Tråden om: SHL

Såja. Nu fattas det bara att Luleå vinner sitt andra SMguld.

1 gillning

Han har ett A, men i övrigt har du rätt.

vilket skämt, SHLs två mest tråkiga och anonyma lag i final. Kommer bli modern tids sämsta tittarsiffror.

hmmm, kanske kan bli värre, byt ut brynäs mot lökars.

3 gillningar

Heja Brunsås!

Jävligt osmakligt av Frölundafansen som ropade ”vi älskar Lasu” precis efter han tacklat en snubbe i huvudet. Man ser tydligt att den tar i huvudet, inte fråga om filmning.

Håller med kommer också sakna honom helt ärligt han ger lite färg till en annars ofta grå liga

1 gillning

Hade Lökers mött Örebro i final hade vi alla fallit in i ett svart hål av tråkighet. Första gången tittarsiffrorna hade visat ett negativt värde.

2 gillningar

Mest röd färg.

2 gillningar

Ligans 2 tråkigaste lag i final, kommer nog inte se en enda av matcherna. Får väl se när Aik och Djurgården skämmer ut sig istället,eller deras supportrar…

1 gillning

Växjö-LHC hade väl varit snäppet mer ointressant eftersom att utgången redan hade varit bestämd på förhand.

3 gillningar

Tippar på att supportrar gör det, troligtvis Djurgårdens…

Djurgården AIK blir ju en stekhet final herregud så bra :smiley: köper till fullo att det blir en intressantare serie än Brynäs - Luleå

Men att Luleå skulle vara ligans tråkigaste lag när vi har Örebro, Linköping och Växjö tar ont :frowning: för dom lagen väcker jävlart noll känslor hos en hockeyälskare vad har dom för hockeyhistoria om man jämför med Brynäs, HV eller Luleå

6 gillningar

Jaha då är ni framme igen. Den där finalen. Knyter ihop säcken och tar det där efterlängtade guldet eller hur känns det?

1 gillning

Tycker inte Luleå är tråkiga. Finns mkt värre bla vårat eget Hv samt tex lhc, lakers, Modo var galet tråkiga denna säsong och även Örebro.

4 gillningar

TIK-ÖHK hade fått klockorna att inte bara stanna av tråk. De hade fan börjat gå bakåt.

3 gillningar

Jadu nu kan vi i alla fall ge det en chans mot ett utvilat Brynäs när vi får någon dags vila i alla fall

Känslan är att Brynäs går in som favoriter dom har en snäppet sämre defensiv än Frölunda men en betydligt bättre offensiv i min bok

Viktigt att Andreasson verkar ha klarat sig med att besöka tandläkaren och lite groggy men vad det låter så är det ingen fara

Sen måste Sellgren vara tillbaka också även om inhoppande Jansson och Tuhkala gör en felfri match idag

vi får se vad match 1 avslöjar oerhört spännande!

2 gillningar

För mig handlar hockey om känslor och lag som kommit på 2000 talet har för lite historia för att väcka såna känslor som de lag med mer historia gör för mig

det är dom tråklagen man ogärna ser vinner kunde inte bry mig mindre

Tror Brynäs - Luleå har alla möjligheter att bli en het serie, såklart inte samma hetta som Djurgården - AIK men det är få lag som som slår

7 gillningar

Roger Rönnberg det är över. Jag tänker såhär.

Jag har som nu vet följt FHC nära genom åren. Dels för att det är många under min uppväxt som håller på laget, precis som FBK. Det är dem två lagen som jag ser som våra närmsta rivaler. Det är dem matcherna man vill ha. Sen har jag levt ihop med en FHC supporter under i stort sett hela Rogers sejour.

Till Roger då. Ser man till hans kompetens och kvalifikationer så är det enastående vad han har uträttat. Hur han byggt upp FHC och de framgångar som har nåtts på resans väg.

Ser man till människan Roger så kan jag förstå att man tröttnar på hans sätt att vara. Men det är också en personlighet och en diagnos som ligger till grund. Det har han uttryckligen varit öppen med.

Jag har tröttnat jag med, ibland blir det för mycket show. Men till syvende och sist det är en profil i ett annars så PK SHL. Han bjuder på sig själv, han är ärlig och rak. Jag kommer sakna Roger. Och jag hade gärna sätt liknande kompetens i HV.

3 gillningar

Hatten av för Roger. Snacka om att ha förmåga att forma lag och få ut max av individer. En fantastiskt skicklig hockeycoach.

Kul att Luleå går till final ändå och viktigt att de får några dagars vila att återhämta kropparna på innan det är dags att ta sig an Rödins dykargäng.

5 gillningar

Känslan är Brynäs ångar på, med någon plump. Får jag välja så säger jag Luleå. Just för att jag tycker att ni på ett sätt visar på tålamod, kontinuitet och en enorm vilja att slutföra målet. Givet vill Brynäs det med.

Men som jag sagt tidigare. Varför skulle sagan ta slut? Det är ju självklart att något lag ska göra det som inte HV gör. Säger inte att HV ska göra samma resa men åtminstone klara av SHL. Jag vill heller inte ha att ett kelgris lag och en film och massa annan blaj från hockey Sverige.

2 gillningar