kör 32 lag !
Om Djurgården lyckas ta klivet denna säsong så kommer garanterat diskussionen att stänga ligan att gro igen.
Dra ner ligan till tre lag. HV71, Färjestad och Frölunda. Resten är ointressant.
Nej ett lag , HV
Då kommer vi ju komma sist varje år..
Ishlopishlo! Är faktiskt ganska kul att som neutral följa två separata slutspel. Ett som leder till SM-guld och ett som leder till SHL-spel. Fatta vad surt om ettan i allsvenskan skulle gå upp direkt. Tråkigt. Menlöst. Dystopi!
jag vill aldrig behöva bry mig om HA, någonsin… vad de pysslar med där kan gärna vara ett snäpp värre än skärselden.. alla vill till SHL ändå.
Jag följer hockeyallsvenskan för misslyckandena, inte för vinnarna. We are not the same.
Jag tycker faktiskt kvalet upp till SHL och kvalet ner till allsvenskan är mer intressant än vem som vinner sm guld. Ännu mer står på spel för klubbarna. Brukar kolla iallafall finalen i HA, och kvalet även om HV inte skulle vara ett av kval lagen.
Jag följer Allsvenskan lite halvt (inte så stort intresse, men det finns) för Björklöven och Almtuna.
12 lag i SHL. 8 till slutspel, 2 har spelat klart och de 2 sista ska spela en kvalserie mot allsvenskans 4 bästa lag. De 2 bästa lagen i den kvalserien går upp, resten får harva HA.
Reducerar vi antalet lag i SHL & HA så höjs nivån i bägge serierna.
Slå ihop Shl och Ha och kör south resp north conferrence, dela även upp i divisioner och gör antal möten liknande som man gör i NHL. Behåll systemet in till ligan från div 1 som nu fast kanske flytta upp/ner 2 lag istället för 1. Slopa alla landslagsturneringar förutom Vm/os då inte de andra hinns med/lågt intresse.
Finns väl för få bra lag i Sverige för att göra en sån uppdelning. Om inte södra ligan ska innehålla typ Kalmar Tingsryd och Nybro, Troja som utfyllnad. Annars blir det typ bara 6-7 lag i södra.
Bra idé tycker jag! Men jag nöjer mig med 14lag i SHL för att inte urvattna kvaliteten. Men själva kvalupplägget gillar jag. Som det är nu är det alldeles för svårt att att gå upp. Om 3 lag har chans/risk att gå upp/åka ner så blir det mindre traumatisk runt strecket och en större chans för fler lag att testa på SHL.
I fotbollen funkar det bra tycker jag. 2 lag direkt upp och 1 som får kvala. Blir mer levande.
I matchen mellan SAIK - FBK filmas Lindström in.
Kronwall - ” otroligt saknad spelare i dessa matcher och hela säsongen”
Byt tillbaka till Elitserien. Tror det var där felet började, med namnbytet till SHL.
Färjestad. Hue hue hue hue.
Är Färjestad utslagna? Bra, somnar om
Söderström spelade finfint i målet igår. Tomasek kallar det mycket tur i intervju efteråt. Not so much, säger vi som vet.
Tur? haha, luktar dålig förlorare. Söderström just så bra som han ska vara. I rätt läge. FBK är framtunga. Inte byggt för slutspel enligt mig.