Exakt, det ska ja vara i lite skämtsam ton, med glimten i ögat. Man hatar ju inget annat lag på riktigt. Då blir det bara löjligt.
Vad snackar du om? Klart man gör. Den här mespolitiken i dagens samhälle gör mig trött. Från förskola och upp. Däremot inte personer ifråga. Men visst fan hatar man LHC?
Hat är ett starkt ord, jag kan förstå om man hatar våldtäktsmän och mördare. Känner man hat för ett hockeylag så kanske man är i behov av professionell hjälp.
Håller med @Robert.76. Att ”hata” är ett starkt ord och borde inte urvattnas och förminskas till något det inte är. Det görs så mycket ändå. Jag ogillar inte ens LHC, men jag gillar dom inte heller. Om jag ogillar något med LHC eller valfritt annat motståndarlag skulle det solklart vara den supporterkultur som spridit sig från fotbollen och in i finrummet, men frågan är om jag inte ogillar vårt egna lags dito än mer. De svartklädda ungtupparna som inte äger en endaste supporterpryl, inte ser glädjen i hockeyn och inte har en kärlek till sporten som är mycket större än att ”hata” och att täcka för ansiktet.
I övrigt är LHC likt alla lag konkurrenter som i den bästa av världar drar oss framåt och tvingar oss att aldrig vara nöjda utan vilja utvecklas och vilja nå framgång. Olika sätt att se det, alternativ olika sätt att tolka och urvattna ord och begrepp i en värld full av språkligt missbruk och betydligt större problem än de vissa väljer att ”hata”.
Orka hata… Avdelning: perspektiv.
Hur roligt skulle hockeyn bli om det inte fanns motståndare? Tycker jag om dom, nej, vill jag att det ska gå dåligt för dom, ja. Men livet är för kort för att sitta och verkligen hata andra lag bara för att man hejar på ett lag.
Larv. Svordomar och skällsord hör till. Barnen häver ur sig betydligt värre saker i Call of Duty-lobbyn på Playstationet.
Däremot våld, bengaler inomhus och annat ligiststök. Livstidsavstängning.
Nja, det är ju skillnad på ord och ord. Det går inte att göra ett definitivt uttalande åt något håll. Allt är situationsbundet. Det finns absolut saker man inte bör skrika.
Sen är det i första hand inte orden i sig som är avgörande här, utan vad det är för kultur man fostrar. Som i lhc fall så verkar det som om den kulturen är på väg att spåra ur. Med pöbel-element som inte hör hemma i någon del av sportens värld.
Ja, jag “hatar” lhc, men jag hatar inte lhc. Kan man inte hålla isär de sakerna så skall man slänga sitt supporterskap i soptunnan.
Instämmer helt här.
En av de saker jag känt mest stolthet med HV är supporterskarans fina uppträdande. Tyvärr har det de senaste åren blivit avsevärt sämre.
Buande och pekar finger mot egna spelare mm. Omoget och ovärdigt uppträdande.
Personer som är känslomässigt inkontinenta.
Ser inget konstigt med buandet. Uppträder man så uselt som man gjorde flertalet gånger förra säsongen så är det befogat. Det var en befrielse att se reaktionerna vid 0-8 matchen mot Malmö.
Däremot så är hot aldrig acceptabelt. Aldrig någonsin.
Och ja. Svartklädda muppar med blurrade ansikten ger jag inte ett skit för… Jävla trams!
Vad finns det rent konkret vi som vanliga supportrar kan göra åt det här? Känns som att 95% av arenan tycker dom är idioter och inte hör hemma där? Frågan inte riktad till dig direkt Timpan utan alla. Idéer?
Vi kan inte göra nånting. De har lika mycket rätt att vara där som alla andra. Ställer de till med problem så blir de avstängda av föreningarna och då är det deras ansvar att hålla dem borta. Sen kan man ju givetvis ställa sig frågan vad det tillför att springa runt maskerade och bete sig som småglin.
Minns en match mot Växjö förra säsongen. Det stormade in 10-15 svartklädda ”Lakejer” och började gapa i baren. Vi hatar HV osv. Då ställde sig polaren vid deras bord och frågade tyst och vänligt vad deras problem var. Såg livrädda ut och blev givetvis knäpptysta efter det. Det är bara en fasad…
Osäkra killar som har identitetskris och vill infinna sig i ett sammanhang och är rädd för att hamna utanför. Men snälla kan de inte skippa svart klädsel. Tycker på ett sett synd om de men det är början på en kultur som kan ta död på läktsrkulturen.
Det startades väl ett nytt projekt nyligen för att skapa bättre stämning på ståplats har jag för mig?
Tror tyvärr inte de svartklädda kommer ändra sitt beteende pga det.
Jag undrar var / hur man köper biljetter till bortastå.
Jag bor i Växjö och tänkte eventuellt gå på seriepremiären, men vill helst inte beblanda mig med det oranga patrasket
NBS säljer biljetter tillsammans med bussresa vid bortamatcher.
Vill man endast ha lösbiljett till bortastå så får NBS en biljettlänk tidigast 5 dagar innan match av arrangerande förening.
Finns det inga biljetter kvar till borta sitt i Linköping?
Eller kan man fixa detta via hv?
Ok, tack för info
Var inne och kollade nu men som jag förstod måste man vara medlem i NBS för att kunna köpa biljett. Stämmer det?
Inte helt uppdaterad på NBS villkor, men det brukar gå att köpa utan medlemskap.