Kan inte förstå hur Brynäs kan spela så jäkla bra
Alltså ward har tagit 38 puckar och släppt förbi en, med massor av monsterräddningar
Kom igen nu Luleå! Pallar inte med Rödin
Imponerande med vilken kraft och fart lagen och framförallt Luleå attackerar genom mittzon och över blå. En dryg handfull i varje lag ser ut som Ang i fart fast med mer kraft.
Rövsmör också… Känns som att Brynäs kommer fixa detta.
Fyfan. Rödin. Finns så många jag avskyr i båda lagen. Ställ in skiten!
Luleå har ju hur många A-chanser som helst, men sätter ju inte pucken. Faller på eget grepp. Offensiven måste upp, annars kommer det inte att gå.
Pissigt att Brynäs vann. Heja Luleå!
Jag äter hellre småsmulor från grannens begagnade kalsonger än ser Brynäs vinna SM-guld direkt efter avancemang. Det är balle. Både i gamla kalsonger och i Gävle. Piss. Också.
Jag är heller inte jätteglad att Brynäs går som nykomling och vinner SM-guld. Samtidigt kan jag inte med Omark och hans lipande, den osympatiska divan. Däremot unnar jag Tyler Vesel framgång, så därför håller jag på BIF.
Tyler är minst fyra plus. Alltid. Jävla fin kille.
Värst är väl att Rövin nämns i samma mening som Stefan Liv Trophy. Usch jag kräks när jag skriver det.
Klassisk fråga @LuleHF Hur känns det efter rond 1?
Min upplevelse av det jag såg inte allt. Att de va två lag som matchar varandra där detaljer avgör. Å andra sidan hade dem väl inte varit i final heller. Tyckte mig också se ett Brynäs med kort tålamod, en publik därtill. Börjar det blir jobbigt det här när man kan förlora något ändå? Grinigt va det.
Jag tycker Luleå är tyngre, bättre på att mala ner. Men behöver likt FHC sätta sina chanser. Däremot så spelar ni rakare. Brynäs lever på sin fart och alla kelgrisar som verkar va världs bäst. Brynäs gör det bra, flyttar puck snabbt och den sitter oftast blad blad. Ger andra förutsättningar och skapar ytor. Men jag gillar inte hypen och att hockey Sverige ska smöra.
Jag upplevde din känsla
Det är inte över än på långa vägar Brynäs har bara gjort det som förväntas hittils vunnit på hemmaplan
Jag tycker inte alls att Luleå var så mycket sämre,
Vidare till rond 2 så får vi se vad den erbjuder
Håller med dig, ni var bra. En match är ingen fara två matcher är HV i alla fall fenomenala på att vända. Men tre är tydligen fullkomligt omöjligt.
Tycker Luleå har ett grymt lag, det känns lite som Luleå är bättre i början av matcherna och tappar litegrann mot Brynäs och Frölunda mot slutet av matcherna vilket kan bero på att Luleå har riktigt vassa spelare men inte riktigt sån bredd / ork som vissa av de andra . Ingen jätteskillnad men skulle jag försöka pointa ned det så tror jag det är så …
Vet inte om det är ett tråd att ta detta MEN. Jag är så trött på detta snack om domarna hela tiden att de gör det ena och det andra. Som jag ser det så känns det som att domarna kommer alltid göra fel men det känns som att det förlorande laget använder det som någon ursäkt. Jag tycker absolut SHL-klubbarna ska gå med på att införa coachers challenge. Gör att ansvaret ligger mer på laget och ta av lite tyngden från domarna. De förtjänar absolut inte att bli mordhotade och transporterade med poliseskort för att döma en hockeymatch.
Om klubbarna tycker att beslutet är felaktigt ska de utmana och om de har fel ska de straffas. Ger en till dimension som man kan bygga vidare på.
Brynäs är väl ändå laget med flest medgångssupportrar i Sverige? Fy fan.
Testa tråden om domarna.
Bra start av Luleå!