Tråden om: SHL

Lite så som vi känner inför ett eventuellt kval mot LHC…

1 gillning

Du som är utomstånde så att säga.
Hur ser du på ett kval mellan HV och MoDo?
Hur stor vinstchans ger du oss??

Jag har ju trott hela vägen att ni ska reda ut det här, nu ser det ju inte ut som att ni kommer göra det ändå

Har trott på kval mellan Modo och Malmö

Men på ett kval mellan er och Modo så ser jag er gå vinnande ur den striden inte minst för att många av era spelare har varit i den här situationen förut och vet vad det innebär med pressen/känslor osv.

Sen har ni spelare för spelare ett betydligt bättre lag än Modo och ni har plus statistisk på Modo den här säsongen nu och med vinsten igår färskt i minnet hos spelarna också.

I min bok ger jag er 60-65% vinstchans över Modo

En nyckelfaktor blir helt klart om Dichow kan steppa upp likt han gjort förut för er, och hur Lehtinen kommer hantera innebörden av att spela kvalmatcher

Modo har en otäck spelstil där det är full fart framåt, det är där dom har sina kvaliteér hoppas på att kväva motståndaren och göra ett par snabba mål. Det gäller att hålla sig kall och ligga rätt i linjerna när matchen har lugnat ner sig har man då direkt vänt oddsen till sin fördel mot Modo.

4 gillningar

Sånt där Lule-spel behärskar vi inte. Full fart framåt med 10 puck tapp på 10 minuter är ett bra utfall och då MÅSTE målvakten och helst också domarna göra en topprestation för att det ska hålla.

5 gillningar

Tycker att ni hanterade det rätt bra igår eller :wink: hehe gäller bara att överleva Modos tidiga press sen kommer det öppna upp sig och där är dom som mest sårbara

prioritera defensiven sätt den sista matcherna nu så tror jag det går vägen för er, ni har rutinen som Modo saknar

3 gillningar

Man hyllar Omark så man håller på att dregla i Hockeykväll igår, men tycker inte det borde vara tillåtit att åka runt med pucken under skridskon över fem meter. Då kan man väl lika gärna ha handsken över.

Bara fånigt. Byt till fotboll säger jag.

1 gillning

Dessutom svårt att ta bort den utan att riskera tripping. Får justeras in med ny regel om det blir nåt Omark och andra utnyttjar. Men Omark är vek och blek och använder många ord för att prata om motståndare när de är lite för jobbiga. En sån där spelare man inte vill ha i egna laget.

Där skiljer vi oss åt. Jag vill ha alla andra spelare från alla andra lag i HV. :upside_down_face:

Omark är märklig, som den där straffen han la i Oilers. Man får väl sätta en ordentlig tackling på honom tänker jag.

Jonas lyfte också VF-FBK som det bästa mötet i SHL. Fan, det finns väl fler bra möten… de där två lagen alltså.

Aah, fan, nu är man lättkränkt,

1 gillning

Ne men sluta nu Omark är gud det vet alla :wink:

Jo jo vi fattar, men det är nog en del av problemet. Häda inte och jag är lite förmer än andra osv, ger inte en bild av en sympatisk och ödmjuk spelare.

Men bra för er så kan ni behålla honom.

1 gillning

Ne jag fattar men han är sån i hockey kostymen gillar att driva med media och med motståndare men det är hela tiden med glimten i ögat. Han är väldigt jordnära och sympatisk utanför hockeyrinken.

Det är lite av en show för honom när det kommer till hockey en profil som kommer vara saknad av hockeysverige när han lägger av :slight_smile: kanske mindre för många fans till andra lag men ändå en profil som det blir rubriker kring och såna spelare blir det färre och färre av tyvärr.

1 gillning

Går ju lite lösa rykten att det är sista säsongen vi ser honom nu med så ni slipper kanske honom framöver :slight_smile:

får se vilket beslut han landar i efter säsongen

1 gillning

Åh, det tror jag HV är på väg att fixa på alldeles egen hand.

2 gillningar

HV har såna muskler att de Allsvenska lagen inte har en sportsmössa ifall HV skulle bestämma sig för att nu ska vi upp igen

Förutsatt att ni skulle förlora kvalet då såklart

Sen kan man ju argumentera för om 2 eller 3 säsonger i Allsvenskan kan vara bra eller inte, det ger ju en möjlighet att bygga en stabil grund att stå på. Det hänger såklart på vad ekonomin säger om det är en kostnad föreningen har råd med.

Hahaha, frågan är hur mycket sponsorerna pallar med, hur länge vill man förknippas med HV. Men OT.

3 gillningar

Så säger man BARA om man inte har några SM-guld :stuck_out_tongue_closed_eyes: :stuck_out_tongue_closed_eyes: :stuck_out_tongue_closed_eyes:.

4 gillningar

Vad vet ens Silverköping om det? Men Ante kanske har skåpet fullt med SM-guld iofs. Men det är ju bara att hissa en vepa i taket på Saaben, “12a, 24/25”.

9 gillningar

Det har han inte. Vad jag kan se på elitepropsects har han lika många som LHC.

1 gillning

Till och med accepterat vårt epitet! ”Silverhjälmen” är det maximala firandet i deras skala.

3 gillningar