Ja Rifalk kan vara upp och ner i serien men brukar alltid vara som bäst när det gäller. Är bara att kika på hans statistik när det nalkas slutspel av diverse sorter. Rifalk är alltid bra då. Bjuder dock på ganska mycket i serien och i år har han fladdrat mycket likt Alnefelt (ofta väldigt långt ut i målet och flaxar). Är en målvakt som även mår bäst när han är uttalad första målvakt, vilket kanske är en av flera orsaker till att han dalat.
Vilka siffror!! Grymt.
Vet att han tog upp IKO.
Är ju som du säger, halvkass i lunken och tänder till när det gäller. Vill nog vara gjuten etta också.
Intressant hur Rögle gör med detta i åtanke samt Holms grymma spel nu. Tror de kör med Holm i slutspelet men man vet aldrig.
Nej absolut inte positiv till allt HV gör.
Skriver dock aldrig i affekt.
Med reservation för att det kanske dyker upp några sena pressmeddelanden imorgon så måste jag ändå säga att årets sillyseason kan ha varit den sämsta på otroligt länge i SHL. Det finns inget lag som har värvat någon spelare som får pulsen att öka. Inte ens om det hade varit till Hockeyallsvenskan dessa spelare anslutit så hade det varit imponerande. Den tyngsta övergången som skedde var väl att Rögle värvade Lubos Horky. Lubos som på sin höjd kan vara okej i en tredje kedja. Utöver det så var det ytterst begränsade spelare som värvades. Spelare som valfri junior ifrån ett juniorlag hade kunnat ersätta. Nej den mest intressanta övergången den här sillyseason var den som inte genomfördes (Engsund).
Kluven inför Örebro-linköping på tors. Unnar LHC noll framgång men tror vi har större chans mot Örebro i ett kval.
Håller med. En match där det egentligen inte ska utses någon segrare. Noll poäng till båda lagen!
Men tror också på större chans mot ÖHK med tanke på hur deras formkurva ser ut.
Plus att Örebro har svindålig bredd.
Då får Cluben alltså Djurgårdens andramålvakt emot sig i kväll i SAABen. Borde göra det lite enklare kan man tycka för dem även om Larmi inte var direkt grym i lördags heller.
Sen då MoDo-Örebro i kväll och det känns helt omöjligt att veta ens vad man hoppas på. Vi har Örebro hemma och de har kass form men samtidigt har de mer poäng än MoDo. Oavsett resultat så går det att vända på så det passar oss. Vinner Örebro och LHC så känns det som november igen… Vinner MoDo så är det ett getingbo fortsatt i botten och hoppas vi är med i boet fortsatt.
Modo känns farligare än Örebro i ett kval. Jag gillar dessutom Modo lite, hoppas Örebro åker på däng.
Domarna har plötsligt kommit på att dom suger.
Verkar dra lite kallt i LHC just nu med mycket rykten om att inte alla spelares vattenflaskor innehåller ren diväteoxid eller sportdryck varje dag.
Är vi säkra på att HV-spelarnas flaskor inte innehåller lite för mycket valium i år?
Är riktiga krisklubbar alla fyra i botten nu så krävs inte jättemycket för att undvika Play Out. Räcker att få in en vinststreak vara…
LHC har ett svårt spelschema kvar och en potentiell decider i HG i sista omgången som de nog inte ser fram emot. Tappat lite “onödiga” poäng nyligen dessutom i slutet på matcher som svider. Inte alls i harmoni på något sätt.
MoDo har efter debaclet hemma mot Leksand helt tappat sitt spel. Mycket klagomål på sina importer främst men också på ex Pontus Näsen. True och Benson är riktiga superfloppar men även Jasek och Ranta får sig en skopa. Ranta klar för Örebro och var bedrövlig igår med långa byten… Pratas om att ta hem alla sina tre lån från Östersund, känns det igen?
Örebro är ju sämst i SHL senaste typ 30 omgångarna men lyckats vinna ödesmatcherna mot HV, LHC och MoDo och skapat sig lite marginal. Klarar sig nog nu som det ser ut men inte säkert. Arntzen som var bästa målvakt i SHL i höstas har inte vunnit på sina typ 13 senaste startande matcherna! Sparkade ju sin backtränare nyligen…
Så inte bara i HV det är problem även om vi är det solklart mest underpresterande laget i kvartetten.
Såg den oxå. HV-Örebro i kval?
Att Timrå ligger så lågt. Måste se annorlunda ut senaste 15 omgångarna…
Efter att Liljanders svek och oväntade övergång till HV har nu Malmö landat sin organisation. Det är deras före detta målvakter som gäller där för sportchefsbiten.
Alsenfelt och Hadelöv är de före detta målvakterna som ska leda skåningarna. Får se vem det går bättre för i framtiden, de med pengar eller de “utan” pengar?
Lite kul, den ena är från Malmö och den andra är från Kiruna!
Tips på intressant lyssning
Har lyssnat igenom och tycker att det var en av de bättre pod avsnitt om hockey jag lyssnat på. Beror nog mycket på att jag har stor respekt för Evertsson.
Hade så gärna haft honom i HV.
Här är några punkter jag tyckte var extra intressanta och kopplade till den situation HV är i:
Evertsson sa att han läste om någon klubb det inte gått så bra för … där ordförande säger att de har veckovis avstämningar med tränaren. (Låter som HV).
”Folk som lägger sig i för det är kul” ( Tänker på Lindbom/ AD). har själv inte så mycket emot Lindbom tycker där emot att det tyvärr blev fel med avseende på detta.
”Kontinuitet är bara bra om det är bra kontinuitet”
Tog in bra hockeyspelare och trodde att det kommer gå bra - funkade inte. måste få ihop laget.
Har högre kravställan när det går bra. Lätt att det blir det omvända.
Att han insett att han i början överskattat skills och underskattat inställning och hårt jobb.
Bästa HC som inte varit i fakers- Bulan.
Viktigaste är att vinna inte att spela på ett visst sätt.
Pratar om att timing är viktigare än hastigheten. Tänker på vilken dålig kombination Teden - Tikka är.
Rekommderar ett poddavsnitt från februari med Roger Rönnberg.
Mycket kring ledarskap och hans resa kring det.
Inte helt omöjligt att det kan bli riktigt roliga kvartsfinaler. Kan bli dessa med lite flyt:
Brynäs-Leksand
Luleå-Skellefteå
Frölunda-Rögle
Färjestad-Timrå
Helt öppet och många lag som kan ta guldet faktiskt. Rögle en riktig dark horse nu när deras forwards börjar komma tillbaka och bästa keepern.
Snälla för mitt egna välmående låt mig slippa Skellefteå … känns som dom har ett sånt sjukt mentalt övertag
Å ena sidan hade det varit så förlösande skönt att slå ut dom ur ett slutspel för att jaga bort spöket men jag tror Luleå är dömda att misslyckas med den uppgiften