Tråden om: SHL

Kapanen inleder i Montreal. Vet inte hur det påverkar Timrå, som inlett överaskande starkt.

Lönelistan kommit ut på Aftonbladet+. Någon som har lite insikt får gärna skicka i PM

Jag hade också velat ta del av den😁

Väldigt ointressant lista som egentligen inte säger någonting. Den tar upp taxerad inkomst som ju kan påverkas av ganska mycket. Många står t ex nollade.

Någon som vill sponsra att otränade Kossila hamnar i Örebro så får ni gärna lägga in en slant ha ha

Att Örebrosupportrar ska gå in och betala örebro för att de har betett sig som babianrövar mot sina spelare så skulle jag ligga lågt som örebros sportsliga ledning just nu. Att äska om pengar för en otränad kossila som inte ens får spela i Schweiz, de va botten asså

När de jagat bort Bromé liksom

" För alla partners som lägger 5000 kr och uppåt ingår följande:

Exklusiv träff ink middag med Kalle Kossila och Henrik Löwdahl."

Vilken jävla mardröm för Kossila.

4 gillningar

Örebro (Babianröv) alltså…vilken jäkla pajaskkubb.

Man sparkar sin klubbchef (kostade mycket pengar). Man misskrediterar och sparkar ut Mattias Bromé och Philip Holm (båda kostade mycket pengar att bli av med).

Sen har man mage att gå ut i media och egna kanaler och TIGGA pengar för att kunna signa Kalle Kossila.

För att travestera Magnus Uggla: Jag mår illa.

Jag hoppas verkligen att HV71 ALDRIG agerar så. I så fall är jag Out.

14 gillningar

Just nu ser det ut som Modo är ett lag som HV kan få bakom sig.

Det var en viktig match för Modo mot Brynäs men de förlorade den, men det behövs ytterligare ett lag efter oss.

Något av följande lag tror jag är troligast :

Malmö (hoppas på att de börjar tappa)
Rögle (tur för HV att de har skador)
Örebro (hoppas på att de börjar tappa)
Leksand (måtte de inte hitta tillbaka till fjolårets spel)

Men tyvärr lutar jag mest åt att det blir HV - MODO i kval . :cry:

1 gillning

Brynäs kommer gå bra i år. Ingen vanlig nykomling. Alcen har gjort ett fint jobb.

3 gillningar

Modo gick ju lika bra i början av säsongen förra året…

En positiv nyhet för oss i alla fall.

Vi slipper Jonathan Dahlen på lördag. Sen är ju Kapanen fortfarande i Montreal så kan nog bli en bra lördag.

Starkt, jag är inte där än. Måste smälta det här
först sen ska man ta sig ann LIF på vägen.

Räcker med att Filip Hållander sitter i en container i Huskvarna för att vi ska få spö.

4 gillningar

Åt lunch på Vida idag med ett Växjöbaserat bolag. Jag tror att jag hörde namnet “Chris” en miljon gånger i lokalen, ofta med ett skratt. Vi är verkligen en clownshow numera som underhåller på helt fel sätt.

2 gillningar

Har verkligen svårt att tycka om Växjö. Men känner inte ens för att försöka.

MoDo kan vi nog hålla bakom oss .
Men sen ? Tycker inte något annat lag känns rimligt alls att vi ska komma före …

Hade jag varit växjö supporter hade jag nog också skrattat .

Från respekterad storklubb till utskrattat strykgäng .

Helt galet när man tänker efter hur allt kunnat bli såhär illa .

2 gillningar

Ja, måste till att något annat lag börjar sjunka ordentligt eller att de skadade HV-spelarna kommer tillbaka och tillför mer än vi trott.

Men grundtipset är HV-MODO i bottenfinal …

Leksand imponerar inte på mig trots två raka

1 gillning

Petter på TV4 kan tänka sig Johan Davidsson som ny sportchef i HV71.

Expert var det… herregud.

Sanny däremot är som vanligt mer sansad och föreslår Taylor Matson.

Hellre Matson än Davidsson alla dagar i veckan.

Matson påminner lite om när Chris tog över Rögle. Väldigt många likheter faktiskt i hela situationen.

5 gillningar