Ja han är i stimmet nu precis som 2022, fast nu är det fan ännu bättre
Den såg man inte komma med David Lilja dessutom som varit bänkad delar av säsongen
Ja han är i stimmet nu precis som 2022, fast nu är det fan ännu bättre
Den såg man inte komma med David Lilja dessutom som varit bänkad delar av säsongen
Jag hoppas Brynäs, för då får vi ett väldigt tydligt riktmärke på hur undermålig HV:s sportsliga ledning varit. Det går att gå upp direkt och bli ett topplag. HV gick upp och hade så dålig sportslig ledning att det därefter varit en bottenlag i tre år.
Och då förstår vi hur långt tidigare ledningar ska hållas borta från att leda laget igen.
(Fast egentligen hoppas jag på Luleå)
Dina nyanserade och konstruktiva inlägg på forumet har fått mig att hålla på Luleå i slutspelet. Hoppas ni når fram till guldet!
Jag håller också lite på Luleå av de kvarvarande lagen.
Luleå gjorde inledningsvis lite samma resa som HV71. Båda tog sig upp till Elitserien i mitten av 80-talet. Båda harvade i botten men tog sig upp till var sitt guld i mitten av 1990-talet. Minns LG, Skuggan, Jiri Kucera, Hurtig, Stömvall, Timo Jutila, Petter Nilsson och inte minst Myllys.
Kom ihåg att det då skrevs om hur de nya, uppkäftiga och rika HV och Luleå skulle bli de nya dominanterna i Elitserien.
Det tog nästan 10 år innan HV kom till en final igen och sedan gick in i storhetstiden med de tre gulden och fem seriesegrar. Luleå hade några bra år vid mitten av 90-talet, men dalade sedan och under HV:s storhetstid så var Luleå på den undra halvan. Luleå kom igång ungefär samtidigt som det började gå utför för HV. Luleå vann serien 2020 men snöpligt för Luleå blev slutspelet inställt pga pandemin.
Övriga lag som är kvar har mer än tillräckligt med SM-guld.
Jag unnar därför ett till Luleå och dess fans.
Jag är glad att jag kan bidra på erat forum också även fast vi håller på olika lag!
Idag kastade jag ett öga på Luleå-FHC och tänkte på hur kul det var att följa Hv på den tiden när säsongen inte tog slut så tidigt. Insåg då att vi Hv-supportrar bara har fått uppleva ett långt SHL-slutspel under de senaste 15 åren.
Jag hade nog råkat förtränga hur lång tid som passerat sedan Hv:s storhetstid tog slut. Så sjukt deppigt när man tänker på vilken misär det varit att följa den här klubben under 2010-talet och framförallt 2020-talet.
Jag tror att ni har alla möjligheter att bli en maktfaktor igen
Kanske Liljander är början på den resan, det återstår att se
Ni har ekonomin, arenan, historian och fansen för att lyckas
Men har vi organisationen? Det är en faktor om något.
För helvete Skellefteå. Är ni kvar i bussen?
Kastar klubban, som innebär straff, vid ett läge som inte ens var i närheten av kritiskt. Parodi, SAIK.
Påväg att bli lite intressant i Gävle…
Det blev skit, Skellefteå förlorade igen.
Brynäs gör det HV och Nubben misslyckades med. Hatten av HV har inte kravlat till slutspel sen vi gick upp. Ingen vanlig nykomling!
Hahahahahahaha. Timrå återanställer knetH som sportchef. Vilket jävla genidrag!
Jösses..
Lycka till Timrå.
Bara dumpa Tikka, Nyberg och Alnefelt på hans bord så är vi av med dom kontrakten innan veckan är slut!
Nån mer än jag som är inne och mys-läser på Timrås forum nu??
“Return of the King”
Hur låter det?
Du får en gissning.