Tråden om: SHL

Så rätt, tänk om HV hade ställt upp det i kvalet. Bara för att visa, sända signaler. Rätt signaler.

Absolut. Både Växjö och Skellefteå har jag upplevt som mätta ett tag nu. Man vill så klart vinna, men inte på samma sätt som andra lag. Dom har blivit bortskämda med framgång, och måste kasta biljetter på sin publik för att det ska bli fullsatt. Något som är helt otänkbart i de flesta andra klubbar, dit publiken vallfärdar när det vankas slutspel. De mest framgångsrika lagen på senare år har de tröttaste fansen.

1 gillning

Jag har framfört detta till Freijd redan. Hade vart ett grymt roligt koncept. När vi väl spelar slutspel igen…. :sweat_smile:

4 gillningar

Rätt stor skillnad dock. Negativt kval är inte roligt, ingen folkfest. Fansen dras med ångest, besvikelse frustration, rädsla och ilska. Det är svårt att göra något kul av det, men man lyckades ändå få till ett bra arrangemang under hemmamatcherna och fansen gjorde verkligen allt dom kunde för HV.

Rögle skulle kunna bli svepta av Skellefteå nu med 4-0 i matcher och deras publik hade ändå hyllat laget och sett det som en jäkla bra säsong, sett till helheten. Arrangemanget i och utanför Catena arena hade ändå blivit en folkfest.

Det är liksom inte läge för sånt i ett negativt kval.
I ett riktigt slutspel däremot är det en jättebra idé.

2 gillningar

Jag förstår att det är en skillnad och att det kanske inte hade gett den effekt som är menat med det. Men varför inte bara göra något dåligt till något bra. Gå mot normen. Så länge man inte försöker vet man inte.

Ja Rögle kommer bli hyllade oavsett.

Jag trodde Skellefte skulle gå ut och dominera, åtminstone i början av matchen men än så länge är RBK klart bättre. Imponerande. De som haft paus mellan matcherna kommer ändå ut och är mycket mer på.

Rögle har många lirare i laget - en hel del kreativa lösningar.

Inte lätt att veta vad de kommer göra av pucken - därigenom svåra att försvara sig mot.

Jag tror de är favoriter att vinna denna matchen nu när Skellefteå har en del skador.

Har Rögle peakat och är på väg ned?

Tycker de mattats av och är inte lika på hugget.

Skapar inte några farliga chanser.

En jämn match dock.

Kändes nästan mer som en kvalmatch än en finalmatch. Krampaktigt och pucken lirade inte med varken Skellefteå eller Rögle. Ganska dålig match. Surt att Skellefteå plockar första matchen men skulle Rögle ta andra och åka ner till Ängelholm med 1-1 i matcher så är det fördel Rögle. Kan svänga snabbt.

3 gillningar

Gott att Skellefteå van. Vill inte se Rögle vinna.

3 gillningar

ingen höjdarmatch att beskåda, knappt några chanser som skapades alls. Inte riktigt den där final känslan. Ganska bekväm hållen nolla för Linus Söderström

4 gillningar

RBK behövde en match att komma upp i matchtempo. De kommer.

1 gillning

Jompii min morfar är från Skellefteå…. :stuck_out_tongue_winking_eye: :rofl:

HV Linus…:ok_hand:

Tror du det….:sunglasses:

tre lag på fyra guld de senaste 20 åren.

2 gillningar

Skönt att Fakers är utslagna. Tycker gott att de kan stanna på 4 guld.

6 gillningar

Fotsvettsindianerna har bara 3….:v::ok_hand::sunglasses::wink:

1 gillning

Skellefteå har 8 finaler under denna tid men bara två guld alltså.
Nu framme i sin nionde final, Sjukt om de misslyckas iår igen.

Det här passar både SHL- och HA-tråden. Tänk att Småland i de två högsta serierna har totalt SJU lag. Västervik ur HA men ersätts direkt av Vimmerby. 40 min bort. Nästan helt osannolikt. Borde vara föremål för en ny Linnéuniversitetsuppsats. Vad gör man så rätt?
Är intresset mycket större här? Fler utövare? Tränar man mer och bättre? Osv osv.

Mitt landskap Västergötland har 1, och det då i Sveriges andra största stad. Detsamma gäller om vi istället tittar på Västra Götalands län eller Västsverige. Sjukt underbetyg. Sen att Sthlm inte har ett SHL-lag, inte heller Södermanland. Närmaste är nästan 20 mil bort. Örebro.

4 gillningar