Tror HV får kvala mot Linköping eller möjligen Örebro, MODO verkar gå bra nu.
Kan ju hoppas att det blir mot ett lag som får kämpa in i det sista för att slippa kvalet och så kommer HV in utvilade, vilar med puck och vinner !
Tror HV får kvala mot Linköping eller möjligen Örebro, MODO verkar gå bra nu.
Kan ju hoppas att det blir mot ett lag som får kämpa in i det sista för att slippa kvalet och så kommer HV in utvilade, vilar med puck och vinner !
Det är klart man får. Nog rätt sunt. Inte minst. Och man får se en del bra hockey.
Som det varit det senaste åren vette fan alltså, man kanske om inte annat får lägga supportandet i träda. Mkt ska man tåla men det ena efter det andra senaste åren gör ju att man tappar framtidstron.
Det sistnämnda kan ju knyta an till det ”nog” M_S skrev. Alla måste inte vara ”religiösa” fans utan man kan faktiskt få välja vilka man tycker (förtjänar) ens supporterskap. HV71 utmanar jävlarimej sina fans här.
Jag är långt ifrån religiös, men det många som nog vänder sig emot är just att man skulle kunna välja lag. Det är inte HV eller något annat, det är HV i olika hög grad.
Det får man. Jag valde HV en gång. Alla har kanske inte fått det med bröstmjölken.
Tycker vi bör vara öppna och acceptera alla olika sätt att ha intresse kring ett lag. Annars lär det bli riktigt inskränkt.
Jag skrev inte att man inte får. Jag skrev att många av oss inte kan, och att det sannolikt är därför det blir reaktioner när någon kan välja flera stycken.
Jag föddes inte in i en HV71-familj, jag valde att hålla på HV71 en gång. En annan anledning till att jag har ett andra och tredjelag är att det ökar sannolikheten att vara nöjd med något. HV71 spelar så dåligt just nu, så då kan jag i alla fall glädja mig åt att Luleå och SAIK går bättre. Om jag bara skulle ha HV71 skulle jag nog deppa ihop om jag var så där supportande (eller vilket ord man nu ska använda) som en del är (det säger jag inte för att dumförklara någon). Det är inte så att HV71’s spel och placering ger mig en så stor glädje just nu. Alla har intressen i olika stark grad, och det är lugnt.
En del säger att man inte kan välja flera lag, men varför inte? Jag säger inte att jag vet bäst, jag bara undrar.
För att svara på Aviars fråga om nog, jag sa det mest för att jag inte kan garantera att jag inte ändrar mig i framtiden. Just nu kommer jag inte ändra något, men det kan komma andra saker som jag inte kan se nu.
Varför nöja sig med 3 lag. Kör på 14 vet ja.
LOL!
Jag har försökt välja flera stycken. Som landslaget, lag i NHL. Men som bäst blir det ljummet. Supporterskapet i HV är intensivt och det enda som känns på riktigt. I fotbollen har jag ett för Öster, som varit halvintensivt men i förhållande till vita-gula-blå - ganska ljummet ändå. Trots att fotbollen var min sport ända upp till vuxen ålder och lite till.
Alltså känns för jävligt för jämnan sen 2018. Men de 5 gulden kändes som - fanfar - guld i HV-hjärtat.
Kollar lite på hockey med andra lag ibland men det är bara hockey utan känslor då. Spelar ingen roll vilka lag och prestationer.
Så det är okej att gilla hockey och hålla på massor av lag i samma serie - men det är inget min kropp och knopp förstår.
Mitt 38:e lag som jag håller på är Tyringe SoSS. Är det någon som hört talas om Törstig och Hungrig? Det är deras mest hängivna supportrar… Även kompisar till @Farzan
Jag ska numera göra det lätt för mig. Jag håller på dom som leder.
Jag förstår vad du menar M_S, och det är nog ett ganska sunt sätt att se på sport. Men vi är många som har HV71 som en så stor del av livet och brinner för just HV, att det är svårt att tänka att man kan bara “byta” lag. Helt otänkbart för en annan som har följt laget intensivt i årtionden, både i med och motgång. Det sitter för djupt i själen.
Tycker han ger en bra förklaring av hur han resonerar. Att merparten av oss tycker det låter väldigt främmande betyder inte att vi ska kasta skit på honom.
Varför kan man inte byta lag? En människas känslor för olika saker och företeelser ändras ju ständigt, likaså de känslor vi har för andra människor, varför då inte för vilket lag man stöttar?
Tittar jag i min bekantskapskrets har många bytt lag sedan skoltiden för länge sedan, standard valet här i norrbotten är att folk börjat stödja luleå istället för sina tidigare lag. På läktare har jag genom åren sett samma personer klä sig i såväl aik som djurgårdströjor på ståplats med ett par års mellanrum. Folk som flyttar tycks ofta byta till det nya lokala laget som ligger geografiskt närmast.
För folk utifrån orten har ju valet av lag ofta skett slumpmässigt, tex att man besökt en match utan att vara ett fan tidigare eller att man sett laget vinna en tv-match eller ett guld, så då är det väl rätt naturligt att ens känslor kan ändras, speciellt om man känner sig missnöjd med laget man håller på. Hv sägs ju även ha tappat en del fans i närområdet till växjö i takt med deras framgångar.
Som liten gillade jag även brynäs och färjestad som mina övriga lag och en viss beundran för fbk över deras förmåga att alltid lyckas i allafall hyfsat finns nog kvar.
Nu går jag i ide från hockey nån vecka pga läkarbesök som lär hålla mig härifrån ett tag.
RESPEKTERA ANDRA OCH OLIKHETER. Bara för att man inte håller med behöver man inte klanka ner på den som inte tänker som en själv. Skärpning!!!
Imponerande ändå hur Modo har sakta men säkert vänt sin säsong. Från rejält avsågade till ett presterande SHL lag. Hoppas det fortsätter gå bra för jag tar mycket hellre örebro eller LHC i kvalet.
Modo spelar bort oss lätt om det blir dom.
Jag tar hellre LHC och ÖHK i kval än Modo. Men samtidigt kan det vara knäckande för ett sånt lag som kämpat sig upp och gått bra till att det vänder , man börjar förlora och hamnar i kval i sista omgången. Den som lever får se.
Undrar vem BL vill ha i slutspelet?
Tippar på att han och analytikern hoppas på ett smålandsderby.
Jag hoppas på LHC. Mer att vinna. All in.