Ja med både Edstrom och Peterson borta så ser Frölunda tunna ut, dom har haft imponerande juniorer i år men Luleå går in i det här med ett fullt lag där alla mer eller mindre är spelbara och Omark tillbaka och har vilat hela kvartsfinalen förmodligen rejält spelsugen nu han är ju alltid som bäst i slutspelet också.
Jag är så van att bli besviken så vågar inte ta ut något i förskott men på pappret borde Luleå vinna det här över 7 matcher, men blir målvakterna ett spöke för våra forwards och det blir en omöjlighet att göra mål kan det snabbt bli nervöst.
Frölunda har sin styrka i kollektivet och defensiven nu, Luleå har också det fast med en bättre kryddad spetskvalité
fler spelare som kan göra det extra och avgöra matcher
Verkar bli FBK för Larmi till slut ändå, det ryktades ju om att han ville hem till Finland ett tag. Bra för HV med målvakter på marknaden, då är ju tex både Tomkins, Lehtinen och Raanta fortfarande lediga.
Tycker det är häftigt, hoppas att det är ett norrlandslag som vinner det hela.
Vad jag kan se är det Skellefteå, Luleå, Brynäs, och Frölunda kvar. Bara inte Frölunda tar hem det, skulle vara så besviken om det skulle bli så. Hoppas på en final mellan Skellefteå och Luleå, med Luleå som vinnare.
Tillåt mig le lite. Om du tycker att ett uttåg ur slutspelet är besvikelse så kan jag säga att efter 5 års misär är ett slutspel ingen besvikelse, det är en glädje och lättnad. Oavsett utfall.
Enligt Johan Svensson vill inte Christoffer Rifalk vara tvåa bakom Arvid Holm i Rögle nästa säsong. Rögle intresserade av Kalmars mv Crespin som backup.
Inte HV-relaterat, men hittade det här märket på en spårvagnshållplats i Hammarkullen, i närheten av Angered i Göteborg. Inte det plats som jag hade gissat som mest sannolikt att hitta ett Timråmärke på, hahaha!
Nubben betalade en nu arbetssökande Sam Vigneault 250 000kr plus bonusar. Sam med sitt enorma Vo2-max sprang sedan en för honom lättare löprunda från Ö-vik ner till Göteborg, stannade spårvagnen på egen hand med sina betonghandleder och satte sedan upp märket.
Sam fanns på marknaden och vi har bra kontakt sen tidigare. Det är inget att hymla om att när juniorer ser loggan så tänker de på oss och kanske väljer Timrå istället för Frölunda. Väl spenderade pengar! tycker Kent.
Kommer Söderström in i zonen så vinner SAIK. Men bara för att så går väl Brynäs vidare. Och bara för det så går dem väl och vinner även finalen. Varför skulle sagan ta slut här? Sveriges kelgris lag. Brynäs fans poppar ju upp som jag vet inte vad.