Gällstedt är ju rätt skön ändå. Inget gnäll, bara raka puckar.
Ja väldigt obrynäskt att inte skylla ifrån sig på allt och alla.
Tycker att det ska vara obligatoriskt att intervjua Anton Rödin efter varje gång Brynäs förlorar. Det är komik ![]()
Tur att inte Molin stod där. Han är ingen favorit
Mycket riktigt den stressen har infunnit sig
Det finns så många sätt Luleå kan förlora det här på återigen
Kanske man kan se nästa match
det värsta som kan hända i den där och då är att det blir en 7e avgörande hmm jag får se..
Om några jävla idioter får för sig att klä arenan i nått guld eller sånt skit får jag spader
Det får ju inte gå så långt att du låser in dig i källaren och missar ett eventuellt guldfirande.![]()
Det gjorde vi, men vi har ju ett otrroligt bra facit med SM-finaler. ![]()
Då var det fyra vunna på fem möjligheter. Nu fem av sex.
Nu när du har chansen att få uppleva ett guld, gör det! Tänk om ni vinner och du sen ska stoltsera med att “jag såg ingenting för jag orkade inte”. Titta, upplev känslorna, lev. Ja det är nervöst, men när man upplevt båda sidorna, himmel och helvete, är ångesten inför att eventuellt förlora ett guld ingenting jämfört med att åka ut.
När jag ser tillbaka på HV:s alla finaler så har jag olika minnen om vart jag var, hur jag firade, glädjen, sorgen osv. Förutom guldet 2017 är guldet 1995 det jag minns mest och det är ändå 30 år sedan. Låt inte ditt eventuella första guldminne bli att du inte upplevde det. Du har chansen nu, ta den!
Givet en final är en final. Men gud vad man förträngt den där. Haha ![]()
Kloka tankar
Jag försöker intala mig något liknande
Jag minns bara känslan efter 2022 helt dränerad på energi är rädd att behöva genomlida det igen ![]()
Det är lättare att torska en semi än att falla på målsnöret i en final
Eller kan LuleHF göra som jag rekommenderade Lejaques, låta frysa ned sig och tina upp sig om 10 år och då skriftligen få reda på hur många SM-guld Luleå plockat under den perioden
3 nya pinnar av Allard igår som nu står på 20 gjorda poäng detta slutspel
3 poäng till och han slår Bud Holloways all time rekord
Som back alltså
Är alla Luleå-fans som du eller har vi fått den mest extremt nervösa tilldelad till vårt forum?
Haha det är nog individuellt och jag som är ängslig som person
Men viss sanning ligger det nog i talesättet att man verkligen får lära sig hantera motgångar som Luleå supporter
Ett guld på 30 år är förjävla dåligt…
När man har sett både Växjö och Skellefteå komma från ingenstans och börja leverera flera guld känns det tufft
Äsch, vi är alla olika. Det vet vi alla
Vi låter oss påverkas på olika sätt. Det är en charm i det.
30år, är en lång tid, man får också ta i aspekt. Har man givit sig själv rätt förutsättningar genom åren. Det vet du nog mer än jag? Förutom 2022, då hade man nästan något!
Men förstår vad du menar med att Lökars och SAIK gjort sina resor i förhållande till vad Luleå inte mäktat med.
Det var ju när jag var 15, kan inte varit 30 år sen. ![]()
Hahaha
siffrorna kanske ljuger? ![]()
Kände exakt samma! Förutom att jag var 16 ![]()
Jag förstår absolut, jag var också jättebesviken när HV åkte ur slutspelet(minns särskilt kvarten mot Färjestad 2019) men nu de senaste åren hade man älskat att få åka ut i kvarten(framför att få kvala).