Tråden om: SHL

Det är alltid tråkigt ned skador, men efter Leons intervju så har jag svårt att tycka synd om Bristedt

3 gillningar

3-0 malmö efter 14 min!!

BJÖRNS lagbygge ju!

1 gillning

Alltså Malmö ändå. Är ju lite arg på dem för vad de gör mot Hv av och till. Men roligt för dem, hoppas de tar sig en bit.

Örebro tvålar till Växjö med! Kul att se. De får dock gärna slå ut varandra.

1 gillning

2 lag med låg budget men som har tränare som har ett spelsystem som passar sina lag.

2 gillningar

Ungefär som med Nubben-bygget Timrå som så klart gick bättre. Man ser faran även för BL att ha för mkt cash att jobba med. Dra ner budgeten på Malmö-nivå.

Hoppas faktiskt det går bra för mif i slutspelet. Mest för jag gillar Kollar tycker han är kanske bästa tränaren i serien. Får ut mest av liten budget.

1 gillning

Malmö har nog, tillsammans med Linköping, Sveriges äckligaste supportrar.

1 gillning

Fördelen är ju att man inte förstår vad de säger…

6 gillningar

Rögle? Låg budget? Låg väll i toppen tillsammans med oss typ förra året

1 gillning

Nu tänkte jag på Örebro och Malmö

dåså :+1:

Hur mkt svider detta för Rögle och dess fans?
Vilket fiasko.

Personligen tycker jag Luleå är där uppe.

Det är lite som att vi hade åkt ut i kvalet mot Linköping, fast att vi var favoriter att vinna och hade siktet inställt på slutspel. Fast lite värre. Svider rejält. Dels en missräkning att åka ut i åttondelsfinal och att göra det mot största rivalen…Fördelen är ju att de redan har klart med Tangnes så det minskar nog trycket. Han är väldigt populär i Ängelholm och kan nog lätt vända sura och bittra tankar om årets säsong till hopp inför framtiden. Hade de haft kvar Roger inför kommande säsong så hade det nog blåst rejält.

1 gillning

Bästa som Sjöström gjorde denna säsong var att skriva kontrakt med Tangners. Avskyr att erkänna detta men vi skulle ha förlusten idag! Jag kände inte igen Rögle idag. Men det är väll första målet i röven som lyckades kvadda deras kämparglöd. Tyckte det annars överlag var tryck i arenan men vet inte hur det hördes i TVn.

2 gillningar

Det svider ordentligt 6 av 6 möjliga förluster.

1 gillning

Mitt Luleå får alltså Örebro eller Växjö i kvarten

Hade ju varit roligt att få nånting annat än Växjö känns som man åker på den varje år…

1 gillning

Förhoppningsvis får ni örebro! Bor här i Växjö och det är inte mycket till hockeystad…

5 gillningar

Ja Örebro känns roligare än Växjö i år så jag hoppas också på den

Tror dock att Växjö vinner på måndag

Oavsett vilket är det två tuffa lag att möta i en kvartsfinal och jag vågar inte ta något för givet

Inget av lagen väcker några större känslor dock

1 gillning

Tror du HV vinner idag??? :slight_smile: