Tråden om: SHL

Blev ”chockad” av att Skellefteå enbart har 3 SM Guld genom åren. Känslan var att de vunnit hur många gånger som helst.

Ja man känner ju det, en jäkla massa finaler är det ju. 9e finalen för dem sen 2011 nu. Om de skulle tagit ett par guld till under den eran så hade det nog klassats som en av, om inte t.o.m den mest dominanta eran i svensk hockey.

Vilket tryck Zaik skapar just nu

ZAIK leker med Rögle…

Men det gäller ju att näta…

Rögle är slarviga med pucken. Pass bakom ryggen och inte tillräckligt rejäla utlägg som Skellefteå utnyttjar hänsynslöst.

2 gillningar

Känner man igen…

2 gillningar

Rögle är chanslösa. Bleka och ser ut att ha gett upp.

1 gillning

Skellefteå filmar en del, tråkigt att se.

1 gillning

Och domarna tillåter det.

Edit. En ZAIK 2:a. Tyst det blev ingen fattar

Slarvet fortsätter i Rögle. Naiva med pucken och svagt spel av backarna. Svårt att se dem reda ut det här.

Linus Öhlund dömer ju. Fick väl guldpipan i år. Då fattar man ju illa det är….

1 gillning

Yepp. Inte förvånad. Mer förvånad när ZAIK för 2:a

Filip Sandberg ser förjävla fin ut.

5 gillningar

Svårt att bestämma mig för för Rögle eller ZAIK.

Rögle har gjort en kul resa senaste åren och det är grym hockeyfeber i Ängelholm. Bengan är en genomschysst kille. Men jag vill inte att de tar platsen feån HV som det lag som vunnit guld från sämsta tabellplaceringen.

ZAIK gör ju defenitivt något bra som tar sig till så många finaler. Unnar Söderström ett guld till. Men samtidigt har jag väldigt svårt för för dem.

Egentligen vill jag nog bara att säsongen ska ta slut. Så fördel ZAIK då. Känns avslaget med hockey när egna laget inte spelar.

Varför gör hela ZAIK-klacken tecken för 6-minuters utvisning. Det finns väl inte ens?

2 gillningar

Dom har väl 6 fingrar :innocent:

3 gillningar

Denna matchen är arketypen för vikten av en bra målvakt.

Eller spelare som inte kliver fram

1 gillning

Tänkte på Rifalk…