaka är känslan om Chris vill det. Varit aktuell för / lösa rykten om Rögle till och från de senaste säsongerna.

Så imponerad av hur AIK sköter allting, liten fadäs i höstas bara, och hur bra coachade de är.

Grattis AIK!

1 gillning

Rögle-fansen förtjänade det/vann matchen på läktaren men det är ju på isen det avgörs och det var i slutändan inget snack. Det kändes som att Rögles säsong tog slut i lördags. Surt men går ändå att glädjas åt Sandberg, Falk och Söderström. Hellre Skellefteå än många andra lag.

3 gillningar

Gällande Söderström är det ju lätt att säga med facit i hand.

Året efter guldet hade han inte så fina siffror i HV och stod bara 14 matcher. Därefter två säsonger i nordamerika med 0 matcher i nhl och ahl. Sen 1 godkänd säsong i Liiga och dörefter en sämre säsong.
Skadebekymmer och allmänt tuff situation. Blommat ut igen i Skellefteå.

Ponera att HV hade värvat honom då, och det inte fallit väl ut så hade alla sågat den ansvarige jämns med fotknölarna.

Linus har nog mått bra av att vara i en trygg och välfungerande förening. HV har inte kunnat erbjuda det de senaste åren.

13 gillningar

Stakke och Hansson hade troligen gjort succé i Skellefteå och Heikkinen floppat här. Det är ju så det funkar. Skellefteå är troligen bäst i Sverige på att förädla spelare från antingen lägre nivåer eller juniorleden. Nästan alla som hamnar där gör personbästa. I HV nästan ingen. Nuförtiden. Deras budget ligger i mitten, de “vinner” nästan aldrig silly season med de flashigaste namnen, om det inte är hemvändare.

I guldtruppen hade de bara två importer, 11 spelare från egna bygden, 18 spelare som spelat juniorhockey i Skellefteå. Men deras playbook sitter i DNA:t hos alla som befinner sig där.

Till nästa säsong har de värvat 39-årige Marcus Eriksson från SSK. Han har aldrig spelat högre än Allsvenskan trots sin ålder. Men Skellefteå har råd att göra såna chansningar, för de är stabila i sitt tänk.

8 gillningar

Nä håller med, ett steg upp från förra året. Men jävligt trist att det blir så chansfattigt. Nu var ju Frölunda Leksand bland det bästa.
RBK var otroligt disciplinerade match 1-2 sen tvärtom… istället Skellefteå. Vill minnas 2017 som en kul serie då bägge lagen var offensiva och turades om göra mål och vinna.

Vad tror ni Händer med Linus söderström nästa säsong? Efter detta slutspelet lär det komma anbud från NHL och alplandet. Svårt att se han i shl nästa säsong

Håller med om att han är för bra för SHL och absolut kan testa sina vingar i en annan liga. Men han var ju över Atlanten häromåret och det blev ingen rolig vistelse… personligen tror jag att Schweiz ligger närmre, mest för äventyrs skull. Men det sagt ser jag honom mer än gärna tillbaka i HV-tröjan i framtiden.

2 gillningar

En norrman som heter Normann och som trots att han var AIK-spelare inte blev andremålvakt i HV71. Förvirrande😅

1 gillning

Har tänkt på en sak. När vi klarar oss kvar eller när vi gick upp så ser man ibland bland kommentarerna på FB ”Grattis HV från en Brynäsare😊”. Först tänker jag ”gud vad fint” men sen tänker jag fan nä vad händer med nerven och sötman av en seger om alla beter sig vuxna mogna människor.

Ett annat exempel:

Om vi tar bort all rivalitet, spydighet och barnslighet ur hockeyn blir förlorar vi ju en jävligt stor del av poängen. Jag vill att LHC ska ha en banderoll där det står ”hata HV” för jag älskar att hata dem och älskar att de hatar oss.

Does that make sense?

3 gillningar

Mycket av detta ’hat’ är nog ’hatkärlek’. Vi gillar inte Klubben med C men jag hade personligen hellre sett dem som ett stryklag i SHL där vi vinner varje gång än att de skulle åka ut.
Rivalitet behövs.

1 gillning