Tråden om: SHL

Utan att förminska er, jag vet att ni vet. Jag förstår att det är intressant, och även jag ägnar tid andra resultat och tabellen.

I det stor hela så spelar det ingen roll vad lagen ovanför hittar på. Till syvende och sist är det som jag tjatat om alltid upp till HV. Vill man så kan man. Idag är återigen ett ypperligt tillfälle att faktiskt ta ett kliv. Vill man vara där så kan det blir roligt, vill man inte ja då finns det tyvärr inte så mycket att göra åt dagen. Den stora frågan är på eller av?

Nu blev det OT (och man hamnar in på en diskussion är det upp till AB eller spelarna?)

Men för att kunna ha någon som helst lugnare tillvaro så försöker jag låta bli att påverkas av andra lags öde. Det som HV ger mig, räcker så att det blir över.

Leksand har också en diger frånvarolista enligt senaste uppgifter. Men resultatet spelar inte så stor roll, tar vi bara en vinst idag så är vi förbi åtminstone det ena av dessa i tabellen.

1 gillning

OK, inga betting-tips till mig här då :slight_smile:

Jag har inte sett så mycket av andra lag på sistone nämligen !

EDIT : OK Stahl, lite info där kanske då … :slight_smile:

Alla lag närmast HV ska förstås ta poäng också .

Det såg alldeles för bra ut inför denna omgången. :frowning:

1 gillning

Grattis HV! Alla lag i bottenstriden tog poäng. Istället valde ni att “chilla” lite, när samtliga lag inklusive Modo, gick all in och tog viktiga poäng mot Frölunda.

Nästa vecka, tre matcher, blir väldigt viktig, 10 dagars uppehåll efter det. Vi möter alltså MoDo hemma samt ett dubbelmöte med Leksand. Hualigen!

Vi har lyckats sätta oss i ett läge där vi riskerar Play Out trots seriens dyraste lag och dessutom seriens bästa PP. Det är sannerligen imponerande! Jag antar dock att vi inte har den dyraste coachen, den bästa är det långt ifrån kan vi konstatera.

Så fort vi behöver driva spelet mot “sämre” lag så visar det sig hur dåliga vi är gällande det konstruktiva spelet. Känslan ibland är att vi hellre möter “bättre” lag och kan kontra och hoppas på PP.

Jag tycker att LHC är det sämsta laget spelmässigt efter oss och de borde hamna i Play Out om inte de får ordning på spelet. Fantenberg dock tillbaka i februari och kanske gör skillnad?

Våra dyra stjärnspelare lyckas vi inte få ut mycket av, få undantag, så frågan är om det hjälper att värva när vi inte kan ta tillvara kvalitén? Blir ju inte sämre i alla fall så lite solomål som idag och i torsdags kan det ju innebära så kan nog bli ytterligare spelare in…

MoDo har ju spelat OK hela säsongen till skillnad från oss men haft missflyt och dåligt försvars och målvaktsspel. Örebro sexa och vi på trettonde plats är ju helt sinnesjukt när man ser trupperna. Borde vara tvärtom alla dagar i veckan.

1 gillning

Om man som spelare underkastar sig och investerar i den arbetsinsats som krävs trillar poängen in oftare än annars. Inskyfflade pengar i den delen spelar föga roll.

1 gillning

Sitter och tittar på Rögle och Lhc, en otroligt onödig utvisning ger silver ledningen, Rögle känns otroligt trubbiga, möjligtvis vi kan slå dem i kvalet.

Samtidigt har de en gedigen skadelista just nu och var i final förra året. Jag tror Leksand vore bäst

Snart är det Skellefteå - Malmö, ska kolla den istället för HV71. Just nu ligger Skellefteå sjua men gör man det kan man i alla fall vinna matcher + att det är mitt tredjelag. Antagligen kommer HV71 förlora - igen, så den matchen känns det inte så motiverande att se på.

Tredjelag???

1 gillning

Yep, gillar Norrlandslag, så

1. HV71
  2. Luleå
  3. Skellefteå

resten bryr jag mig inte om . Förstår de som bara håller på ett lag men jag kör så här.

2 gillningar

Vilket är ditt fjärdelag?

Hejdå!

Har inget fjärdelag. :grinning:

OK? Fattar inte riktigt

Han tycker kanske det är märkligt att hålla på 3 av 14 lag i en och samma serie bara…

Det är helt okej om han tycker så, tycker man får välja lite som man vill om det. För att vara tydlig så har jag HV71 som etta och kommer nog fortsätta att ha det.

1 gillning

Nog?

5 gillningar

Man kan ”nog” inte fortsätta hålla på ett lag… Antingen är man supporter till ETT lag annars kan det fan spela kvitta.

:o:

5 gillningar