OK det förklarar saken, jag missuppfattade p.g.a. att Lasu var kvar på isen direkt efter matchen och inte var ombytt.
Kvällen innan det drar igång
Hur ska det sluta? Torskar Luleå 4 raka? Lyckas man till och med vända hem med 2 vinster? Sitter formen fortfarande i och hur kommer Brynäs att se ut…
Många tankar snurrar och en otrolig nervositet smyger sig på
Frågan är hur bra Luleås defensiv kan hantera Brynäs offensiv och om Luleås offensiv är tillräckligt effektiv för att vinna matcher. Det lär ju krävas att Ward fortsätter att storspela. Han imponerade stort i semin.
Fan vad man saknar den nervositeten.. Lycka till!
Älgen Udda i Luleå har tippat finalen
Det roliga är att inför kvarten tippade hon 4-1 till Luleå, och inför semin 4-2
Läser på Hockeynews att åtta experter/reportrar på TV4 tippar att Brynäs vinner finalen. Ingen, ingen tror på Luleå.
Sååå, jag hoppas verkligen, verkligen att Luleå vinner. Helst i fyra raka.
Hoppas också på Luleå, nog för att Brynäs är starka i år med flera spelare som blivit ännu bättre i slutspelet - men Luleå är absolut inte chanslösa på förhand. En storspelande Ward kan skapa den frustration som behövs för att knipa en i Gävle och sen är det öppet.
Och Brynäs egen sista utpost är deras stora akilleshäl.
Jag har så fruktansvärt svårt att gynna spelare som Omark, Gustafsson, Shinnimin m.fl ett guld. Så även om man kräks i munnen så kommer jag hålla tummarna på Brynäs.
I bästa världar blir finalen inställd och HV koras som årets vinnare..
ÄÄäh! Jag unnade Jämtin och Ledin guld så..
Håller med till del, men tycker Brynäs har ett motsvarande gäng som gärna får missa guldet. Bäst är såklart om allt ställs in och båda tilldelas ett ärofyllt finaldiplom istället för ett guld.
Ungefär samma som jag tycker om den allsvenska finalen. Jag hoppas att ingen går upp… .
Åter till SHL så hoppas jag dock mest på Luleå eftersom jag inte vill ha Brynäs framgångssaga och jämförelsen med HV’s haverier gniden i ansiktet flera år framåt.
Har inte sett mycket av Brynäs men någon gång måste väl nykomlingens luftslott få punka..
Jag är rädd att definitionen av luftslott nog tyvärr ligger mycket närmare HV:s lagbygge.
Bra hockey. Riktigt underhållande. Ingen HV hockey.
Det har ju varit mycket snack om att vårt 2017-guld kom “för tidigt”. Hade varit intressant att följa utvecklingen i Brynäs om dom nu tar guldet
Ja, Luleå kan vara glada för ward i vart fall!
Väldigt roligt att se hög klass på hockey och njuta av bra spel. Motsatsen mot igår då det var en annan typ av spelare och publik.
Nån kanske kommenterat, men det de inte fullsatt ut?
Ves med viktigt mål
Fantastisk match av Ward.