Tråden om: SHL

[url]http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/vaxjo/article16122366.ab[/url]

Både Hlavac och Åslin till Lakers. Väldigt synd då jag gärna sett Åslin i hv!

Ganska larvigt att gnälla på att Växjö värvar när det ropas i högan sky efter värvningar här hela tiden också.

David Åslin spelar sin sista match med Ljungby ikväll innan har är klar för Lakers denna säsongen + 2 år till. Ville oxå gärna sett han i HV och trodde faktiskt möjligheten var stor…så kom denna nyheten :angry:

Tror dock Växjö kommer få samma resultat av Åslin som Rosén, nämligen inget.
De gör fortfarande panikvärvningar va gamla avdankade östeuropéer

chansen är ju stor, får hoppas HV kan knyta sig an Rasmussen då, en av få som levererar i Växjö.

Citerar mig själv och vad tror ni om denna lön :unamused:
expressen.se/sport/hockey/el … per-match/

Växjös signum sedan de gick upp :laughing: :wink:

Å andra sidan så faller Växjö som en sten just nu med 10 raka förluster. Kostar
desto mer att åka ur Elitserien. Dom känner nog att dom måste satsa för att
inte riskera framtiden.

Edit: Sen ser jag väl personligen inte Hlavac som en frälsare.

Mattias Ek:s syn på hockeyslagsmål.
Sur geting

1. Hockeyslagsmål

Kommentar: Slagsmål hör inte hemma i ishockey. Jag förstår de barnfamiljer och andra som tyckte att det var brutalt läskigt när Skellefteås Martin Lundberg och HV 71:s Marcus Nilson drog i gång ett av de blodigaste knytnävsslagsmålen som ägt rum i elitserien. Jädrar vad de slogs!

Men att få bort fulsmällar och tacklingar mot huvudet genom att släppa våldet fritt var inte ens rätt lösning på stenåldern. Det finns regler som bör bita mot det smutsiga spelet inom hockeyn och det är domarnas och disciplinnämndens uppgift att städa bort det.

Okej, blir det slagsmål som mellan Lundberg och Nilson, då får man också ta konsekvenserna i form av matchstraff, avstängning och böter.

Hur polisen fick för sig att blanda sig i just det här fallet undrade till och med polisen själv efter några förvirrande timmar tidigare i veckan.

Men tänk om vi tillät slagsmål och så knockas en spelare och krossar huvudet mot isen och omkommer. Det får aldrig hända.

Källa: expressen.se/sport/hockey/el … -ishockey/

Intressant, men varför gnälls det inte borta i NHL där det är slagsmål hela tiden? :unamused:

Jag vet inte, han är ju lika dum som jag är.

I NHL har de rent spel med klubban på isen, hakningar åker man ut för direkt, samma med slashing etc bara man ens försöker haka halvhjärtat.

Så otroligt mycket roligare att se på!

Sen slagsmål ser jag bara som något positivt, bra med känslor. Men hade domarna varit bättre i sverige hade det ofta inte brutit ut då man inte hade varit frusterad på dom.

Måste säga att jag är ganska nyfiken på Växjös nyförvärv och kedjan med Hlavac - Rosén - Åslin ser på förhand ganska giftig ut. Det kanske är omgivningen Rosén behöver för att han ska komma igång ordentligt.

Tror inte ett smack på Rosén. Misstaget han gjorde var att gråta och blöda och byta klubb.

Men hallå det är ju troligare att AIK vinner över HV71 med 25-0 än att det skulle inträffa.

Då borde tacklingar och närkamper också förbjudas om det är dessa argument man ska hålla på med.
Se bara på Sundhs olycka, som hade kunnat sluta ännu värre.

Växjö förstärker ytterligare, Ryan Lasch klar

Håller med. Man får gärna tycka att slagsmål inte har med hockey att göra, men kommer man med så otroligt dåliga argument så kan man lika gärna låta bli. Varje minut sker saker på isen som har större chans att leda till dödsfall än ett slagsmål där båda parter står på benen och är med i leken.

Med de argumenten som Ek tar upp borde ju Luleåspelare blivit anmäld för vållande till kroppsskada när Sundh fick hjärnskakning.
Fungerar ju inte riktigt så

Oerhört lågt argument. Även jag förstår att folk inte vill se slagsmål på isen, men ska man ta upp ett argument så kan det väl ändå vara ett realistiskt scenario. Att måla upp det värsta och mest orealistiska scenariot håller inte.

Själv vill jag ha lindrigare straff på slagsmål. Mest på grund av underhållningen :slight_smile:

Växjö fortsätter att värva. Ryan Lasch har skrivit på ett två årskontrakt.
Växjö går verkligen ALL-IN. Tycker att det är lite konstigt att de gör det just nu då de i princip redan har missat slutspelet/kvalserien. Jag menar jag tror knappast att Hlavac, Lasch etc spelar gratis.

Precis, hade de haft häng på slutspel hade jag förstått satsningen men det känns som att de kastar pengarna i Östersjön