Tråden om: SHL

Fansen känns ju som ett bröligt bonnagäng, men det är väl det man får från ett skånskt lag… Men kul för stad och regionen att hockeyn är stekhet.

Jag tycker faktiskt att Rögle är i toppen vad gäller publik och arena. Arenan har ju renoverats och fått sig ett uppsving. Publiken är engagerade, besitter en stark hymn och har bra publiksiffror. Tycker då att lag som Malmö, Växjö, Skellefteå, Timrå och tidigare år även Linköping har ganska trött, och brist på, publik. Håller dock med dig angående vägen till och framförallt från arenan, värdelös.

Hittar dom inte ingångar så är det ju precis vad dom gör emellanåt, att man vänder eller passar hem för att prova något annat och behålla pucken.

Hoppas det är något HV kan sträva efter att komma till.

1 gillning

Som jag ser det utifrån en lekmans öga så krävs det också mycket rörlighet när man väljer att vända hem. Att flytta puck och spelare för att inte spela fast sig och för att hitta nya ingångar.

4 gillningar

Absolut så ja.

Ser inte jätte skrämmande ut.

Kelleher har ju varit grym!

Fast svårt att se varken Vesel eller Kelleher kvar.

Enligt uppgifter till expressen så ska dom ju vara de

Malte strömwall lämnar för schweiz

Misstänker att Brynäs gör som vi gjorde, bryter ett par kontrakt och tar in etablerade SHL-spelare. De går dock bet på de 6-7 miljonerna (?) i fallakärmspengar som går till laget som degraderas, alltså IKO.

Blir spännande att följa deras lagbygge.

Kollar man Aftonbladet är dom borta. Trupperna skiljer sig otroligt mellan dom 2 tidningarna och där litar jag hårdare på AB med Abris i spetsen som trots allt hänger på arenan var och varannan dag.

Haha de va inte den sexigaste uppställningen

Kelleher känns lite som en yngre version av Tedenby. Aningen spetsigare om än på en längre nivå än Tedenby när han var som bäst. Med det sagt så tror jag Kelleher får det svårt när/om han går upp en nivå till SHL. De spelarna och försvaren man ställs emot på SHL-nivå är inte att jämföra med som finns i HA eller finländska ligan för den delen. Visst han kan nog göra en 15-20 poäng men det lär nog se ut väldigt mycket likt det gör för Tedenby i HV71/SHL just nu. Måste lira i en kedja med offensivt tänkt då han är som ett frimärke utan klister i defensiv zon, ganska oanvändbar. Skoj dock att han blev MVP i slutspelet, alltid gillat Tyler som person och trollkarl, trots sin polkagrisklubba.

2 gillningar

Precis, han passar som handen i handsken med sitt spel i HA. Det svänger rejält och spelare får så mycket mer 1v2, 1v1, 2v1 lägen kontinuerligt. Kollar man en av matcherna mot DIF så kan det vara 3-5 sådana lägen ungefär var 10e minut.
Tror att Tedenby hade kunnat göra otroligt mycket poäng i HA, precis som Foppa.

2 gillningar

Vilken enorm skillnad det är på det Brynäs som precis gick upp och när vi gick upp. Dom har alla sina nyckelspelare kvar (som är SHL-mässigt) plus Silfverberg och kanske Hellberg, Lindblom och Bäckström på väg hemåt. Vi tog med oss ett antal icke SHL-mässiga spelare upp och värvade in rätt mycket märkliga spelare.
Usch vad bitter jag blir när jag ser detta och inser hur dåligt skött HV är.

1 gillning

Håller med. Tror absolut inte Brynäs blir någon slagpåse denna säsongen. Vilka hoppas vi på harvar i botten? Örebro? Malmö? Modo?

1 gillning

Samtidigt ser du på deras nuvarande trupp/de som följer med upp så tycker jag inte att det är särskilt imponerande. De spelare med SHL-rutin som följer med upp är ju även spelarna som spelade ner Brynäs förra säsongen och nu även kommer vara två år äldre. Vi fick in AP20, Ortio, Tedenby, och Bødker som på förhand var väldigt starka namn. Lätt att vara efterklok och dömma HV-spelarna i efterhand och Brynäs-spelare på förhand. Jag är exempelvis inte så säker på att Silfverberg kommer vara så vass som folk tror. Så nja jag tycker det är ganska likartat som när vi tog steget upp. Möjligen att de har en aning bättre trupp men skiljer inte mycket.

3 gillningar

Modo tror jag inte kommer vara i botten. Har sjukt bra grundspel och grymt bra tränare.

Jag säger Brynäs och Örebro kvalar. Det är trots allt många spelare i Brynäs som spelade ner dom och de blir knappast bättre.

Fast hur bra är Rhödin? Tvärkass
Larsson tycker jag inte stack ut i HA
Kinnvall klenare och räddare än kaski
Bertilsson är väl i nivå med torp

1 gillning