Men Saik har ställt en Junior i målet och hur motiverade är spelarna att gå för det egentligen i en sån här match?
Du förlorar ändå inte med 10-0 mot ett tyskt lag.
Nej men första matchen var ju när Skellefteå var helt under isen, det är dom väll fortfarande lite grann kanske. Jag tror inte spelarna där lägger någon större vikt vid CHL nu helt ärligt.
Vi får se hur skajk presterar fortsättningsvis mot SHL motstånd
Skellefteå ville bara visa att hv är ännu sämre än vad vi trodde.
Det fanns bara ett sätt att få oss att begripa det
Såna spelare vill man ju värva, om det nu är lika bra i praktiken…
”Skellefteå AIK förstärker inför fortsättningen av SHL.
NHL-meriterade Luke Witkowski har värvats in till backuppsättningen.
– Jag gör allt för att hjälpa laget, oavsett om det handlar om att blockera skott eller att stå upp för mina lagkamrater, säger amerikanen till klubbens webbplats.”
Tycker att Skellefteå AIK säsong 23/24 vs 24/25 visar på vad det betyder att spela i SHL. Man behöver inte ha den bästa truppen. Det som är viktigt är:
1 Bra spelsystem
2 Hög lagmoral
3 Bra Defensiv
Modo med 2-1 mot Fakers inför tredje perioden. Nu är vi sist på riktigt.
Samma avstånd till Malmö åtminstone
Punkt 2 är vital, med vilja och i inställning kan man utföra saker. Det som man inte ens torde va möjligt
KUUUUUUUUUUUUUUKEEEEEEEEEENNNNNNN!!!
Gissa vilka som är sämst i SHL?
Hv hade inte ens legat i mitten av ha med detta lag.
Skulle det här kunna vara ett namn för HC?
Om vi var en välmående förening absolut men att lämna det kanske bästa tränarjobbet i Europa för en evigt lång shit-show lär inte hända…
Skulle gissa på att han landar in i Växjö.
Slanta upp Abbot. Hans livs uppgift. Kan vända hela förennigen.
Nej risken är väl stor att han går till annan klubb och Lakers lär utan att gissa lockar mer.
Men som 1586kvadrat är inne på, kör bara. Något måste ju faktiskt hända. Men med tanke på läget så står vi nog där och tittar på utan att ens fråga.
Slanta upp är det enda vi gör, men aldrig till rätt person…
Tagnes går till Rögle.
Hans familj har bott där de senaste två åren om jag inte missminner mig, och det är för deras skull han nu flyttar hem. Inte en chans att han skriver på något annat lag än Rögle.
Ny räddningsplanka? Miljonsmäll för Leksand | SHL | Expressen
”Under de två senaste verksamhetsåren har Leksands IF haft planer på en nyemission för att få in kapital – men det är i nuläget oklart om LIF kommer att dra det kortet.
Får klubben inte in de pengar som krävs kan det bli konkurs.”