Tråden om: SHL

Broc Little borta i 4 veckor enligt Expressen, handskadad.

2 gillningar

Då hinner han ju tillbaka. Skiten början 14:e

Fiktiv nyhetststext om ca en månad. "Comebackande Broc Little gjorde hattrick och blev stor matchhjälte när hans linköping besegrade HV71 med 5-0 i den första playout marchen, linköping dominerade från start och redan efter sju minuter stod det 3-0. HV 71 tränaren anton blomqvist kommenterade marchen med att det var för dåligt och att han tog på sig det då laget inte var nog bra förberett och att man måste hitta nycklarna till att bli bättre.

7 gillningar

Clara lämnar FBK: Damian Clara lämnar Färjestad BK | Färjestad BK

Troligtvis Tomkins till Färjestad då…

Skulle han inte stanna i USA enligt VGB

Är det nu Brynäs börjar fallera? Är Modos långa fina streak över? Blir paniken för stor i Örebro?

Startar HV “the big escape 2.0”?

Obs! Det är bara frågor…och mitt glas är halvfullt. :tumbler_glass:

7 gillningar

Vad har du i glaset då?? Eller det kanske är urdrucket nu.

Ja då börjar silly dra ihop sig. Wyatt Kalynuk back från finska ligan på G till Färjestad.

Örebro måste ju vara favorit till att åka ur SHL?

Senaste typ 25 matcherna bara måste de ju vara klart sämst.

Har det någonsin hänt att ett lag typ leder serien runt 20 omgångar och sen landar in på Play Out plats? Vilket otroligt ras de haft.

Hamnar vi i kval med Örebro så borde vi ju vara favoriter. Visst, vi är kassa men Örebro är banne mig sämre. Billigt lag och på papperet mycket, mycket sämre trupp än vår.

Vi kan ju fortfarande slippa kval men slutspel ska vi nog sluta att planera för kan jag tycka.

Leksand värvar Marcus Karlström som inte platsa i HV. Kanske blivit bättre med åren?

Var sista meningen ironisk menad?
Hoppas det.

Var och kikade på Rögle - Färjestad idag och fick se en storspelande Arvid Holm mer eller mindre på egen hand se till att Rögle inkasserade tre poäng. Intressant att jämföra Holm med Alnefelt. Två målvakter som gjorde det bra/storspelade idag. Det är dock en enorm skillnad på dessa målvakter. När man ser Holm göra den ena sjuka räddningen efter den andra så ser det otroligt stabilt ut och det känns inte som att någon tur än inblandad. Däremot när man ser Alnefelt så räddar han men det känns ändå väldigt svajigt och att han har rejäl flax med sig. Jag kan inte annat än att konstatera att med en målvakt som Arvid Holm så hade vi inte behövt oroa oss över något kval.

3 gillningar

Jag är nog mer i tanken att en målvakt inte räddar upp ett helt icke-existerande 5vs5-spel. Man måste få ihop en gameplan som passar förutsättningarna och det har inte ledarstaben mäktat med på 42 omgångar.

Ser vi dock till hela säsongen så har vi tappat ett antal poäng på grund av dåligt målvaktsspel. Nu i slutet så hade det nog inte hjälpt om vi så spelat med dubbla målvakter på isen samtidigt.

Ta det inte fel bara… kan ha totalfel och menar absolut inget illa på något sätt.

Var det inte han du fullständigt totalsågade i höstas? Vilken vändning?

Ogillar verkligen annars när någon påpekar vad någon tyckte någon gång och att påpeka att någon hade fel i något någon trodde och liknande…

Får man ha 2 målvakter på isen?? Och 4 utespelare då alltså.
Kanske kunde vara nåt…

Bara vad jag tycker att BL borde göra men han vet väl bäst vad som gäller och var vi kan bli farliga någonstans. Har ju mer koll alltså.

Är du inte glaset halvfullt och positivt lagd till allt HV gör?

Det minns jag faktiskt inte. Jag har inget minne av det men det är inte omöjligt. Inför säsongen så hade jag Rifalk som klar etta i Rögle. Jag har för mig att Arvid var lite upp och ner i början av säsongen, vilket är förståeligt då det alltid är en liten anpassningsperiod för spelare (framförallt målvakter) som kommer tillbaka till Sverige efter att ha spelat ett par säsonger i Nordamerika. Ju längre säsongen gått desto mer förtroende har Arvid fått och växt med det.

Så nej jag vet faktiskt inte vad jag skrev om Holm inför säsongen. Jag kan dock konstatera att tyckte jag han var dålig i början av säsongen så pudlar jag för han har varit riktigt bra.

Behövs inga pudlar här, alla har vi haft fel i våra förutsägelser och vad vi tycker och tror. Åt båda håll dessutom.

Följer själv Rögle en hel del och jag har aldrig tyckt att Rifalk är riktigt bra även om han haft sina perioder då och då. Någon period varje säsong har han glimtat till. Han gjorde ju en Ortio från februari 2023 förra våren då han var grym under tre månader och tog dem till final.