Tråden om: SHL

Pajen ska till Leksand.

Pajen har aldrig vart aktuell för HV71.

1 gillning

Luleå har alltid varit fiende nr 1 för mig som norrbottning eftersom 75% av folket här håller på dem, så allt utom dom är jag nöjd.

1 gillning

Jag tror(och hoppas) Skellefteå vinner guld igen. De ser ruskigt bra ut nu.

2 gillningar

Och dom verkar göra det med hyffsat små medel.

Näst lägst budget i ligan.
Spelar Lindholm och Lindberg riktig billigt?
Känns in e som en rikitigt så billig trupp?
Hörde förresten att HV mycket riktigt kommer sänka budgeten något.
Beror en del på att man räknar med något mindre sponsintäkter i denna konjunktur där många sponsorer har det kämpigt.

Det borde gälla övriga lag också?

Många har ju uppfattningen att HV badar i pengar, stor del av egna kapitalet ligger ju uppbudet i fastigheter osv.

Likvididiteten och kassaflödet som är intressant i huvudsak.

HV mår bra men man agerar helt rätt nu när man bestäm sig för att inte strössla pengar om sig.

Rögle blir en bra burväktare kort kanske.

Såg honom innan sista slutspelsmatchen i Göteborg när jag jobbade, skulle inte tro att han skulle nå upp dit :rofl:

Intressant om det blir så, vad jag vet har en del svenskar spelat i Detroit (det kan du kolla upp). Lite kul eftersom det är en målvakt som de har signat. Även om det inte är ett Kanada-lag han ska till är det intressant.

Just nu spelar Lussebullarna mycker bra hockey.

Kan se dem vinna i år

1 gillning

Kan verklgen unna Luleå och Bulan ett guld. Länge sedan. 30 år sen nästan o Bulan förlorat två match 7. Med Bif 2017 och med Luleå 2022. Samt säsongen 2020-2021 som bröts pga Coronan där dom var dominanta.

1 gillning

Frölunda kommer tillbaka igen.

Första Frölunda-målet kom från odisciplinerat försvarsspel

Man höll inte koll

Strax innan det målet missade man också i liknande markering så det kom inte som någon överraskning

Frölunda har inte lika fint spel som Luleå men trummar på som en lagmaskin och har tagit över nu.

Finns risk att Rönnberg blir mallig igen

Oj. Mål Luleå nu, spännande!!

Jag hoppas på Frölunda, tycker det är deras tur i år.

Just nu hoppas jag på i tur och ordning :
Brynäs
Luleå
Skellefteå
Frölunda (tycker inte de är särskilt roliga att kolla på och de har väl redan för många guld :slight_smile: )
Men om lagen spelar rolig hockey kan detta justeras …

Luleå har snott Lövens ramsa/låt? Vet inte var den kommer från

Frölunda kanske har bättre kondition?

Flera i Luleå verkar redan trötta?

Luleå har egentligen ingenting på 2 perioder, påminner lite om när HV slog Modo i förlängningen. Men det går ju ut på att göra mål.

1 gillning

Som sagt även om FHC skjuter mer idag så skjuter dem för lite. Många lägen där man kan skjuta istället för att hålla i eller leta pass. Skulle inte förvåna mig om det avgör serien.

1 gillning

Första perioden var Luleå klart bättre men de tröttnade mer och mer mot slutet då man tappade det mesta och såg slitna ut, men höll undan.

Frölunda-målvakten var inte så bra på sista målet

Viktigt att vinna första så laget ser att 4-0 i grundserien inte spelar roll

Men nivån måste upp till nästa match det här håller inte!

1 gillning

Bra att Luleå vann idag

1 gillning

Så länge ni har Pontus Andreasson så spelar det nog ingen roll vad ni gör.
Han gör ju mål på lägen som inte är lägen.

2 gillningar