Ja Luleå har helt klart vuxit under slutspelet och blivit bättre och bättre, och har fått gå en tuffare väg än Brynäs med både Växjö och Frölunda
Jag tror det kan ligga till Luleås fördel, men jag håller ändå Brynäs som knappa favoriter här och nu
Ja Luleå har helt klart vuxit under slutspelet och blivit bättre och bättre, och har fått gå en tuffare väg än Brynäs med både Växjö och Frölunda
Jag tror det kan ligga till Luleås fördel, men jag håller ändå Brynäs som knappa favoriter här och nu
Jag önskar er lycka till. Hoppas på sevärd hockey.
Precis. Jag kommer ihåg när Växjö vann guld 2023 och jag blev nästan frustrerad för att jag inte kände någonting för Växjö. När Färjestad vann året innan(förlåt för PTSD) kände man iallafall något, även fast det är en rival till HV. Då kände jag inte ens frustration, utan jag tyckte att det var skönt att inte plastlaget Växjö vann som omväxling.
Jag tar tillbaka det.
Luleå, rent historiskt har varit tråkiga. Både spel och publik, men där har ni tagit kliv.
Tråkigare lag än lule just nu:
Lhc
Örebro
Lökars
Timrå
Brynäs
Detta både baserat på hur de lirar men även tradition, publik och avsaknaden av uppretade känslor.
Tillägg: jag håller på luleå i finalen. Jag har ju ändå bott i staden i ett halvår. Känner redan hur jag kommer ta lite av äran för guldet …
Haha en gång Norrbottning alltid Norrbottning
Så är det när Rönken kom in i Luleå och då Luleå fick den tråkstämpeln så var föreningen riktigt illa ute.
Både ekonomiskt och sportsligt så man var tvungen att göra nånting med små medel och det var då han kom med den hockeyn där laget skulle göra det, för det fanns inga spetsiga stjärnor att luta sig mot.
Och man lyckades trotts små medel och låga budgetar med hyfsade resultat.
Under den här tiden var ju då Bulan assisterande så när han tog över som HC fanns ju mycket av det där kvar. Men med åren har han förfinat och förändrat det spelet till att inte längre bara vara defensivt.
Nu är det nog bara så att den där tråk stämpeln lever kvar fast den inte borde göra det.
Men något guld är det långt ifrån klart att det blir, Brynäs är en supertuff motståndare men jag tror att Luleå blir den tuffaste nöten hittils för dom att knäcka
Hoppas att Brynäs tar hem finalen.
Hoppas Luleå tar hem finalen
Hoppas verkligen inte att Brynäs tar guld.
Då skulle alla Brynäsare här (det finns ju så många…??) bli helt outhärdliga med tanke på resan dom har gjort…och HV inte gjort.
Näst efter självgoda, nöjda och glada FBK-supportrar är det nog Brynäs dito som får det att vända sig i magen allra mest.
Håller på Luleå, tycker de kan få ett SM-guld till. Angående matchen igår så fick ju Niklas Lasu matchstraff när klockan stod på 16.16, ändå var Frölunda fulltaliga sista halvminuten.
Tänkte på samma sak. Mycket märkligt.
ja, fan jag trodde jag hade fått en stroke Eller något. Vad händer där?
De tog ju en 2a på en luleå spelade med, så de kvittade 2an från Lule och drog av 2 min på frölundas utvisning
Hade hellre sett två lag som aldrig vunnit ett SM-guld spela final än att kolla på Skellefteå- Frölunda eller annat valfritt lag som konstant är i SM final. Totalt intetsägande rakt igenom med såna lag i final. Vem fan bryr sig om Skellefteå, Frölunda, Växjö Färjestad ska vinna deras 10e guld liksom.
Man kan väl inte kvitta en femminutare med en tvåa, en femminutersutvisad måste ju sitta av hela tiden ut, medan en tvåminutersutvisad får hoppa in igen vid mål.
Enligt reglerna gäller tydligen följande: om en spelare får en femma under matchens sista fem minuter (eller under ot) och en spelare från andra laget får en tvåa i samma sekvens, behandlas mellanskillnaden, alltså 3 minuter, som en femminutersutvisning. Således får den som sitter av det längre straffet, komma in efter tre, vilket också skedde.
En kvittad utvisning (där man strävar efter 5 mot 5) får hoppa in igen avblåsningen efter att tiden för utvisningen har gått ut.
Jag tror inte jag har suttit i sekretariatet (sitter iofs inte i shl) när man har kvittat på det viset.
Det låter konstigt. Blir det ingen avblåsning så finns ju risken att man spelar hela utvisningen 5 mot 5, eller tänker jag fel där??
Sätter man 3 minuter på klockan då?? Isf blir ju laget som spelar en man mer straffat eftersom man går miste om 2 minuter pp i värsta fall.
Åh fasen, där lärde jag mig nåt.
Tack för klarläggandet, men jag tycker det blir märkligt. Tänk om det hade varit en väldigt brutal utvisning som som hade orskat en svår skada, då hade den matchstraffade fått komma in igen. Undrar hur bubliken till den skadade hade reagerat.
Nej…den som fick matchstraff har ju lämnat rinken. Det är den som sitter av den matchstraffades utvisning som får komma in på isen efter tre minuter.