Tråden om: SHL

Såg i mitt x-flöde att grabbarna som driver Redline podden skrev några väl valda ord om sin sportchef ang Rissanens övergång till LHC.

Är han en bra back? Lämnar han till följd av den infekterande stämningen?

Var väl mest snack om att han skulle flytta hem till Finland igen. Sen kändes det som en logisk värvning när de blev nobbade av Engsund. Dessutom rör det sig säkert om samma peng och då måste jag säga ett Engsund är ett betydligt sexigare namn.

Örebro kommer åka, hur fan ska dom ersätta alla spelare dom tappar

1 gillning

Skulle tro att det är ekonomiska skäl, då han på senare år blivit landslagsback och antagligen vill flytta på sig för att frigöra Örebro ekomiskt och samtidigt få ett bättre kontrakt.

Förutspår i min ödmjuka kula att det är Timrå och Örebro som spelar om nedflyttning nästa säsong. Löser det sig inte med Brome och Holm så är det problematiskt.

Vem skall centra karlkvist tex?

3 gillningar

Håller med, tror Timrå, Luleå, Brynäs och Örebro får det svårt

Kommer bli kul att se Timrå med Jokinens nya spel

Mikko manner vibbar

Ja, utländska tränare blir väldigt sällan en hit. Hade vi anställt en utländsk tränare hade jag känt skepsis direkt. Blir intressant att följa

Jag tror Örebro får det tufft nästa säsong.

Om vi har kaos hos oss så har dom kaos deluxe och pengarna verkar slut? Brome och Holm gate kan kosta rätt mycket. Hedberg på avlöningslistan och Bengtzen, sa han upp sig eller sa dom upp honom? Kostade kanske också en slant. Lägg till att dom fick betala tillbaka 8 miljoner i coronastöd ( kommer dock inte ihåg om det var denna säsongen kravet kom )

Helt olika ledare. Jokinen är mer som Blomqvist. Manner var ju en väldigt passiv tränare som nästan var för lugn.

Tror det inte kommer finnas nåt riktigt bottenlag. Det blir jämnt nästa säsong men om jag måste tippa är HV, Malmö och Örebro mina favoriter till att misslyckas.

2 gillningar

Tror inte heller silfverberg kommer vara särskilt bra. Han har hunnit bli rejält slö på rören

1 gillning

Jag går mot strömmen och tror Silfverberg kommer vara riktigt bra - inte så att han bombar in massor av poäng men han kommer vara värdefull på många olika sätt i spelet - tror han är betydligt smartare och mer rutinerad än 95% av SHL-spelarna.

Han har spelat i tredjelina i NHL och gjort det riktigt bra i år - på monepypuck hade han bra statistik på tex "on-ice-expected goal differential "i 5 mot 5 och corsi mm. (en av få med positiva siffror trots att hans lag gått dåligt)

Han kommer från att utan problem över tid platsa i en tredjelina i NHL (hur många i HV skulle göra det tror ni?) och rakt in i SHL så personligen tror jag det kommer bra för honom och att han blir värdefull.

Han har haft en del skadeproblem som möjligen kan stoppa honom, men jag minns speciellt en NHL-match i år där han såg riktigt bra ut.

Det spelar ingen roll om tre personer nu kommer in här och i starka ordalag sågar honom - för det är bara åsikter och inte fakta - vi får vänta och se hur det utvecklar sig , men detta är i alla fall vad jag tror … :slight_smile:

Jag SÅGAR HAN TOTALT… Skoja :wink:

Jag är på din linje han kommer vara bra men ingen som kommer göra 45-50p. Han kommer leda en stabil kedja göra jobbet och göra typ 25p.

1 gillning

Bengtsson :muscle:

1 gillning

Helt rätt spelare!

1 gillning

Rögle får hugg i BP och blir alldeles för offensiva vilket straffar sig. Faller lite på eget grepp. Surt.

2 gillningar

Gott att Skellefteå vann. Ta nu nästa match också.

2 gillningar

image

Blir det Växjö Red Bulls nästa år eller? :joy:

2 gillningar