Tråden om: SHL

Myser alltid åt att det går dåligt för FBK.

Personligen ser jag gärna FHC/Lule i finalen, Utan någon direkt åsikt om hur det går där. (Vi har ju ett par trevliga från Lulej här så det får väl bli det då!

5 gillningar

Timrå!!! Tänk på att vi fick Bulla på 70-talet och att Bosse Ahl tog dom upp till elitserien!

1 gillning

Tycker nog att de kunde plockat SAIKarn som viftar mot, och spearar, Lodin också. Sen såklart klantigt av Lodin – men det är ju inte första gången :man_shrugging:

Pucken är på andra sidan av målet när Lundberg åker mot Lodin.

De missar upprinnelsen här. Lundberg spearar på suspen, fortsätter vispa med klubban, och går ner på knä framför Lodin.

Klubban är väl aldrig mellan benen på Lodin? Men det är ju likväl ett jävla viftande.
Om det inte sker i en annan situation utöver det som sker precis fram mål.

Nu sitter man här avslappnad och ska kolla Brynäs mot Malmö. Förr kollade jag bara HV:s matcher allt annat var totalt ointressant. Men det är nya tider nu, läget är helt annorlunda. Oj nu gjorde Brynäs 1-0 och man tänker varken Jaaaaaaaaa eller fan också, känns bara lugnt, harmoniskt och skönt. Frun försökte övertala mig att se Masked Singer, men nej där går gränsen. Luleå möter ju Växjö, man kanske skulle byta. Hade jag velat byta mot en SM kvartsfinal HV mot LHC? Svar ja självklart.

4 gillningar

Jo, första kontakten är där.

1 gillning

Hurra! Luleå vann mot Växjö efter förlängning, och e nu i semifinal.

6 gillningar

Växjö ute. Njutningsfullt.

11 gillningar

Apropå Växjö. Stor jäkla tvek på att Hellqvist kommer att vara rätt man för dom. Jag tror Växjö kommer få det tufft med honom. Det blir intressant att se om Växjös tid är över nu. Nästa säsong blir som sagt intressant att se.

9 gillningar

Ja, nån gång kommer det brista även för Växjö. Rätt tydligt den här säsongen när de måste tjata in Rosén i laget igen.

Känslan är att det kan bli ännu svajigare framöver, som du skriver, med Hellqvist som tränare.

Överlag gäller det inte bara Växjö. Känns som att många lag nått en kritisk brytpunkt. Leksand kommer tvingas sänka sin spelarbudget, Örebro har fortsatta problem och stök i organisationen, Malmö ska försöka klara sig utan Liljander och LHC har fortfarande inte hittat rätt och chansar på en rätt oprövad tränarstab där man hoppas att gamla hjältar ska ta laget framåt (känner vi igen det…?).

Just Leksand, Örebro, LHC och Malmö kom ju undan i år, mycket på grund av att det fanns två räddningsplankor i Modo och HV.

På något sätt kan jag därför tycka HV befinner sig i ett bättre läge än nämnda lag ovan. Vi har redan nått botten, och framåt kan det bara bli bättre. Eller?

8 gillningar

Har vi iofs trott i några år. :wink:

1 gillning

Varför tror du att Hellkvist passar Växjö dåligt?

Jag har känslan att Hellqvist är överskattad. Jag tror inte att han har det som behövs för att ta över en storklubb som varit framgångsrik och att han kan förvalta det.

Bygger det på att jag inte tycker att han har lyckats speciellt bra i någon klubb han varit i. Det har mest handlat om att han under uppseendeväckande former lämnat. Modo blev det ju liv i. Leksand var det ju pga sjukdom så det är det inte mycket att säga om, såklart. IFB fick han sparken av osv.

2 gillningar

Ja men det är onekligen intressant överlag. Vad tar dessa klubbar vägen. Kommer någon falla igenom och bli senaste årens HV och dess kvalmotståndare eller håller dem sig över vatten ytan igen. Och något lag överraskar med slutspel på sin höjd.

Jag tycker väl att det är fördel HV. Dels för att man har folk på plats. Och då menar jag inte diskussionen rätt folk på rätt plats. Även om det är vitalt. Utan jag menar att man har full stab redan nu. Ställt mot ifjol när det fanns tomma stolar på kontoret och i ledarstaben. Man ska inte underskatta den betydelsen.

Om nu BL fått en budget för att bryta avtal med spelare och han bygger ett nytt lag så bör vi kunna ha de lagen du nämner bakom oss med råge. Kommer bli oerhört besviken om vi inte har minst 10 poängs försprång till de lagen när det återstår 10 omgångar. Då beror det nog på att AB fortfarande inte satt något form av grundspel

Skönt f ö att varken LHC eller VLH har en särskilt mycket bättre säsong än HV. Och om några timmar tror jag att vi kan inkludera FBK i den listan. Slutspelet kan ju bli en ren norrlands-affär. Men jag håller ändå Frölunda som svag favorit mot Timrå.

För helvete FBK måste pressa Saik mer, låt inte Saik få en veckas vila också :grimacing::grimacing: vill inte inte inte råka ut för ett utvilat och redo Skellefteå i en semi!

Du har nog väldigt lite för att hålla FBK över Zaik på detta forumet, min vän :wink:

9 gillningar

Sant det kan jag förstå :joy:

Föredrar SAIK över FBK any day, just nu leder FBK över Skellefteå med 1-0 med cirka hälften av P2 kvar, men det är inte kört.