Som boende mellan Frölunda och FBK så önskar jag ingen jävla lycka åt dessa fans.
Ledsamt att Dahl’en blev skadad
Knätackling
Dalsland?
Det är klart att Färjestad är HV:s rivaler, men har så otroligt svårt för att Skellefteåfansen kallar sitt lag för enbart AIK . Ganska ful dialekt också.
Där rök nog Timrås chanser att gå långt i slutspelet…
Alltså, jag gillar SAIK men AIK-delen känns lite som en knasig kopia av det riktiga AIK så att säga.
Japp.
Trevligt, jag älskar Dalsland. Supervackert.
Aagaard klart för SAIK enligt Expressen. 2 år.
Vilken liten grin-olle:
Min justering av kvalet skulle vara:
Utöka till 16 lag i shl
Laget som kommer sist åker ut.
Laget som vinner ha-serien går rätt upp.
Lag 15 och 14 från shl hamnar i kvalserien.
Shl-lagen möts i första och sista omgången vilket ger en nackdel.
Lag 2-5 från hockeyallsvenskan går till kvalserien.
Lag 2 möter lag 5 i första och sista omgången.
Lag 3 möter lag 4 i första och sista omgången.
Fel väg enligt mig.
12 lag i SHL
12 lag i HA.
Sist i SHL åker ur, direkt
Först i HA går upp.
Det är en alldeles för urvattnad struktur nu.För många bonke-gäng i SHL, ALLDELES för många bonke-gäng i HA. Katastrofdålig kvalitet på HA. Hur kan ni inte minnas denna kavalkad av sargbrunk och missade passar och tafflig puckhantering samtidigt som folk åker fram och tillbaka i raketfart helt utan syfte eller nytta?
Jag köper det, vet du eller någon annan NÄR mötet hålls där de beslutar sånt ? och hur lång tid efter implementationen sker om det nu skulle ändras?
varför tyckte han inte det förra säsongen?
SHL skulle gå få fungera med 16 lag, till och med är det ett problem att lag som Djurgården HV, Brynäs åker ur och får spendera tid i HA -
däremot håller jag med om att det stora problemet är kvaliteten längst ned i HA - kanske kan man trickla ned lite pengar från SHL dit .
Öppet för diskussion
Näääj! Hockey är en slutspelsidrott. Klart att det ska vara slutspel i Hockeyallsvenskan också, där vinnaren går upp i SHL precis som nu.
Gillar faktiskt dagens system som det är. Bra så.
Nä. Behövs bara ett slutspel. THE slutspel.
Fortfarande inte helt säker på om du menar HA i allmänhet eller HV i specifikt i år.
Håller med om att slutspel och kvalspel har sin tjusning, det blir inte avmätt & trist fram till sista omgången som i allsvenskan i fotboll.
Lag som inget har att spela för mot lag som har allt att spela för etc.
Jag hade velat se att tv-pengarna fördelades om lite. Det är lite väl stor skillnad i ekonomi i de två ligorna det är ändå 2 ligor som är rankade top 10 i världen enligt vissa.
Det skulle göra att det inte är samma ekonomiska katastrof att ramla ur samtidigt skulle det kunna göra HockeyAllsvenskan till en bättre liga.
Jag vill att hockeyn ska växa och fler lag i högsta ligan ger mer exponering, tv-pengar etc. Dessutom roligare med fler lag att möta.
Som Stockholmare suger det dessutom att det inte finns några “lokala” bortamatcher.
Saftiga ångestkval är dessutom bra underhållning.
Jag älskar det negativa kvalet på ett sätt eftersom alla drabbade får sådan ångest. Sjukt mäktigt att se spelare som Dichow och AP lyfta i sådana lägen. På samma sätt som man kunde se Modo braka samman till dålig mjukost och skylla på domarna.