Växjö vann kvällens match mot Luleå, piss på det.
Ah det var sjukt mycket tomma platser. Jämför med HV som harvar i botten.
Dialekten gör ju inget bättre
MAULMOEÖ
Malmö käkar just nu upp Brynäs fullständigt.
Med en lönebudget runt 48-50 miljoner.
Lägst i ligan.
Fan vad Malmö spelar bra. Håller på dom nu. Känns som att de lärt sig hur man ska spela mot Brynäs. Kul!
De stavas Björn Liljander
Fast Brynäs målvakt är ju i klass med Alnefelt 5 mål på 13 skott
Liljander kommer bli bra för oss
Säger det igen Kollar i Malmö där har vi någon som kan sätta en grund. Gärna sätt han i Hv. Otroligt vad han får ut mkt av laget.
Sen var han väl ifrågasatt i början när MIF hamnade sist i serien och fick kvala sig kvar. Så jag tror inte det behöver vara fel att ge AB förtroende framöver. Men ser man inte utveckling under nästa säsong så tror jag tålamodet kommer tryta.
Aftonbladet har halkat in på kontinuitetsspåret:
Kontinuitet som sticker ut bland bottenklubbarna
Vanligt hos klubbar som åker ur SHL är att det under flera år har varit stor ruljans på både tränarsidan och sportchefs-stolen. Brynäs, HV71 och Djurgården är tre närliggande exempel på det.
Att byta ut personal till höger och vänster har med all tydlighet inte visat sig vara någon framgångsformel. De klubbar som har varit framgångsrika har jobbat långsiktigt och haft kontinuitet på viktiga positioner.
Där sticker Modo ut i motsatt riktning jämfört med de senaste lagen som har degraderats. Det har varit väldigt lugnt och stor kontinuitet sedan sportchef Henrik Gradin och tränare Mattias Karlin klev in för fyra år sedan.
Man tycker alltså att Modo sticker ut i sammanhanget.
Karlins facit fram till i år är:
Semifinalister i HA
Uppflyttning från HA
11:e-placering i SHL som nykomling
Det är väl att anse som rätt bra resultat för ett Modo som innan dess harvat fem år i HA?
Det kan ju vara så att klubbarna som det har gått bra för har haft kontinuitet just för att det har gått bra. Det är inte direkt normen att sparka tränare när det går bra.
Det är nästan otroligt hur utbredd kontinuitetsmyten har blivit, och att så få ifrågasätter den.
Lodin ….
Nån mer som såg när han drar av hjälmen på sig själv haha?
Färjestad illa ute. Det gillar man
Att se Lodin i Fbk gör ju att skadeglädjen växer när de körs över
Jag har inget emot #71 i FBK. Men efter att ha hört en massa “HV åker ur”, så kan de gott få dundra ur slutspelet pga undermåligt målvakts- och försvarsspel. Jag råkade dock gå på FBK-Örebro för en månad sedan och att höra hemmastå sjunga “-den som inte hoppar älskar HV!” värmer bara själen😄.
LHC “storstädar”. Namnen är Patrick Russell, Lance Bouma, Olle Strandell, Eddie Genborg, Elliot Ekmark (avslutat lån) och Henrik Törnqvist.
Ingen jättestädning ändå känns det som.
Sen kom livet ikapp dem. Fick inte med sig en utvisning igår. Luleå vänder spelet och avgör. Känner vi igen det? Karma is a bitch Lökars. Jag mådde bra då.
Äckel-Lodin game
Jag hoppas att Frölunda kniper guldet, mer eller mindre enbart för att jag unnar Rönnberg att få avsluta på topp/med en guldmedalj i handen. Stort plus om Färjestad ryker redan i kvarten, igen.