Tråden om: SHL

Varsågod:
https://www.hockeysnack.com/timra-ik/

4 gillningar

Nubben kanske är sugen på att byta Tikka mot Hållander? Då får han ju sin publikfavorit!

1 gillning

Jag också :grinning_face_with_smiling_eyes:
Värmer verkligen att läsa deras forum idag.

Hultström lämnar LHC.

4 gillningar

Återstår att se om de kan lösa Lennström som ersättare då. Svårt att hitta likvärdigt. Hörde att de kikat på Alsing som ersättare om HV skulle åkt, har dom blickar på en sån som Laleggia nu istället tro? Även om de ska ner i budget nästa år lär de vara beredda att lasta på en mv och back, vilket ju intresset för Raanta/Lennström bekräftar.

jag skulle också lämnat

2 gillningar

lite kul med tanke på cirkus hv!

lär väl inte vara som huvudtränare.. trodde han var pensionerad

Tack, blev väldigt nyfiken på vad de hade att säga

Det verkar bli Bernhardt i LHC. På långt avtal enligt expressen.

1 gillning

AIK ishockeyns ålderdomshem.

Hade nog gått hårt för Lennström där. Vet inte om Bernhardt kan vara en toppback i SHL över tid.

Intressant val. Känns som man tappar några procent där.

Välförtjänt seger för Frölunda. Luleå är stora delar av matchen det bättre laget men ineffektivitet och dåligt försvarsspel fäller dem i mitt tycke. Som kommentatorerna var inne på har de många lägen där det blir en pass för mycket istället för att skjuta. Sånt är nästan lite provocerande att se tycker jag. Den kaxigheten är nästan lika stor som hos progressiva rockband med 20 minuter långa låtar och 14 taktbyten i varje låt…

1 gillning

Jag kan tycka att Luleå är bättre ikväll, men Frölunda var bättre första matchen

Så 1-1 känns ganska rättvist

Får se nu om Luleå kan göra mål på sina chanser i Scandinavium och plocka bort lite dumma individuella misstag

Men är imponerad av Frölunda som spelar så bra med så många juniorer i laget

3 gillningar

vilket jävla sunk-hak…

1 gillning

Helt enig, jag förstår inte ens hur man läser eller opererar dessa flashback “forum”. Får ögonnekros av att läsa och skrolla i 5 min…

2 gillningar

Imponerade av FHC att faktiskt knipa en match där uppe, vilket i och för sig är nödvändigt. Men hade förväntat mig en tyngd och press från Luleå med x mål som hade tryckt ner FHC. Sen hade det varit avgjort där, även om FHC hade lyckats trycka dit ett par baljor.

Nu gjorde FHC precis det som jag ansåg att dem torde göra, skjuta mer. När man möter ett kompakt Luleå som oftast ligger rätt så kan man inte passa in pucken i mål. Nästa match blir intressant, vart åt tippar det. Friberg pratade mycket om att förhålla sig till vanor och att faktiskt våga skjuta när tillfälle ges. Har dem disciplinen att fullgöra en lika bra insatt? Eller kommer Luleå lyckas stänga ner skott möjligheterna?

1 gillning

Stackars LHC. Ersätter Werner med Ignatjev och Hultström med Bernhardt.

3 gillningar

Ignatjev alltså. Antar att deras nye mv-tränare haft mkt att säga där som även hade honom i Mora. Men en bra säsong i Mestis och en i HA gör ju att det känns en aning risky… Knappt ens fått stå i Liiga annars. Men med det sagt blir det väl succé.. :slight_smile:

Men killen har runt 85,9% i Liiga men högre i Mestis och Hockeyallsvenskan (som är näst högsta ligorna i Finland respektive Sverige). Jag hade inte blivit nöjd iallafall om han va klar för HV.

1 gillning