Tråden om: SHL

Högberg får NHL-kontrakt. Väl värd. Jävligt bra målvakt, även om han lirar i helt fel klubb…. Eller iaf gjorde.

3 gillningar

Japp, och kampen om att hitta en ny målvakt hårdnade helt plötsligt, Linköping, HV och Brynäs letar. Någon mer också säkert.

1 gillning

Det kommer nog sticka iväg lönemässigt bland topp målisarna när LHC är med i bilden när de gäller budgivning.

Trist att Rögle tappade fokus på det viset man gjorde sist. Jmf med i Skellefteå där man spelare äckligt disciplinerat så gick man istället t o m bort sig i offensivt övermod i BP. Och en massa onödiga vårdslösa odisciplinerade saker i tid och otid. Får de inte ordning på det kommer de få svårt att ta hem det. Tagna av stundens allvar? Med det trycket på hemmaplan blev det kanske för mkt för en orutinerad förening.

Känner mig ändå ganska trygg i att vi har Dichow

2 gillningar

Han kom in och gjorde det bättre än Ortio och spelade i vissa matcher väldigt bra. Dock så känner jag mig aningen nervös över att ha DICKEN som förstemålvakt.

Tvivlar inte på hans kapacitet, men jag får smått krupp av målvakter som stöter ut eller styr ut varenda skott ut i sarghörn eller rakt ut i slottet. Vill ha en målvakt som lyser självsäkerhet och som gärna har en helt annan spelstil än vad DICKEN har. Gärna lugn och inte så flaxig

Då har jag ett klockrent tips.
Bosse Ahl, tät som få…

Hehe😁

Högberg borta. Det gillar jag, nu kommer silver rasa ner till dess naturliga plats i botten. Gött, de var inte värda Högberg. Ett uselt lag med usel publik och apfult jävla lejon och skit.

13 gillningar

Ruggugglorna gjorde mål !

Känner mer o mer att jag hoppas på ZAIK. Svampen och Linus, Falk önskar man att de går bra för.

4 gillningar

Bra Skellefteå! :+1:

3 gillningar

Känns som att dagens match var lite spiken i kistan. Rögle är alldeles för ineffektiva. Även om Skellefteå såklart är en bidragande orsak till Rögles skrala målskörd så bommar Rögle-spelarna alldeles för många lägen. Den medstudsen man hade tidigare i slutspelet har nu bytt sida och jobbar emot istället för med dom. Rögles lite tveksamma backsida visar även upp sig ifrån sin sämre sida. Jonsson, Viljanen och Claesson är backar som inte hör hemma på den här (final) scenen. Alldeles för svaga. Det märks att Skellefteå har ett bättre grundspel och en helt annan trygghet i sitt spel. Söderström är gudomlig dessutom. Unnar han, Sandberg och Falk framgång.

3 gillningar

Missade hela matchen, men såg att Bengan gjorde mål. Bengan är het.

3 gillningar

6 gillningar

:joy:

1 gillning

Kunde inte låta bli en snabb photoshop:

23 gillningar

Snyggare än originalet. :ok_hand:

7 gillningar

IMG_4054

Kan någon snälla få in det speciella finska lejonet i LHC-loggan? :grin:

1 gillning

Är det begravning i Kraft Arena??