Leksand är tyvärr på tok för omtyckta runt om i vårt avlånga land så de kommer bli räddade var så säker.
Kommer inte hjälpa. Sen behöver HV:s ledning en käftsmäll. Förstå någon gång. En räddningsplanka blir som att hålla i handen. No effect.
13.3 miljoner back förra året är brutalt…
HAHAHHA
det lägger vi på varje spelare i vårt lag, vilka fattigjon!
Tagnes lär gå till Rögle. Snackats om det under ett par år och han/hans familj äger ett stort hus här i Ängelholm så känns som en självklar lösning.
Vi köper ut hela Leksands lag och flyttar hela skiten till Jönköping, så får de våra sportchefer, spelare och ledare i utbyte …
Du ska se att de vi då skickar börjar leverera
Är gatustenarna slut i Leksand nu?
De kommer vinna SM-Guld
Jag lyssnar på en del poddar från övriga SHL lag vilket är intressant. Får en bra inblick i dessa lag och intressant hur olika man ser på saker.
Måste säga att HV nog är det lag som oftast nämns och diskuteras förutom laget det gäller.
Oftast väldigt mycket negativt och en hel del raljerande om HV. Ofta om den sjukt dyra truppen, den extremt stora truppen, dåliga klubbledningen, dåliga sportsliga ledningen, felaktiga självbilden, för höga målsättningar, snack om slutspel mm mm.
Så HV används som ett skräckexempel tyvärr. Exempel på hur man inte ska sköta en förening. Lite Laughing Stock i SHL har vi på något sätt lyckats bli.
Den legendariska MoDojournalisten Pelle Hägglund tror att AB får sparken om MoDo vinner imorgon och att Chris Abbott står i båset på lördag!
Jag skulle bli mäkta förvånad om Pelle får rätt. Vinner HV imorgon slipper vi få reda på detta… Vi slipper dessutom Big Sam imorgon så chansen till vinst har ökat drastiskt.
Hans kollega pratar om att HV har dyraste spelarbudgeten i europa. Har inte full koll men känns som det borde vara högre i Schweiz. Ryssland räknar vi väl inte till europa längre?
Frågan är ifall hans kollega inte då syftar på Eu och inte i Europa då Schweiz inte är ett medlemsland men ligger i europa. För annars har ja väldigt svårt att se att den faktan han kommer med skulle stämma
Precis, att HV skulle betala mer än alla schweiziska lag tror jag inte är möjligt ens.
Ne de kan inte vara i närheten av samma summor
Dom har ju tak på hur många importer dom får ha i laguppställningen. Gissar på fyra.
Det är väl dit dom saftigaste lönerna går?
Hur mycket lön dom inhemska spelarna får, vet jag ej.
Sen har vi ju skatten. Dom skattar väl mindre? Lönen kan vara lägre för en spelare där än exempelvis i HV, men att spelaren får ut mer i netto?
Vet man att detta är anledningen eller är det ren spekulation?
Det är inte anledningen. De har haft problem länge med det forumet.
Här är deras nya forum som de använder just nu: Lakers Lakejer - Index page
Om någon är nyfiken på hur det går i MoDo-Timrå så står det 1-1 och fler felpassningar än HV:s sämsta match.
2-1 nu😅