Johnsson till Linköping, riktigt dåligt nyförvärv
Det tror inte jag. Har man plats i en 4e tror jag det är en helt perfekt värvning.
När man ser Zaars tackling på Pudas, och har Tikkas ena matchstraff i åtanke, så tar man ju sig för pannan. Nog för att Pudas exponerar huvudet, men Zaar har alla möjligheter att avbryta satsningen där.
Inte ens 2 minuter blev det , sjukt dåligt av domarna.
Kan man säga att det bägge lagen håller på med är ”vila med pucken?” knappt sett en enda dump.
Just vila med puck är mer vända hem och spela runt när man byter.
Rögle och skelleftå är jävligt bra på ingångar i offensiv zon och behöver därav inte dumpa.
Vid de tillfällen de dumpar så lägger dom en ”lätt” puck på ett smart sett som gör att fw hinner dit samtidigt som försvararen.
Gött att Rögle gjorde mål!
De spelar så bra och är värda att vinna!
Va håller Skellefteå på med. I en final får man för fan se upp! Det är inte hockeybockey.
Yes, så gött, seger för Rögle. Stabil insats och grymt bra de stänger ute ZAIK
Jag tycker det är för jävla illa med svensk hockey när man inte är redo för en tackling och exponerar sig själv på det viset. Hockey är en fysisk sport och nä… det är för låg nivå. Det första han ska tänka på där är inte att hiva iväg pucken, det är att kunna ta emot en tackling. Särskilt när man är i en final.
Håller med fullständigt . Svagt dessutom av tränaren o lipa över domarnivån. Men vad är att vänta av en diffare…
Enig. Blev faktiskt lite förvånad över att det inte renderade i något. Det brukar ju oftast bli en utvisning. Tycker det är bra för att det sänder någon form av signal att du måste vara beredd. Det ligger på mottagaren också.
Tråkigt att Rögle vann. Bara hoppas att Skellefteå tar minst en match borta.
Varför gillar du inte Rögle Farzan?
Tycker tacklingen är tuff, men korrekt. Tråkigt att Pudas skadas, gläds åt Rögles vinst
Tycker Zaik mer o mer ser ut som flickorna från karlstad. Åker massa skridskor längs sargerna o när det inte lyckas så grisar de efter varenda avblåsning.
Skoterlallare!!
Mycket bra resonerat av domarna.
Jämför detta med Kronwalls brorsas tacklingar där han visserligen går över gränsen när han hoppar in i en del situationer. Men som kommentatorn säger här, ”you gotta keep your head up”
Tror en stor sak här var att Pudas inte var matchvan. Inte helt riskfritt att gå rätt in i en finalserie. Och gör man det ska man nog spela extra försiktigt i alla lägen.
Han sätter sig själv i ett enormt dumt läge när han vänder sig om tvärt, som om det vore innebandy. Håller helt med Staffan här.
Edit: Sen med det sagt, kan det mycket väl vara så att Zaar sett till respekt för motståndaren kanske kunnat gjort nåt för att minska skaderisken.
Har aldrig gjort det. Publiken är usel. Arenan är usel. Vägen till arenan är usel. Dessutom kommer dom att vara det lag som kommer ännu lägre nerifrån om dom tar guldet.
Vägen lite tråkig ja, men arenan är väl rätt schyst?
Rögle är enligt mig bland de som har bäst drag på läktaren i hela ligan, de får bra tryck i sin arena. Däremot kan de ju se till att bygga om bortastå.