Publiksnitt antar jag att du menar?
Ja, vårt poängsnitt borta kan inte hamnat på någon topplista
Ni tog ju ändå fler poäng än vad Väsby gjorde hemma+borta under sin säsong i högsta ligan!
Så det kunde varit lite värre, om det är någon tröst.
Sen får man inte glömma att ni vann ändå borta när ni verkligen var tvungna att göra det.
Övertid dock om jag inte minns fel, men en övertidsvinst i en sån serie är mer värt än en trepoängare under grundserien.
Och ni kommer inte vara sämre på bortaplan nästa säsong!
Och all heder åt ert bortafölje!
Det har väl genom åren varit starkt, inte för att slås sig för bröstet men en av de bättre i SHL i konkurrens några få lag. Land och rike runt för HV71 har blivit en grej. Jag gillar det i alla fall. Och att HV berör ute landet.
Har under alla de åren jag sett Färjestad - HV71 i Karlstad varit bra - gör vad de kan!
Rivalmöte och närliggande orter med undantag för vissa längre bortamatcher så finns det HV fans på plats. Bäst är Gbg en lördag.
Nackdelen är ju dock att man måste kolla på hockey i Scandinavium.
Gillar verkligen inte att se match i den arenan, hade ju varit en trevligare upplevelse att gå på hockey där om de hade lyckats få sig en hockeyarena.
Jag tycker fan utomhusmatchen på Ullevi var en bättre upplevelse än vad Scandinavium är och den höll ju ändå på att gå sönder under matchen för att vi hoppade osv.
Men förstår ändå grejen, Fröunda är ju rivaler till oss också så det är ju alltid bra med folk från oss också på de bortamatcherna.
Scandinavium hit eller dit kan diskuteras. Just när jag bara glad över att få vara i SHL och spela matcher mot FHC och FBK och andra nästan lika kittlande möten i jämförelse med vi vet vad.
Hoppas klubbarna jobbar för att det blir lördagsmatcher med HV.
Jävlar vilket trophieskåp Brian O’Neill, Luleås senaste värvning, har (stämmer såklart inte).
De börjar bygga ihop en fin forwardssida nu. Lite avis (även om flera namn är osäkra kort i SHL).
Jag håller med dig helt, när det är rivalmöten så borde klubbarna verkligen försöka prioritera så att såna möten hamnar på lördagar.
Kanske även matcherna som spelas på lördagarna och flytta 3 av 7 matcher till söndag och få fler speldagar och sen satsa på att ha heta möten där.
Färjestad - HV71
Färjestad - Frölunda
HV71 - Frölunda
HV71 - Linköping (vet ej hur hett det är för er nuförtiden, men personligen hade jag hellre tagit det framför att se Växjö i alla fall!)
Skellefteå - Luleå
Modo - Timrå
Rögle - Malmö
Det skulle ju kunna göra att man har i alla fall ett hett “derby” i serien per helg och kanske locka mer publik.
Skulle tycka det vore trevligt med en dag till som det spelas SHL-hockey på per vecka också, är så sjukt lång väntan mellan lördag till torsdag (eftersom att det så sällan spelas på tisdagar nuförtiden).
Men då hade man ju haft en till matchdag utan att ge någon klubb en extra speldag - man struntar bara i full omgång på lördag och har matcher på söndag också.
Är rädd att det hade blivit utan studio dock…
Såg också den värvningen och är sjukt tveksam till den, han lär inte vara billig, 35 år gammal och de väljer att skriva ett 2-årskontrakt.
Hade Färjestad gjort den värvningen så hade jag blivit rädd.
Åldern och att han verkar ha missat halva gångna säsongen kanske är ett tecken på att åldern är på väg att ta ut sin rätt.
Hans meriter är dock väldigt imponerande ändå (även om just highlights inte stämmer alls), så har han ändå producerat i samtliga ligor och dessutom haft ett “A” i 2 olika klubbar så verkar vara en spelare med ledaregenskaper också vilket är värt mycket, men jag är väldigt tveksam till den värvningen och längden på kontraktet (hade de valt att skriva 1 år och se hur det funkar för att förlänga med 1-2 år till under säsongen om det fungerar för båda parter så visst - nu känns det mer som en panikvärvning man gjort likt något man gör innan transferfönstret stänger.
Samtidigt så fick de väl en ok summa för att lösa Kempe från kontraktet under säsongen och de hittade ju ingen ersättare till honom så den summan går väl till nästa säsongs trupp.
Är väl Fröberg (de ersatte ju Stefan Nilsson som GM) som de tog från IK Oskarshamn som stått för värvningen misstänker jag, känns lite Nubben-varning på att komma till en ny klubb och direkt ge en 35-åring ett tvåårskontrakt.
Fröberg har ju precis som Nubben lyckats träffa rätt när han varit i mindre klubbar tidigare (bortsett från den gångna säsongen för Fröberg), så det är väl nu vi får se om han är på riktigt eller bara haft rejält med flyt.
Såg att FHC tillsammans med Goa Gubbar haft en gemensam säsongsavslutning. Vore något för HV att ta efter.
Vet inte exakt men har för mig att jag hört att klubbarna faktiskt få vara med och önska i alla fall. Kan dock inte ange någon tyngd i påståendet. Ex att HV kan be om att få spela lördagar hemma mot FHC istället för ex Luleå. Men jag kan ha fel. Men det låter i mina öron både rimligt och relevant med ett rivalmöte en lördag.
Håller helt med, SHL borde lägga “rivalmöten” på bästa dag/sändningstid! Det är trots allt för fansen och inte miljön man spelar hockey…
TV4 är inte heller direkt bra på att få upp stämningen i studion innan en match. Vore kul med lite rival feeling vid dessa möten, intervjua fans ta fram statistik (som berör) och få folk att börja bröla hemma framför tv-soffan.
Vore fint om tv4 kunde lyfta även obrydda matcher… Exempelvis inför ett dassigt möte med Örebro en tisdag “Rulla tacklingen på Oskar Sundh och Hjalmarsson från Emil Larsson” för att skapa dramatik och känslor! Det är TV4 som kan skapa “profiler” i SHL genom deras vinklingar/exponering. Men istället är det väldigt “stelt” i studion och man sitter och killgissar och vågar knappt ställa hårda raka frågor. (det har blivit lite bättre på sista dock) Bring the thunder säger jag!
Samtidigt vill de nog se till att det kommer folk på tisdags/torsdagsmatcherna också., vilket kanske inte är fallet när Luleå - Rögle möts exempelvis…
Ja det är ju en fin balans det där. Toppmatcher på lördagar ger ju höga toppar och lite mer dalar under vardagarna medan ett mer blandat schema ger lite mer stabilitet, men samtidigt inte samma toppar.
Jag är nog för att man mixar lite. Sätt lite toppmatcher på lördagar men släng även in lite tråkigare matcher som man kan krydda upp med egna evenemang, t.ex likt vi haft med Lance Ward, Erik Christensen. Då blir även en lördagsmatch mot Modo lite mer intressant/lockar fler åskådare.
Sen tycker jag inte det är någon höjdare att bränna av toppmatcher redan i premiären. Att sätta ett Smålandsderby redan i omgång ett känns onödigt. En premiär kräver sällan något sprakande motstånd för att bli fullsatt. Bara det faktumet att det är seriepremiär borde resultera i fullt hus.
@MC1971 @Jokkalainen @lego_mannen @Jompii
Håller med er!
Som många av er säger så förstår jag ju om klubbarna inte pushar mer för alla rivalmöten på lördagar utan är lite bekväma med hur läget är nu.
Rivalmöten på helgerna tvingar ju lagen att ha mindre heta möten mitt under veckorna och då sjunker ju de siffrorna lite till - är ju främst under veckodagarna det generellt brukar vara lite mindre publik.
Men man möter ju varje klubb 4 gånger (2h, 2b) så då tycker jag att de borde försöka få 1 hemma och 1 borta mot rivaler på lördagar så blir det något mellanting.
Håller med om att TV4 borda försöka få fram profiler tydligare, profiler skapar intresse.
Men jag undrar hur folket hade reagerat på när Ledin skrek “Tjockis!” efter Tommy Salo i finalserien 2006 om det hade hänt nu, det var ju ett annat klimat i samhället på den tiden.
Säger man något som råkar kränka någon enda person så blir det ett jävla liv och det känns som om folk har blivit väldigt duktiga på att bli kränkta åt någon annan.
Vi får se hur spelschemat ser ut när det släpps.
När brukar spelschema släppas?