Tråden om: SHL

Rögle har ett skört lag. Dessutom höga förväntningar på sig.

Rifalk i seriespel är väldigt mycket fågel och fisk.

Backsida som saknar fysik.

Hade forwards som överpresterade i slutet av förra säsongen, ex Sandin.

Lite jobbiga skador och en orutinerad sportchef.

Tror inte de hamnar på topp sex.

3 gillningar

Ja Rögle har det riktigt tufft just nu. Ny förlust idag trots att man spelade helt okej/förde spelet hemma mot Luleå. Man har chanser men klarar inte av att kapitilera när läget uppstår. Rögle saknar det där sista och det är väl ganska talande när man saknar Zaar, Everberg och Bristedt. De tre spelarna som i huvudsak ska stå just för den där spetsen.

Inför säsongen så tyckte man att Rögle hade en ganska bred trupp men efter att ha haft maximal otur på skador så går det inte annat att konstatera att det ser ganska trubbigt ut. Många grovjobbare men sen är det tunt. Backsidan är ganska mycket mellanmjölk (Själin är helt värdelös). Hade förväntat mig mer av både Peterson och Dickinson. Sistnämnda var vass tillsammans med Bristedt men i hans frånvaro så har det varit blekt.
Med fullt lag, där alla presterar på förväntad nivå, så är Rögle bredare och spetsigare än vad vi är framåt. Jag håller nog även Rifalk högre än både Alnefelt och Dicken (som båda är bättre än Holm). Backsidan tycker jag faktiskt är till vår favör, likaså vad gäller juniorer på uppgång. Centersidan och top6 slår Rögle oss dock ganska klart.

Intresset för Rögle är alltid stort i Ängelholm med omnejd. Men i och med de senare säsongernas framgångar så har kravbilden från supportrar ökat markant. Förr var man nöjd med att ligga och guppa på 8-10:e plats men nu blickar man mot top6 och när resultaten på isen inte reflekterar kravställan så sviker även publiken. Missförstå mig inte, trycket är fortsatt stort och man säljer många biljetter. Men i en rekordsäsong, gällande antalet sålda säsongsbiljetter (över 4000), så känns det skumt att se flera hundra lediga platser en lördagsmatch så tidigt in på säsongen. Både jag, och många Rögle-fantaster i min närhet/som går på alla matcher, upplever att klacken och stämningen minskat. Det är alltid topp i början/hymnen men under match är det desto tystare.

Jag vet att Hampus Sjöström är ute och jagar spelare. Det sägs att Carter Ashton redan är klar men jag tror inte man nöjer sig där. Det lär nog dyka upp minst en ytterforward utöver det. Jag tycker man saknar en framspelare av rang. En spelare som kan styra PP och ge spelare som Sandin, Bristedt, Kapla, Everberg etc lägena. De ska vara tacksamma för att de fått tillbaka Kapla, som dominerar, annars hade det sett väldigt blekt ut framåt.

När man sparkade bröderna Abbott och flyttade upp Roger Hansson så delades supportergruppen upp i två delar. Många ställde sig frågande till det och efter grundserien så var många kritiska till Roger. Vi vet alla vad som hände i slutspelet och man signade Roger för kommande säsonger. Ett misstag enligt mig. Jag ansåg att de gick in i samma fälla som vi gjorde med Lindbom och nu börjar mer och mer folk kritisera valet av Roger. Man ligger nu sist men jag tror Roger har lagets support och i och med skadorna så kan man någonstans “rättfärdiga” de bleka resultaten. Skulle dock kräftgången fortsätta säg en månad så tror jag saker och ting kommer hända för folk börjar bli otåliga.

6 gillningar

Carter Ashton känns inte som tilltänkt för topp 6 ?
Svag produktion men han kanske bidrar med mycket annat ?

Just centersidan lär om inte annat uppgraderas rejält i HV inför kommande säsong?

Abbott brukar bygga en stark centersida historiskt ?

Som vanligt sjukt gediget inlägg @Jompii

2 gillningar

Förövrigt skumt att Kossila inte presenterats för Örebro ?

Stod ju i olika tidningar han var klar redan i måndags …

Sägs att han ska ersätta Dennis Everberg (korttidskontrakt möjligen?) men Carter håller inte alls samma nivå som Dennis. Hampus värvar väldigt mycket bredd/mellanmjölk tycker jag. Det är bara att se till backsidan. Carter är inte enligt mig vad Rögle behöver just nu. Han kommer inte få deras offensiv att nå nya höjder utan han hamnar lite i samma fack som Bowlby, Ferguson, Bengtsson, Sundsvik etc. De kan absolut producera framåt men det är inga poängspelare.

Ja Abbott är mycket för att ha en trygg och djup centersida. Han gillar centrar som håller både i offensiv- och defensivzon. Just därför ska det bli spännande att se om vi kan få hem Bengtsson.

1 gillning

Varför inte erbjuda Hampua OSL mot att vi får signa Abols :slight_smile:
PLUS Nyberg .

1 gillning

Nubben delad fyra?

1 gillning

Haha tveksamt hur Rifalk, och övriga gänget,
hade reagerat om OSL helt plötsligt satt i deras omklädningsrum på måndag morgon. Hade onekligen blivit spännande :sweat_smile:

Vad var det som hände kring OSL och Rögle?

Tror inte man får/bör ta det här öppet men det var inget hockeyrelaterat som var grunden till att OSL fick lämna Rögle. Skicka iväg ett pm om du vill veta men tror vi undviker att dra upp den diskussionen här igen :slight_smile:

5 gillningar

Han kanske inte klarade läkarundersökningen? :face_with_hand_over_mouth:

Dom är överens enligt Höken men nu letar Örebro finansiering av sponsorer / fans för att knyta till sig han

Malmö - Linköping, tror på förlängning och vinst för Malmö på straffar, vad tror ni?

bägge lagen kissar ner sig och börjar gråta, matchen bryts och alla söker asyl i Danmark.

Det är vad jag tror.

5 gillningar

Dålig match

Malmö är lika jobbiga att möta även iår.

Ser intervjun med Shore, ärligt talat ganska nöjd med att han inte spelar i HV. Definitionen av legoknekt och hans bristande entusiasm i kvalet mok OIK sitter kvar på näthinnan. Trots att han redan gjort mål… Tar hellre Kero, hoppas jag inte behöver omvärdera det.

För trots allt, vem vill ha någon som kan tänka sig att lira i Silverköping?

7 gillningar

Ser väldigt väldigt loj ut i LHC

1 gillning

Oscar Möller lägger av. Vilken jäkla spelare han varit. Mycket respekt till honom och hoppas han mår bättre nu med detta beslut.

Förövrigt, najs att se att silverköping förlorar idag. När inte HV spelar så kan man iaf glädja sig åt det.

9 gillningar

Oscar Möller = Norrlands Martin Thörnberg. :wink: